Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

En fjuskete VW golf


Osien

Anbefalte innlegg

Har en VW Golf 3 1.8GL 93mod. Bilen har i den siste tiden (omtrent 2mnd) begynt å fjuske litt under kjøring. Fjuskingen, eller kan vel også kalles "smårykk" kommer som sagt når jeg kjører. Den kommer som regel når jeg holder en fartsgrense og skal slakke av litt (slepper gasspedalen litt lenger ut). Uansett hvor fort jeg kjører kommer denne fjuskingen når jeg tar pedalen litt lenger ut.

 

Har nettopp skiftet bensinpumpa så jeg tviler på at det er denne.

Det som ligger å mimrer i mine tanker er om det kan være bensinfilteret eller luftfilteret som begynner å bli tett (har åpent luftfilter). :hmm:

 

Håper på positivt svar

 

MVH

Jone

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Prøv å bytte fordelerlokk og rotor evt. plugger og pluggledninger. bytte av bensin og luftfilter skader jo heller ikke. Men det er ikke luftfilteret som utjør denne fjuskinga.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Har den singelpoint innsprøytning? (ser ut som en forgasser) Ta tak i denne og riv den litt fram og tilbake når motoren går. Det skjer at pakninga mellom innsprøytninga og manifolden ryker.

7569970[/snapback]

 

 

Like greit å bare spraye startgass rundt "forgasserkroppen" så slipper du å forverre gummi moffen. Du hører på motoren om den drar inn startgassen, noe den ikke skal gjøre der.

Lenke til kommentar
Prøv å bytte fordelerlokk og rotor evt. plugger og pluggledninger. bytte av bensin og luftfilter skader jo heller ikke. Men det er ikke luftfilteret som utjør denne fjuskinga.

7569919[/snapback]

Hører kanskje litt dumt ut, men kan du/dere si meg hvor fordelerlokk og rotor ligger ? har ikke så utrolig mye peiling på det som ligger under panseret på en bil :p Håper på positivt tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

fordelerlokket er det samlingspungtet til plugg ledningene, pluggledningene må du klare å finne, du har 4 sorte (kan være byttet ut med andre farger) tykke ledninger som går på en fin rekke på motoren, følg disse og du finner fordelerlokket, en brun sak med 5 tilkoblinger, den midterste fra coil. men husk hvor disse ledningene står på fordeleren siden dette bestemmer tenningsrekkefølgen. (1-3-4-2) Rotoren finner du inni forrdeleren.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...