Martin A. Skrevet 23. desember 2006 Skrevet 23. desember 2006 (endret) Hei, fikk min bærbare pc i dag, og prøvde meg på Vista før den var fullstappet med diverse programmer osv som jeg helst ikke ville reinstallere. Og problemet ble, som ventet, drivere. Knappene på frontpanelet fungerte ikke, noe som gjorde at WLAN ikke ble aktivert. Driverne designet til Win XP lot seg ikke installlere. Det fulgte heller ikke med noen CD-plater til den, men det skal vistnok være en skjult partisjon som inneholder alt jeg trenger, inkludert standardprogrammene. For å komme inn på denne menyen skulle jeg trykke Alt+F10. Med Vista installert, kom det kun opp redigering av "boot.ini", og etter å ha slettet partisjonen til Vista, kom det opp noe som ligner oppstarten til *nix. Men ingen av delene lignet på det jeg ble møtt av første gangen maskinen ble startet. Maskinen er forøvrig en Acer Ferrari 5002. -Martin Endret 23. desember 2006 av M4rTiN
tomin Skrevet 23. desember 2006 Skrevet 23. desember 2006 (endret) ser ut som du prøver å boote over nettverk her, men det skulle være mulig å få frem recovery partisjonen så lenge du ikke har formatert den da for å være litt belærende ikke dumt å brenne ut recovery cd/dvd ene først.står vel ganske klart i papirene som fulgte med se her om dette kan hjelpe deg boot ini forklaringer Endret 23. desember 2006 av tomin
TEE Skrevet 23. desember 2006 Skrevet 23. desember 2006 Når du installerte Windows Vista, overskrev du også MBR. Recoverypartisjonen er ikke lenger tilgjengelig som en bootbar partisjon. Bør være mulig å fikse med de rette verktøyene.
Martin A. Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Skrevet 23. desember 2006 Bør vel kanskje fikses ved å sette inn en GNU/Linux-distro, kjøre cfdisk, og sette bootflags på den skjulte partisjonen?
jvc1986 Skrevet 23. desember 2006 Skrevet 23. desember 2006 Han kan vel faktisk laste ned en versjon av MCE for så å bruke sin egen lovlige cd key under instalasjonen? Eller ringe levrandøren og spørre om de har en cd de kan sende ham (hvis de har litt service burde det gå greit).
Martin A. Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Skrevet 23. desember 2006 Funktet å sette bootflag på den skjulte partisjonen. Men nå er det en annen ting, den vil ikke skru seg av når jeg ber om det. Nå skal den restarte grunnet oppdateringer, men den står bare der det står "Windows avsluttes...", og kommer ikke lenger enn det før jeg skrur den av manuelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå