mske Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Har laget et nyhetsscript, og skriver til en tekstfil. Når jeg leser filen, blir den eldste posten lagt øverst, men jeg vil selvsagt at det nyeste skal ligge først. Derfor har jeg brukt "array_reverse()". Koden min er slik: <?php $file = "news.txt"; $con = array_reverse(file($file)); $fo = fopen($file, "r"); $con = fread($fo, filesize($file)); echo $con; ?> Den vil uansett ikke reversere postene, så jeg får det ikke til å virke. Noen som har peiling på hva som er galt? På forhånd takk
hockey500 Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 (endret) $con = fread($fo, filesize($file)); det er grunnen til at den ikke er reversert, du overskriver jo det du allerede har i $con. Endret 22. desember 2006 av hockey500
The_Lozer Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 <?php $file = file('./news.txt'); $file_baklengs = array_reverse($file); foreach($file_baklengs as $output) echo "$output <br>"; ?> Kan dette være en mulighet?
Exiqui Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 ja, det kan funke det.. hvis nyhets scriptet ditt skriver til en ny linje hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå