glucchip Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Hei ! Jeg har et frameset som ser slik ut: "leftframe", "topframe" og "mainFrame" De seks linkene sitter på leftframe. Spørsmlet mitt er: på den ene linken på leftframe skal jeg få opp i "mainFrame" knapper som man kan velge fargen på bakgrunnen på siden... Jeg prøvde dette <input type="button" Name="blue" Value="blå" action="document.bgColor="blue"> Men dette endrer kun bakgrunnen på dette ene "mainFrame" dokumentet. Jeg vil at dette skal endre bakgrunnen på leftframe, topframe og alle sidene som åpnes i mainframe. Lar dette seg gjøre ? Takker for forslag
Anders Moen Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 (endret) Ikke bruk framesets? X_x Pluss at document.bgColor vil jo si bare for det dokumentet du er på. Hmm. Jeg vet ikke, bare bruk tables eller divs i stedet for frameset Endret 21. desember 2006 av Andy-Pandy
glucchip Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Skrevet 21. desember 2006 Ikke bruk framesets? X_x Pluss at document.bgColor vil jo si bare for det dokumentet du er på. Hmm. Jeg vet ikke, bare bruk tables eller divs i stedet for frameset 7552227[/snapback] JEg skal ha frames... Så går det ikke, så for det heller være, men framsettet skal være der...
Joakim Gjerde Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Hvorfor bruke frames? Dette er jo en utdøende teknologi:)
Anders Moen Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 mhm... Skift ut, hvorfor er det så viktig med de uansett?
Svinat Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Frames er jo ikke noe å bruke, men så må du heller ikke anbefale ham å bruke tables til design da, Andy-Pandy. Det er jo ut også.
exess15 Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 lær deg divs og css-- så går alt mye bedre /jan tore
Ståle Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 (endret) Ikke bruk framesets? X_x Pluss at document.bgColor vil jo si bare for det dokumentet du er på. Hmm. Jeg vet ikke, bare bruk tables eller divs i stedet for frameset 7552227[/snapback] JEg skal ha frames... Så går det ikke, så for det heller være, men framsettet skal være der... 7552286[/snapback] Slutt å klag på at han bruker frameset. Han må bruke det, dermedbasta. Det du kan gjøre for å fikse problemet er å sende fargen til ett PHPscript, som setter blaa i en session som vi kaller farge. Så setter du at fargen til alle framene skal bruke er den fargen som er i farge-sessionen. Dette må du ha i index.php <?php session_start(); if (!isset($_SESSION['farge'])) { $_SESSION['farge'] = "blaa"; } ?> Så har du dette i fargevelger.php. Denne kan du inkludere hvor du vil ha fargevelgeren. Etter else helt nederst i scriptet, kan du selv sette inn det form'en du allerede har. Submit knappen må hete fargevalg <?php if (isset($_POST['fargevalg'])) { $farge = $_POST['farge']; $_SESSION['farge'] = $farge; } else { echo' //Sett inn form'en din her eller bare bruk denne <form method="post" action="fargevelger.php"> <input type="radio" name="farge" value="blue">Blå<br /> <input type="radio" name="farge" value="green">Grøn<br /> <input type="radio" name="farge" value="#blacl">Blackl<br /> <input type="submit" name="fargevalg" /> </form>'; } ?> Litt sent nå, så kanskje denne utestete koden ikke funker.. men selve konsepte burde Så må du gjøre sånn at fargen er det du vil ha. jeg vet ikke om du bruker bgcolor, men jeg har bare valgt den som et eksempel. Bare putt inn phpkoden der du vil ha fargen. bgColor="<?php echo $_SESSION['farge']; ?>" Endret 22. desember 2006 av Stale2k
glucchip Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Skrevet 2. januar 2007 Ikke bruk framesets? X_x Pluss at document.bgColor vil jo si bare for det dokumentet du er på. Hmm. Jeg vet ikke, bare bruk tables eller divs i stedet for frameset 7552227[/snapback] JEg skal ha frames... Så går det ikke, så for det heller være, men framsettet skal være der... 7552286[/snapback] Slutt å klag på at han bruker frameset. Han må bruke det, dermedbasta. Det du kan gjøre for å fikse problemet er å sende fargen til ett PHPscript, som setter blaa i en session som vi kaller farge. Så setter du at fargen til alle framene skal bruke er den fargen som er i farge-sessionen. Dette må du ha i index.php <?php session_start(); if (!isset($_SESSION['farge'])) { $_SESSION['farge'] = "blaa"; } ?> Så har du dette i fargevelger.php. Denne kan du inkludere hvor du vil ha fargevelgeren. Etter else helt nederst i scriptet, kan du selv sette inn det form'en du allerede har. Submit knappen må hete fargevalg <?php if (isset($_POST['fargevalg'])) { $farge = $_POST['farge']; $_SESSION['farge'] = $farge; } else { echo' //Sett inn form'en din her eller bare bruk denne <form method="post" action="fargevelger.php"> <input type="radio" name="farge" value="blue">Blå<br /> <input type="radio" name="farge" value="green">Grøn<br /> <input type="radio" name="farge" value="#blacl">Blackl<br /> <input type="submit" name="fargevalg" /> </form>'; } ?> Litt sent nå, så kanskje denne utestete koden ikke funker.. men selve konsepte burde Så må du gjøre sånn at fargen er det du vil ha. jeg vet ikke om du bruker bgcolor, men jeg har bare valgt den som et eksempel. Bare putt inn phpkoden der du vil ha fargen. bgColor="<?php echo $_SESSION['farge']; ?>" 7553574[/snapback] Ah, Tusen Takk ;D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå