Gå til innhold

"Direct3D-akselerasjon: ikke tilgjengelig"Hvorfor?


dsj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vil det si at du har flashet Bios og kjørt fila med HK drivere du lastet ned?

Dersom du bruker XP skal du ha disse driverne til 9700 http://ati.amd.com/support/drivers/xp/radeonx-xp.html

Avinstaller gamle drivere først.

7551484[/snapback]

Ikke sikkert jeg oppdaterte det korrekt. Skjønner lite av den første setningen der..

 

Hvilke drivere skal avinstalleres først? Må jeg inn via enhetsbehandling->? (bruker XP ja)

 

Vista med sin DX10 vil ha kort med DX9/DX10 i hw support .

Etter hva jeg vet er 9700 kun DX8 , så det er sw emulering av DX9

og antageligvis derfor ikke D3D hw accelleration er enablet i DXsetup settingsene.

Kand et tolkes som at jeg har en "for ny" versjon av DirectX?

 

 

 

(Når jeg forsøker å starte et spill (se linken i første post) kommer det kun "Could not find valid direct 3d video adapters". Tenkte det hadde en sammenheng med at denne Direct3D-akselerasjon ikke var tilgjengelig. Kan det stemme?)

Lenke til kommentar
(Når jeg forsøker å starte et spill (se linken i første post) kommer det kun "Could not find valid direct 3d video adapters". Tenkte det hadde en sammenheng med at denne Direct3D-akselerasjon ikke var tilgjengelig. Kan det stemme?)

7551600[/snapback]

 

Kan det stemme? Flere tips?

Lenke til kommentar
Vista har DX10 som default directX og etter hva jeg har fått med meg er denne bakoverkompatibel til DX9 modus vedr. D3D hw acelleration.

7551686[/snapback]

"Hvilke drivere skal avinstalleres først? Må jeg inn via enhetsbehandling->? (bruker XP ja)"

Endret av viper44
Lenke til kommentar
(Når jeg forsøker å starte et spill (se linken i første post) kommer det kun "Could not find valid direct 3d video adapters". Tenkte det hadde en sammenheng med at denne Direct3D-akselerasjon ikke var tilgjengelig. Kan det stemme?)

7551600[/snapback]

 

Kan det stemme? Flere tips?

7555970[/snapback]

Ja det stemmer.

Merkelig greie dette. Har du "fixa" noe i biosen i det siste? Har du også ett "onboard" grafikk kort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...