cp-nilsen Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Tenkte jeg skulle prøve meg på rosegarden her, men det går ikke helt bra. La det inn med apt (i ubuntu 6.10) og det gikk bra. Når jeg starter det kommer det derimot en feilmelding. Sequencer startup failed: MIDI subsystem has failed to initialize Skjønner ikke helt dette. MIDI funker jo fint når jeg kjører f.eks. tuxguitar..
A!1 Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 Det kommer trolig an på hvordan programmet håndterer MIDI. Noen programmer behøver hverken midilydkort eller noe midibackend for å spille av midifiler. De kan bruke .wav/.mp3 filer som lyder og gi lyd direkte som pcm/wave til lydkortet. Har du sjekket at maskinen din tilfredstiller kravene? Rosegarden requires and uses the ALSA sound drivers to drive your soundcard. The Rosegarden project itself has no control over whether a card is supported or not: it depends entirely on whether the card has ALSA support. To find out whether your hardware will work with ALSA, look it up in the ALSA Soundcard Matrix. Of course, if you're using an external MIDI device (sound module or keyboard) you'll also need the appropriate leads and cables. Rosegarden requires the ALSA sound drivers for audio and MIDI support, and you will need the JACK audio server if you want to do audio sequencing, although it isn't necessary for MIDI. http://www.rosegardenmusic.com/getting/requirements/
cp-nilsen Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Skrevet 21. desember 2006 Hmm.. fikk det nesten til å funke nå. Modprob'et noen moduler, og startet jackd, så starter det fint. Det ser ut som den spiller også, og mixeren i rosegarden viser at det er lyd, men det kommer ingenting i høyttaleren.. Finner ingen egen midi-modul å stille på under volumkontroll heller...
cp-nilsen Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Skrevet 21. desember 2006 Tror jeg prøver å lage en virituell maskin med agnula heller. Litt mye som skulle settes opp for å få det til å funke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå