Gå til innhold

før world of warcraft historien


Anbefalte innlegg

Selvsagt fant dem det opp. Men blizzard må hele tiden finne opp nye ting for å fortsette historien. Men dems nye pala rase kan forklares ut i fra f.eks måten jeg la det fram på. Og så lenge det kan forklares med noenlunde troverdighet så kan det fint gli inn i fantasy-lore mener nå jeg.

 

Deathnight som riktignok kan sies å være den "sanne" mørke motparten av palas kan egentlig ikke spilles av en spiller. En deathknight er ren ondskap og mener ikke noe annet enn ondskap med sine handlinger og ønsker. Ingen hordeklasse kan sies å være direkte onde, men enkelte drives bare tildels fanatisk frem av troen på at dem har rett (slik som også alliansen gjør).

 

Jeg tror ikke blizzard som selskap liker tanken på å la spillere leve seg altfor mye inn i en rase som består av ren ondskap :)

7548310[/snapback]

 

Men er Death Knightene "ren ondskap" da?

Ifølge det gamle Warcraft 2 så var jo Death Knighter rett og slett bare gamle Knighter/Paladiner som hadde falt i kamp og blitt resurrecta i ettertid av Orcenes Shamaner/Warlocker.

 

Death Knightene den gang var onde fordi de tilhørte Horden, som da også var "onde".

Det var vel ikke før i WC3 at Death Knightene ble primært onde.

Dessuten hadde vel Sylvanas det meste som kunne krype og gå av forskjellige misfostre av Undead under sin kommando, og hvorfor da ikke også noen Death Knighter? :)

 

Synes en slik klasse kunne blitt veldig stilig!

 

 

Til Pug:

Balanse er selvsagt en god grunn, men jeg vet at Blizzard kan klare bedre enn som så.

Eksempelet mitt med Death Knighter istedenfor Paladiner (selv om de kanskje kan ha omtrent like evner) er et godt eksempel på hvordan de kunne gjort det alternativt.

Ellers har vi et strålende eksempel i spill som Starcraft, der spillet var uhyre festlig selv om de forskjellige sidene/rasene var aldri så forskjellige.

Balanse er en kinkig sak, men akkurat her synes jeg Blizzard kunne gjort en bedre jobb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Campaignen i Warcraft 3: reign of Chaos inneholder svært mye spennende lore, expansionens campaign, the frozen throne, er ikke like bra.

 

 

Men at Blood Elves (High elves of Quel'Thalas, for oss som har spilt Warcraft 2, night elves er "noe nytt som har kommet" og som ikke eksisterer)

 

Hva mener du med at night elves ikke eksisterer? Har spilt warcraft spillene selv og lest en god del lore, og night elves har alltid vært der.

7548398[/snapback]

 

Det er kun min personlige, subjektive mening.

Hele Warcracft 3 (hva angår historien) var dårlig etter min mening, fordi de innførte så enorme forandringer på så kort tid.

I løpet av et øyeblikk var vi introdusert for masse nye raser, en helt ny historie som skilte seg helt fra den gamle kursen, samt flere feil/hull i historiene. (Som vitner mo at ikke alt var like gjennomtenkt)

 

Nightelves var ikke med før, og det var High Elves som var den klassike "alven med bue som hjelper menneskene i den mørkeste tid."

Men plutselig ramler det inn både Night Elves og Tauren, Draenei, Murlocks, Naga, Centaurs og "Blood Elves".

 

Derfor liker jeg som oftest ikke å holde meg til historien fra WC3 og utover, nettopp fordi jeg synes den ødela mye samtidig som enkelte feil i historien er så åpenbare at det blir for galt.

7548445[/snapback]

les War of the Ancients du... Queen Azshara var der for 10.000 år siden. Dannelsen av Naga og satyrer. Skapningen av Well of eternity og world tree. Introduksjon av goblins og Deathwing. Samt kort om Old Gods, De 5 store dragene (alexztraza, Malygos, Neltarion, Ysera og Nozdormu).

Spennene bøker dersom du ikke gjør det for historien :)

 

Nå er det en stund siden jeg har lest de så tar forbehold om eventuelle "feil"

 

 

et eksempel på "ødelegging" er death coil... i WC3 war det til å gjøre skade på "levende" fiender eller heale undeads, mens nå er den bare mongo.

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Men er Death Knightene "ren ondskap" da?

Ifølge det gamle Warcraft 2 så var jo Death Knighter rett og slett bare gamle Knighter/Paladiner som hadde falt i kamp og blitt resurrecta i ettertid av Orcenes Shamaner/Warlocker.

 

Death Knightene den gang var onde fordi de tilhørte Horden, som da også var "onde".

Det var vel ikke før i WC3 at Death Knightene ble primært onde.

Dessuten hadde vel Sylvanas det meste som kunne krype og gå av forskjellige misfostre av Undead under sin kommando, og hvorfor da ikke også noen Death Knighter?

 

Synes en slik klasse kunne blitt veldig stilig!

 

 

Til Pug:

Balanse er selvsagt en god grunn, men jeg vet at Blizzard kan klare bedre enn som så.

Eksempelet mitt med Death Knighter istedenfor Paladiner (selv om de kanskje kan ha omtrent like evner) er et godt eksempel på hvordan de kunne gjort det alternativt.

Ellers har vi et strålende eksempel i spill som Starcraft, der spillet var uhyre festlig selv om de forskjellige sidene/rasene var aldri så forskjellige.

Balanse er en kinkig sak, men akkurat her synes jeg Blizzard kunne gjort en bedre jobb.

 

Nja..jeg tolker detah knight som ren onskap. Og kan ikke dem sees i sammenheng med burning legion? Noe som både horde og alliansen tolker som ren ondskap. Death knight er som ring skrømtene i ringens herre. en gang mektige konger, som kun hadde 1 feil. dem var grådig. Uansett kan man hevde at death knight jobber for den rene ondskapen...burning legion etc...og har ikke annet til felles med undead horde enn at dem engang var levende mennesker.

 

Dessuten er death knights i følge lore altfor "sterke" til at man kan spille dem. Hadde vært litt morsomt når liksom en lvl 1 death knight blir eid av HOGGAR:) hi hi

 

Blizzard hadde aldri latt hordesiden blitt "god" og i ettertid (da etter WC1 og WC2) funnet ut at orkene var blitt gale, hadde det ikke vært for at dem ville lage wow:)

 

All denne loren om at horden er god og kjemper for det de tror på er selvsagt propaganda og cover-up for at det skal være noenlunde rimelig å spille på hordesiden i det hele tatt. Det er jo på det rene! Men blizzard hadde ikke valg her.

 

 

EDIT: Personlig mener jeg at WC1 og 2 var skambra. Da med kampen mot det onde. I WC3 blir alt bare en suppe og jeg hatet å spille arthas som ble ond og skulel utslette hele landsbyer av uskyldige mennesker. WC3 er på en måte blizzard sin måte å legitimere WOW på. For å gjøre folk klar for WOW lore med at horde ikke er ond osv...

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
EDIT: Personlig mener jeg at WC1 og 2 var skambra. Da med kampen mot det onde. I WC3 blir alt bare en suppe og jeg hatet å spille arthas som ble ond og skulel utslette hele landsbyer av uskyldige mennesker. WC3 er på en måte blizzard sin måte å legitimere WOW på. For å gjøre folk klar for WOW lore med at horde ikke er ond osv...

7548699[/snapback]

 

 

Ja, ja, JA!

Hehehe..

 

Horden er en gjeng brutale folk med svære økser som drar rundt i merkelige farkoster fulle av pigger og bein.

De hogger ned det de møter på, men er ellers ikke så lynende intelligente.

 

Enig i at de første to spillene i serien var veldig bra... husker du fortsatt introfilmen til Tides of Darkness før du kommer til hovedmenyen?

Håhå, der går det kaldt nedover ryggen på meg. :)

Lenke til kommentar

WoW-historien har ikke hatt helt godt av å bli overført til en MMORPG. En gang i tiden var den måtelig ok, med kongeriker og allianser og slemme orker som kom via portaler. Men plutselig ble alt så mye større, og vi endte opp med troll som ble til alver som sprengte verden og demoninvasjoner fra det ytre rom og menneskehetens superbeskyttere som ble onde og lurte kongesønner inn i allianse med døde guder som bodde på nordpolen beskyttet av døde edderkopper som egentlig var halvparten av en rase skapt av ur-guder som ble stengt inne av de opprinnelige alvene. For ikke å snakke om dverger som egentlig er tjenerne til de snille gudene men som gikk i dvale og ble intelligente og som hjelper gnomene som hadde en by som de sprengte i stykker med atombomber og som nå sender ekspedisjoner sammen med det siste menneskeriket til Utlandet som er dimensjonene orkene kom fra og som sprengte, men nesten alle overlevde eksplosjonen og etterpå samlet seg og bygde byer overalt tiltross for at den slemme alvejudasen dro dit etter at han hadde stjålet en magisk gjenstand som gjorde ham til en demon men som ikke var sterk nok til å beseire menneskeprinsen som var veldig sterk etter at han hadde fått sverdet som inneholdt essensen til en slem gud og som drepte alle magikeralvenene for å gjenopplive som bygde en ny brønn etter at den brønnen som sprengte verden ble ødelagt og de ble forvist.

 

*trekke pusten*

 

Dere skjønner poenget mitt? Historien er bare masse tull, presentert i mange små tråder som alene virker tilforlatelige. Men samlet blir det bare en stor suppe av billige klisjèer som kunne vært hentet ut av billigs Fanatasy-litteratur. Romskip og blodknekter gjør ikke ting bedre heller.

Lenke til kommentar
Beklager, den er rett og slett for tynn.

Paladiner er riddere i skinnende panserrustninger som denger ned Orcer fra hesteryggen, og de tilhører kun alliance.

 

Jeg er ening, men i en RP sammenheng så kan man tenke seg at blood elf palas egentlig ikke er paladins om du skjønner. Dem har bare stjålet noen av egenskapene og trekker sin kraft fra noe hellig, ja dem stjeler mer kraften fra det hellige, uten det hellige sitt samtykke om du skjønner. For det er i bunn og grunn det dem gjør. I wow lore så kan jo orkene nå sies å ikke være gode eller onde...eller gale på noen måte. Mens blood elfs er jo ut i fra loren vesener som er blitt "gale" pga av sin tørst etter magi (eller hva det nå var).

 

EDIT:

 

Konklusjon; Allianse paladins er dem eneste som trekker kraften fra noe hellig med på hederlig vis. Blood elfs trekker ut samme "hellige" kraft slik en warlock utnytter demoner...

7548207[/snapback]

 

Jo visst, men begrunnelsen blir for tynn, når vi alle veit at de fant opp det der i farta for å kunne gi Horden Paladiner.

 

Spør du meg burde de heller lagd en ny klasse, gjerne med de samme hovedtrekkene men en "mørk" motpart til Paladin.

Deathknighter til Undead er min heteste kandidat, og Death Knighten i seg selv har vært helt siden Warcraft 2.

 

Auraer, gratis mount, melee med noe muligheter for magi... ja Death Knighten passer perfekt i mine øyne som en "mørk" Paladin. :)

7548262[/snapback]

 

jeg spilte everquest 2 i noen månder for ikke så lenge siden som en shadow knight...altså det tvert motsatte av en paladin...disse med noen av de samme ferdighetene men alt var basert på horror og døden over alle som gikk i min vei.

 

det er det jeg ville sett for meg i wow også hvis de skulle gjort det..jeg har spilt mye D&D en god del og der kan man ikke få sine krefter om guden din ikke tillater det....så det å trekke magi fra et "divine creature" høres latterlig ut, ikke at jeg spiller wow lengre eller liker paladins i det hele tatt, men hadde jeg spilt horde nå så hadde jeg vært forbanna....elfs er homo også skal de bli enda mer homo ved å kunne bli paladins...pfft :p (no offense til dere som virkelig liker disse karakterene)

Lenke til kommentar
Dere som diskuterer Paladins => Blood Elfs, se på WoWwiki, der står det info om forskjellene mellom Alliance paladin, og Horde paladin.

7553577[/snapback]

 

der ja, ser man det, det var bedre, jeg ble svett av tanken på at de skulle få bli paladins, men blood knight høres mer riktig ut dog, jeg lurer på om draenei får shaman abilities som horde ikke får...de er jo fra en annen verden tross alt ^^

Lenke til kommentar
Dere som diskuterer Paladins => Blood Elfs, se på WoWwiki, der står det info om forskjellene mellom Alliance paladin, og Horde paladin.

7553577[/snapback]

 

der ja, ser man det, det var bedre, jeg ble svett av tanken på at de skulle få bli paladins, men blood knight høres mer riktig ut dog, jeg lurer på om draenei får shaman abilities som horde ikke får...de er jo fra en annen verden tross alt ^^

7554164[/snapback]

Draenei Shamans Bloodlust heter Heroism eller noe.

Lenke til kommentar
Hva mer trenger du å vite om Night Elves enn at de er grunnen til at Azeroth fortsatt er på kanten av ødeleggelse?

7546855[/snapback]

 

Var vel highborne sin skyld det. De som ble til Highelfs\Bloodelfs.

7553921[/snapback]

highborne var jo forsåvidt Night elfs hvis jeg husker rett. Satyrer er også tidligere night elfs, diskusjon ang. naga om de er det og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...