Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Disk har ikke Windows XP kompatibel partisjon?


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å innstallere Windows XP Pro med SP2 Norsk på en tom NTFS Partisjon (Serial-ATA disk.) Når jeg velger hvilken partisjon Windows skal installeres på får jeg følgende melding:

 

For å installere Windows XP på den valgte partisjonen, må installasjonsprogrammet skrive noen oppstartsfiler på følgende disk:

 

305246 MB Harddisk 0 på Id 0 på buss 0 på atapi [MBR]

 

Disken inneholder imidlertid ingen Windows XP-kompatibel partisjon.

 

Gå tilbake til skjermbildet for partisjonsvalg og opprett en Windows XP-kompatibel partisjon på disketten nevnt ovenfor. Slett en eksisterende partisjon og opprett en ny hvis det ikke er ledig plass på disken.

 

Trykk Enter for å gå tilbake til skjermbildet for partisjonsvalg.

 

 

Har noen vært borte i dette før? Jeg har installert operativsystemer på PCn selv siden Windows 95 og har alltid klart å komme meg videre ved feilmeldinger. Men nå står jeg virkelig fast. Jeg har brukt samme CD for å installere tidligere så jeg vet at det ikke er der problemet ligger. Jeg har også prøvd å slette partisjonen og opprette ny slik som feilmeldingen beskriver. Men da kommer partisjonen som raw og det går ikke formatere den. Har da tatt disken ut og formatert den i en annen PC. Har totalt 9 disker = 10 partisjoner i PCn og har prøvd å installere på alle uten hell.

 

Setter stor pris på mulige løsninger og svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Hei igjen,

 

Klarte å løse det. Så da trenger dere ikke komme med forslag allikevel. =)

7552095[/snapback]

 

jo værs så snill og kom med forslag, eller at trådstarter skriver løsningen, for nå har jeg samme problemet... :(

 

Jeg har en disk på 160gb, der jeg hadde 6gb til windows , 10 til spill og programmer, 40 til musikk og resten til en diverse... fant ut at 6gb til operativsystem partisjon ble knapt så jeg ville øke denne. sletta derfor c: d: og e:, men lot f: stå slik den var. så, skulle jeg opprette en ny c: som var litt større, fikk jeg den beskjeden trådstarter hadde. Jeg har en hiron boot cd, med diverse progs på, så jeg får formatert den, men den er fortsatt ikke kompatibel :,(

Endret av EmiL_S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...