Gå til innhold

Treg windows.. hva er galt?


Anbefalte innlegg

Har nettop lakt inn helt ny windows.. på nye hd. men den er treg.. på preformace er cpu usage nede i 2% og PF usage nede i 427mb.

 

tror det kan være noe med at jeg har 3 relativft store HD. noen hint for hva jeg kan gjøre får at de skal jobbe raskere? hadde en fin fin guide i et pcworld blad for ikke så lenge siden men dama kasta det :nei:

 

håper noe kan hjelpe meg litt her.

 

har slått av en del visual effects også i windows og har 2Gb cache på c:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilke deler har du i PC`en? Var det Windows XP du la inn, og har du brukt annet OS før?

7545088[/snapback]

 

* AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939

* MSI K8N Diamond Plus, nForce4 SLI X16, Socket-939, SB Audigy, GbLAN, PCI Ex16

* asus GeForce 6600 256MB Silencer, EN6600,PCI-Express, Tv-Out/DVI-I, Retail

* 3 x Maxtor DiamondMax 10 300GB SATA2 16MB 7200RPM

* 1500 ram.

 

har alltid brukt winxp.

 

av program har jeg:

 

ad-aware

norton 06

msn

Acdsee

K-lite codec pack

 

og

 

World of warcfart..

 

dette er vel alt som er instalert (utenom drivers (alt av drivers er det nyeste som finnest)

 

til slutt vil jeg legge til 2 kanskje teite spm:

 

1. når jeg legger inn hovedkort drivers så får jeg spm om jeg vil legge inn Nvidia IDE drivers. trengs dette no som jeg ikke har IDE HD's?

 

2. når jeg slo av pc'en før jeg dro på jobb så sto det noe om at windows instalerer update 1/11 osv (eller noe, husker ikke helt siden jeg var stressa :p )

 

hva er dette? win update er slått av, har det jeg trenger om mer vil jeg ikke ha.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Er det mulig at han har 2stk Windowser installert på 2stk hdd? Sånn at virusene elns. har smitta over til den nye kopien?

7572439[/snapback]

 

nei, var 2 nye disker jeg la inn. sletta partisjonene som var på gammle disken, formaterte og la inn windows på en av de nye HD'ene.

 

skal skal ha lite å si om windows går seint eller ikke, desuten har jeg nettop støvsugd pc'en:D

Lenke til kommentar
Hvilke deler har du i PC`en? Var det Windows XP du la inn, og har du brukt annet OS før?

7545088[/snapback]

 

 

til slutt vil jeg legge til 2 kanskje teite spm:

 

1. når jeg legger inn hovedkort drivers så får jeg spm om jeg vil legge inn Nvidia IDE drivers. trengs dette no som jeg ikke har IDE HD's?

 

2. når jeg slo av pc'en før jeg dro på jobb så sto det noe om at windows instalerer update 1/11 osv (eller noe, husker ikke helt siden jeg var stressa :p )

 

hva er dette? win update er slått av, har det jeg trenger om mer vil jeg ikke ha.

7546591[/snapback]

 

1. Siden du har Nforce chipset på hovedkortet ville jeg ha prøvd å installere driverne, fant en side på nettet der de diskuterte driverne, og de mente at så lenge du har Nforce chipset må du legge inn driverne også.

 

2. Sikker på at instillingene ikke står på last ned? Hvis du har lagt inn SP2 og ikke endret står de til å laste ned og installere automatisk, ihvertfall var det det som skjedde hos meg når jeg kansellerte hele windowsupdate wizzarden.

Endret av b21a
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...