Gå til innhold

Hva var siste Blu-ray/UHD 4K filmen du kjøpte?


Manx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei det må han ikke. Pr. nå (frem til 04.04.10) er dollarkursen hos tollvesenet5,95.

200/5.95=33,61 Så pr. nå kan en importere varer for intill US$33.61 mumsfritt.

200/32,99=6,06 Så med mindre kursen hos tollvesenet blir skrudd opp til over 6,06 før varen ankommer Norge slipper han mums/fortollingsgebyr på den.

 

Edit: La til holdbarhetsdato for dollarkurs.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

Amazon.co.uk kjører et BOGOF på diverse Disney BD, i praksis £17 for 2 filmer. Men mandag i forrige uke lå de en liten stund ute for £12 (£10.21 etter fratrekk av britisk VAT). Muligens feilprising? Jeg bestilte ihvertfall en hel drøss, flere stk av enkelte av filmene, både til meg selv og familie og venner. Inklusiv frakt ble det £6.34 per film, ca. 57,-, noe som må sies å være en meget grei pris. Jeg kan ikke forstå at Amazon tjener noe særlig penger på å selge dem til den prisen, men de fleste ble faktisk sendt dagen etterpå.

 

Og i går og i dag mottok jeg mesteparten. Toy Story filmene, Ratatouille, Cars, Wall-E, Monsters Inc, Dinosaur, Sleeping Beauty, Snow White, Dumbo, Pinocchio, Pirates Of The Caribbean filmene, Chronicles Of Narnia filmene, National Treasure filmene, Bolt og G-Force.

 

Jeg lurte på hvordan Amazon ville tolldeklarere dette. Ved tidligere BOGOF har det vært endel tull med at de har ført prisen på begge filmene som normalt. Nå ville ikke det vært noen problemstilling for meg når filmene kostet £12 (da £10.21 x 2 er £20.42, ca. 180,-), og jeg bestilte kun to og to stk. Men for de som måtte ønske å bestille nå når de koster £17, er følgende kanskje interessant. For det ser ut til at Amazon har skjerpet seg, og fører nå opp kun verdien på den ene filmen. Slik så det ut på en av mine mottatte ordre:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...