Gå til innhold

Erfaring om SonyEricsson W810i i linux? [løst]

zeltex

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Kjøpte meg ny telefon her om dagen, og nå var det jo så mye nytt på marketed at jeg like så godt bare kjøpte en "gammel" model, så jeg slapp å tømme lommeboken. Men det jeg ikke tenkte på er:

Kan disse mobilene kobles opp mot linux uten store problemer? Så etter noen google search at en måtte ha ekstra drivere ol. til noen telefonen(for å få alle mulige funksjoner til å fungere(sync?)), men siden jeg nå bare skal føre over noen sanger, lurte jeg på om det gikk ann å bruke den som en vanlig minnepenn. At jeg kobler inn mobiltelefonen, fører over, kobler den fra ubuntu og kobler den ut.av laptopen.

Noen som har erfaringer om dette og er villige til å dele? (har ikke behov for å få sync til å fungere, da jeg har dualboot på workstation @ hybel, men nå er det jo jul så da er man hjemme kun med laptop.)

edit:

problemet er nå løst. Det var likt som DanieIL hadde hatt med tidligere versjonen W800i. Koble til, føre over, koble fra. Lettere og raskere enn i windows også(mwuahahah)

Endret av zeltex
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gjorde det i går med W800i uten problemer, så går nok fint det.

7539454[/snapback]

Lyst til å skrive hvordan?

Eneste jeg er har fått til er via Bluetooth

Skrevet

Brukte datakabelen som fulgte med mobilen. Fikk ikke du det med 810? Er jo også mulig å kjøpe adabler for minnekortet i mobilen om ikke pc'n din allerede har det.

Skrevet

Åja,beklager trodde du var trådstarter;) Nei,k600 aner jeg ikke hvordan du kan få koblet til. Faren min har den, og det fugte da med en cd med drivere der. On ønsket er sterkt nok kunne du vel fikset det gjennom Wine?

Skrevet

Selv bruker jeg blåtann til å overføre filer, fungerer fint det, men litt upraktisk om man skal ha over mye-på-en-gang (Nokia 6800 trur jeg den heter. Men den har frozen bubble! Og Opera! Og digerrrt SMS-minne! Så da er jeg fornøyd, selv om kameraet. Vel. Det er bedre en på t610 eller hva den het (den første kamera/mms-telefonen til SE), men det er fremdeles mest velegnet til å se om det er natt eller dag etc. (VGA)...)

Skrevet (endret)

Ja men hvis det funket med forgjenger w800i så kan jeg lett teste ut med w810i.

takk for innspill

edit: Genialt, her gikk det fortere enn i windass OG jeg fikk også melding på mobil om at det nå var trygt å koble fra. I windass sto det bare "ferdig med å overføre" og da sto det i manualen at jeg kunne koble fra. KJEKT!

Hvorfor har man windows? (her: spill, desverre :( er en svak sjel)

Endret av zeltex

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...