Gå til innhold

Hvor ble du først kjent med "Ei Saa Peitää"?


Meits

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 9 måneder senere...

Jeg er på et vis imponert over at mange husker denne frasen fra dobesøk (meg selv inkludert). Det må jo bety at veldig mange har panelovnen farlig nær ramma med tanke på leggbrannskader.

 

Uansett, frasen ble vel til og med brukt som navn på en finsk skiløper i en tv-reklame for en stund siden.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Det er nok de fleste som har blitt kjent med denne Ei Saa Peitää via dassbesøk vil jeg tro. Men det er kanskje ikke så mange av dere som vet at dette er kvalitetsovner som selges over hele verden per i dag og, men under nytt merkenavn: Glen Dimplex som høres mer intarnasjonalt ut enn NOBØ.

 

NOBØ er en av de eldste bedriftene her i Stjørdal kommune som jeg bor, og NOBØ er faktisk et så enkelt forkortet navn for Norsk Bøttefabrikk. De produserte i starten helt vanlige sinkbøtter som dere sikkert vet hvordan de ser ut.

 

Per i dag så leverer Glen Dimplex utrolig spesielle ovner til montering i arkitektdesignede hus verden over, deres teknologi er veldig videreutviklet for fremtiden og krav angående miljø.

 

Om de på sine produkter har med den kjente teksten Ei Saa Peitää er jeg ikke sikker på, men hvor mange tusen ganger jeg har lest "skal ikke tildekkes" på de forskjellige språkene der skal jeg ikke si noe om, men for min del så er vel ikke dette noen NoBø ovner, det er Ei Saa Peitää-ovner.

 

 

-Soap-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...