Gå til innhold

Samsung LE40F71B TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den service kabelen trenger man ikke lodde sammen en gang, man kan ta en stk 3.5mm minijack og 1 stk 9 pins seriell kabel og tvinne sammen de 3 trådene som skal linkes. Det er snakk om svært treig seriell dataoverføring så det skal mye til for at data ikke overføres skikkelig, dessuten verifiserer Samsung sitt firmware flash program at flashingen har gått greit. Ellers er det bare å prøve på nytt.

Lenke til kommentar
Noen som har som har denne nye firmwaren?

7873962[/snapback]

 

Her er firmware og her er oppskriften på hvordan den utføres.

7874089[/snapback]

 

Den første linken funket ikke. Fikk følgende melding "Den Komprimerte (zippede) mappen er ugyldig eller skadet."

 

Hvordan er det med denne oppgraderingen. Fungerer det kun på LE40F71B eller gjelder det for andre modeller også? Jeg har en LE40S71B - fungerer oppgraderingen for denne også?

Lenke til kommentar
Den første linken funket ikke. Fikk følgende melding "Den Komprimerte (zippede) mappen er ugyldig eller skadet."

Jeg prøvde nå og den fungerer for meg i hvert fall.

 

Hvordan er det med denne oppgraderingen. Fungerer det kun på LE40F71B eller gjelder det for andre modeller også? Jeg har en LE40S71B - fungerer oppgraderingen for denne også?

7874383[/snapback]

I følge anvisningen til oppdateringen så oppgis det at programvaren er beregnet for LE40F71B og LE46F71B. Hvorvidt den fungerer på andre modeller er ikke meg bekjent. Har ikke hørt om noen som har forsøkt.

Lenke til kommentar

Det må eventuelt bli etter at jeg har fått oppdatert min TV. Foreløpig har jeg ikke fått tak i noen le40f71b ettersom ingen har den på lager.

7860951[/snapback]

 

Det er helt kurrant det. Er i samme situasjon selv, men greit å ha ting klart, sånn at tv'en får "yte" maks fra første sekund. :p

Hvis det er flere som vil gjøre denne operasjonen, kan jeg selge den videre etterpå, så får flest mulig en optimal tv.

7862812[/snapback]

 

Et alternativ er jo å bestille et eksemplar selv. Fant f.eks en kabel i denne sjappa her (TiVo Null Modem Serial Cable). $7,95 x 6,4 = 51 kroner + frakt. Jeg vet ikke hvor folk har tenkt å kjøpe TV fra, men ettersom 95% av alle (nett)butikker ikke har denne skjermen på lager så kommer garantert kabelen i posten før TVen :)

7864306[/snapback]

 

Ok. Kabel er bestilt. Takk for tipset!

Lenke til kommentar

Hei.

Kanskje alle som har eller har tenkt til å kjøpe LE40F71B eller LE46F71B kunne sendt en mail til Samsung Norge og gjort de oppmerksomme på dette problemet. Det er dette de har gjort i UK, kanskje Samsung Norge da ville støttet Firmware oppgraderingen.

Jeg har i hvertfall sendt de mail angående dette og fikk det standard svaret som litt lengre opp, men sendte da en til og etterlyste ett bedre svar.

 

Mvh. Tommy

 

Ps. Lyst på LE46F71b

Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt å kjøpe denne tven. Jeg skal bruke den til hovedsak som en pc-monitor. En annen ting jeg skal bruke den til er Nintendo Wii og selvfølgelig vanlig film/tv titting. Det jeg lurer på er om det er ideelt for meg å kjøpe en 1080p tv når jeg skal bruke tven til Wii (som vi alle vet at ikke støtter hd). Vil det se forferdelig ut hvis jeg kjører spillene i 480p? Eller vil det ikke spille så stor rolle. Jeg mener, det er også feil oppløsning på en 720p tv. Vil jeg merke forskjell på å spille wii på 1080p vs. 720p tver?

 

Jeg vurderer også å kjøpe en 360. Vil denne tven være et bra valg i dette tilfellet?

 

I det heletatt, burde jeg kjøpe denne tven?

Endret av C0rt3z
Lenke til kommentar
Jeg vurderer sterkt å kjøpe denne tven. Jeg skal bruke den til hovedsak som en pc-monitor. En annen ting jeg skal bruke den til er Nintendo Wii og selvfølgelig vanlig film/tv titting. Det jeg lurer på er om det er ideelt for meg å kjøpe en 1080p tv når jeg skal bruke tven til Wii (som vi alle vet at ikke støtter hd). Vil det se forferdelig ut hvis jeg kjører spillene i 480p? Eller vil det ikke spille så stor rolle. Jeg mener, det er også feil oppløsning på en 720p tv. Vil jeg merke forskjell på å spille wii på 1080p vs. 720p tver?

 

Jeg vurderer også å kjøpe en 360. Vil denne tven være et bra valg i dette tilfellet?

 

I det heletatt, burde jeg kjøpe denne tven?

7905268[/snapback]

 

Skal du bruke den som PC-monitor eller som skjerm for andre digitale kilder så bør du være klar over 1:1 pixelmapping-problematikken som denne (og mange andre) skjermer, for den saks skyld) lider av når det kobles til via HDMI/DVI. Det står mer om dette tidligere i denne tråden. Alternativet er å koble til PCen via VGA, hvilket sikkert vil fungere greit for mange. Ved tilkobling av for eksempel DVD-spiller over HDMI så vil sannsynligvis ikke dette "problemet" være særlig merkbart for mannen i gata.

 

Når det gjelder bildekvalitet og spesifikasjoner så gjør du sannsynligvis et svært bra kjøp om du får tak i tven til 15-16000.

 

Nå er det faktisk ingen av butikkene i prisguiden som har denne skjermen på lager. Det er ikke verst.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer sterkt å kjøpe denne tven. Jeg skal bruke den til hovedsak som en pc-monitor. En annen ting jeg skal bruke den til er Nintendo Wii og selvfølgelig vanlig film/tv titting. Det jeg lurer på er om det er ideelt for meg å kjøpe en 1080p tv når jeg skal bruke tven til Wii (som vi alle vet at ikke støtter hd). Vil det se forferdelig ut hvis jeg kjører spillene i 480p? Eller vil det ikke spille så stor rolle. Jeg mener, det er også feil oppløsning på en 720p tv. Vil jeg merke forskjell på å spille wii på 1080p vs. 720p tver?

 

Jeg vurderer også å kjøpe en 360. Vil denne tven være et bra valg i dette tilfellet?

 

I det heletatt, burde jeg kjøpe denne tven?

7905268[/snapback]

 

var en test i siste lyd&bilde denne tv mot sony sin W2000 og sony sin kom betydelig bedre ut i testen.

kanskje verdt å ta den med i vurderingen også :yes:

Lenke til kommentar
Jeg vurderer sterkt å kjøpe denne tven. Jeg skal bruke den til hovedsak som en pc-monitor. En annen ting jeg skal bruke den til er Nintendo Wii og selvfølgelig vanlig film/tv titting. Det jeg lurer på er om det er ideelt for meg å kjøpe en 1080p tv når jeg skal bruke tven til Wii (som vi alle vet at ikke støtter hd). Vil det se forferdelig ut hvis jeg kjører spillene i 480p? Eller vil det ikke spille så stor rolle. Jeg mener, det er også feil oppløsning på en 720p tv. Vil jeg merke forskjell på å spille wii på 1080p vs. 720p tver?

 

Jeg vurderer også å kjøpe en 360. Vil denne tven være et bra valg i dette tilfellet?

 

I det heletatt, burde jeg kjøpe denne tven?

7905268[/snapback]

 

var en test i siste lyd&bilde denne tv mot sony sin W2000 og sony sin kom betydelig bedre ut i testen.

kanskje verdt å ta den med i vurderingen også :yes:

7912991[/snapback]

 

Jeg har sett nøye på begge to i butikk og klarer (etter justering av bildet) ikke å bestemme meg for hvem som har best bilde. Jeg klarte å bestemme meg for hvem som hadde best pris og utseende derimot :D

 

les også denne testen, merk at det her er testet mot sony's toppmodell X2000

What Hifi? tester 1080-skjermer (pfd fil)

Lenke til kommentar
Jeg vurderer sterkt å kjøpe denne tven. Jeg skal bruke den til hovedsak som en pc-monitor. En annen ting jeg skal bruke den til er Nintendo Wii og selvfølgelig vanlig film/tv titting. Det jeg lurer på er om det er ideelt for meg å kjøpe en 1080p tv når jeg skal bruke tven til Wii (som vi alle vet at ikke støtter hd). Vil det se forferdelig ut hvis jeg kjører spillene i 480p? Eller vil det ikke spille så stor rolle. Jeg mener, det er også feil oppløsning på en 720p tv. Vil jeg merke forskjell på å spille wii på 1080p vs. 720p tver?

 

Jeg vurderer også å kjøpe en 360. Vil denne tven være et bra valg i dette tilfellet?

 

I det heletatt, burde jeg kjøpe denne tven?

7905268[/snapback]

 

var en test i siste lyd&bilde denne tv mot sony sin W2000 og sony sin kom betydelig bedre ut i testen.

kanskje verdt å ta den med i vurderingen også :yes:

7912991[/snapback]

 

Jeg har sett nøye på begge to i butikk og klarer (etter justering av bildet) ikke å bestemme meg for hvem som har best bilde. Jeg klarte å bestemme meg for hvem som hadde best pris og utseende derimot :D

 

les også denne testen, merk at det her er testet mot sony's toppmodell X2000

What Hifi? tester 1080-skjermer (pfd fil)

7913911[/snapback]

 

Sony vinner også her hvis man ser bort fra pris.....vet ikke hvilken pris som er på disse i norge men forskjellen på 40` utgaven i norge er vel ikke mange lappene.

samsung har etter min smak bedre design en sony.........men det betyr lite i min helhets vurdering.

Ikke lett å kjøpe tv lengre.....utviklingen går veldig fort

Lenke til kommentar
Jimmith  Postet i dag, 18:44

 

QUOTE(Dodle @ 10/02-2007 : 16:35)

QUOTE(C0rt3z @ 09/02-2007 : 13:15)

Jeg vurderer sterkt å kjøpe denne tven. Jeg skal bruke den til hovedsak som en pc-monitor. En annen ting jeg skal bruke den til er Nintendo Wii og selvfølgelig vanlig film/tv titting. Det jeg lurer på er om det er ideelt for meg å kjøpe en 1080p tv når jeg skal bruke tven til Wii (som vi alle vet at ikke støtter hd). Vil det se forferdelig ut hvis jeg kjører spillene i 480p? Eller vil det ikke spille så stor rolle. Jeg mener, det er også feil oppløsning på en 720p tv. Vil jeg merke forskjell på å spille wii på 1080p vs. 720p tver?

 

Jeg vurderer også å kjøpe en 360. Vil denne tven være et bra valg i dette tilfellet?

 

I det heletatt, burde jeg kjøpe denne tven?

*

 

 

 

var en test i siste lyd&bilde denne tv mot sony sin W2000 og sony sin kom betydelig bedre ut i testen.

kanskje verdt å ta den med i vurderingen også new_yes.gif

*

 

 

 

Jeg har sett nøye på begge to i butikk og klarer (etter justering av bildet) ikke å bestemme meg for hvem som har best bilde. Jeg klarte å bestemme meg for hvem som hadde best pris og utseende derimot inv_biggrin.gif

 

les også denne testen, merk at det her er testet mot sony's toppmodell X2000

What Hifi? tester 1080-skjermer (pfd fil)

 

Jeg har vært inne på en sony-butikk å sett på denne tven. Jeg synes den så omtrent like bra ut som samsungen. Pluss at den er ca. 5 lapper dyrere da, noe som betyr en del for meg som er student. Til dere som sier at designet ikke er viktig. Hva tenker dere på når dere sier noe slik? Jeg mener, det er jo en ting man skal sitte å stirre på i evigheter, det ér jo viktig at det man ser på i noen 1000 eller millioner timer fremover ser bra ut ;)

Lenke til kommentar
Noen som veit noe om når disse skjermene kommer inn i til nettbutikkene, i følge prisguiden ser det ut som alle lagrene er tomme

7947502[/snapback]

 

Snakka akkurat med Amentio. De kan ikke love noen ting, bare beklage at det enda ikke har kommet noen tver. De bestiller, som de fleste andre nettbutikker i norge, fra Norek. På norek sine sider har de satt en ubekreftet dato i slutten av februar. Siden den er ubekreftet kan det godt hende at det kommer tidligere, men også at det tar lenger tid.

 

Jeg begynner å bli litt utolmodig nå. Bestillte for over tre uker siden, og har lest alt for mange forum og tester med informasjon.

 

Ps: Slenger meg på oppfordringen om å mase på Samsung Norge. Det hadde vært nydelig om vi kunne få oppdateringen uten å bryte garantien. Du vil sikkert få det samme svaret som meg, at denne oppgraderingen ikke er beregnet på tv'ene i norge, og at den kan skade tv'en din, eller rett og slett ikke fungere. Dette er bare tøys, alle tvene er produsert på samme sted, det er ingen grunn til at oppdateringen ikke skal fungere på tver kjøpt i Norge.

 

Edit: Sendte denne mailen til Samsung nå:

"Jeg har bestillt meg en LE40F71B og har tidligere sendt en forespørsel om en firmware som er tilgjengelig for Samsung kunder i flere land i Europa.

 

Svaret jeg fikk forige gang var:

"FW upgraderingen till skjermene finnes ikke for the Scandinaviske

markedet og å få en FW med kabel fra England vil med stor sannsynlighet

ødelegge skjermen og bryte garantien."

 

Det har nå kommet frem bekreftelser på at det er flere norske brukere som har brukt denne oppgraderingen med godt resultat.

Jeg vil ikke gjennomføre denne oppgraderingen selv med mindre den godkjennes av dere, men vil gjerne vite om det kan være mulig å få den gjort tilgjengelig for norske brukere også. Etter mye lesing av forumer har jeg funnet at det er mange brukere som er i samme situsjon som meg, entusiastiske over et produkt som er meget bra, med unntak av denne ene detaljen. Jeg har også sett at det er flere som ikke kjøper tv'en nettopp på grunn av denne problemstillingen.

 

Så vidt jeg vet er det ingen tekniske begrensinger som gjør at FWen ikke kan innstalleres på norske modeller, og jeg tror at godkjenning av denne vil gjøre produktet deres enda mer populært på det norske markedet.

 

Med vennlig hilsen

xx"

Endret av Jimmith
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...