Gå til innhold

Samsung LE40F71B TV


Anbefalte innlegg

Hei

 

Fulgte oppskriften for oppdatering av TVen, men fikk feilmeldingen som vist i bildet. Hjelp?!?!?

 

post-53614-1174930812_thumb.jpg

8242905[/snapback]

 

Etter at du har trykket connect skal du skru på tven. Står litt uklart i guiden tror jeg, skjønte det hvertfall ikke selv med en gang. Den bare står med status "Connecting..." uten at det skjer noe. Med en gang du skrur på tven så skal den klare å connecte. Hvis det ikke går så får du bare ringe Samsung og be dem komme å installere for deg. Nevnte til meg at de kunne gjøre det iaff.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Fulgte oppskriften for oppdatering av TVen, men fikk feilmeldingen som vist i bildet. Hjelp?!?!?

 

post-53614-1174930812_thumb.jpg

8242905[/snapback]

 

Etter at du har trykket connect skal du skru på tven. Står litt uklart i guiden tror jeg, skjønte det hvertfall ikke selv med en gang. Den bare står med status "Connecting..." uten at det skjer noe. Med en gang du skrur på tven så skal den klare å connecte. Hvis det ikke går så får du bare ringe Samsung og be dem komme å installere for deg. Nevnte til meg at de kunne gjøre det iaff.

8246273[/snapback]

 

Prøvde på det, men med lite hell. Men får SW og kabel sendt fra samsung i dag. Så får prøve igjen når dette kommer. :)

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hva man må gjøre for å få et skikkelig sortnivå i denne tven? For hittils har sortnivået vært lite bra, eller, det suger, som noen ville sagt:(

 

Hvis jeg ser en film med mye mørke scener så forsvinner jo hele filmopplevelsen pga. at jeg ikke ser noen ting. Det er mulig jeg har tukkla til innstillingene, men jeg har prøvd så godt jeg kan å få det riktig ved hjelp av en sånn skala sak jeg har.

 

Kan problemet ligge i at jeg bruker en VGA kabel? Kan det hende fargene blander seg i kabelen, noe som er et problem i blandt annet kompositt-kabler? Jeg får snart en sånn oppgradering fra Samsung som fikser HDMI 1:1 problemet. Kan jeg forvente meg bedre detaljer i bildet da? Eller er det bare tven som ikke klarer å vise fargene?

 

Takk for all hjelp jeg eventuelt får.

Lenke til kommentar

Jeg sliter også med å bli fornøyd med sortnivået. Har satt power saving (balkys) ned til medium, noe som hjelper en del, men jeg er ikke helt fornøyd.

Det som er rart er at det i de testene jeg har sett blir nevnt at den er ganske god på svartnivå. Jeg gikk rett fra crt til denne tven, og det er jo en kjennsgjerning at lcd ikke kan måle seg med crt på sortnivå. En annen ting som kanskje ikke er gunstig er den sorte designen. Blir veldig tydelig at det som befinner seg på tven ikke er svart.

 

Jeg håper virkelig at vi ikke har fått et skrøplig parti med tver.. Er det noen som har flere lcder i huset og kan gjøre en sammenligning?

Lenke til kommentar
Nei! Har sittet og lest hele denne tråden, så slutter den... for tidlig!  :nei:

Hvordan opplever dere som har tv`n sortnivået? Hjalp det med innstillingene? Har lyst å kjøpe, men litt kjedelig hvis man mister masse detaljer i mørke scener...?

8294874[/snapback]

Sortnivået på F71 er helt brukbart, men ikke noe særlig mer.

 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg ventet på LE40M86 som skal være rett rundt svingen. HDMI 1.3, 15000:1 kontrast, 3stk hdmi og støtte for 1:1 pixelmapping over både vga og HDMI. Med andre ord; stort sett litt bedre enn F71 på det aller meste. I tillegg får du den for samme pris, 16-17.000,-.

Endret av Kilronan
Lenke til kommentar
Nei! Har sittet og lest hele denne tråden, så slutter den... for tidlig!  :nei:

Hvordan opplever dere som har tv`n sortnivået? Hjalp det med innstillingene? Har lyst å kjøpe, men litt kjedelig hvis man mister masse detaljer i mørke scener...?

8294874[/snapback]

Sortnivået på F71 er helt brukbart, men ikke noe særlig mer.

 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg ventet på LE40M86 som skal være rett rundt svingen. HDMI 1.3, 15000:1 kontrast, 3stk hdmi og støtte for 1:1 pixelmapping over både vga og HDMI. Med andre ord; stort sett litt bedre enn F71 på det aller meste. I tillegg får du den for samme pris, 16-17.000,-.

8295270[/snapback]

Såpass! Hvis det stemmer så.. Kontrast på 15000:1 hørtes sykt mye ut. Hva er vits med 3 HDMI? Er ikke det bare for å koble til pc? Åssen oppløsning er det på tv`n?

Lenke til kommentar
Såpass! Hvis det stemmer så.. Kontrast på 15000:1 hørtes sykt mye ut. Hva er vits med 3 HDMI? Er ikke det bare for å koble til pc? Åssen oppløsning er det på tv`n?

8296209[/snapback]

M86 har samme oppløsning som F71, altså 1920x1080. Disse oppgitte kontrastverdiene bør naturligvis absorberes med et par klyper salt ettersom målemetodene som regel er litt spesielle. Men at disse nye skjermene har forbedret kontrast i forhold til for eksempel F71 bør jo absolutt være reelt. HDMI kan forøvrig brukes til litt av hvert. Både PC, nyere DVD-spillere, HD-spillere og flere spillemaskiner har HDMI utgang. Bedre å ha for mange enn for få :)

Lenke til kommentar

Heisann !

 

Dere som har full HD TV, kordan er det med vanlige TV signaler?, er på utkikk etter flatskjerm som primært skal brukes til TV titting, men også til PS2/PS3, film og PC bruk! Det viktigste er nok TV titting, har idag Samsung LE-M71 32" og er meget fornøyd med den, men angrer litt på at jeg kjøpte meg en 32" isteden for en 37" eller 40". Er det 100Hz på denne TV'n?, har hørt at 100Hz er lite viktig, at eksempel N-71 er en like bra TV, stemmer dette? Vurderer også LE-M71 40" men ønsker å høre kordan denne TV'n fungerer med TV signaler med og uten dekoder.

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Folkens, jeg har funnet ut hvorfor kontrastnivået i sorte scener er så lavt på F71 serien. Det er pga. DNIe greia. Hvis du setter på en film med mørke scener og setter på DNIe demoen så ser du at det blir faktisk mye bedre uten. Nå kommer problemet, det er ingen måte å skru DNIe av på... Eller, ingen måte som jeg vet om. Er det noen som vet hvordan man gjør dette så hadde det vært herlig om dere/du deler det med oss andre.

Lenke til kommentar
Folkens, jeg har funnet ut hvorfor kontrastnivået i sorte scener er så lavt på F71 serien. Det er pga. DNIe greia. Hvis du setter på en film med mørke scener og setter på DNIe demoen så ser du at det blir faktisk mye bedre uten. Nå kommer problemet, det er ingen måte å skru DNIe av på... Eller, ingen måte som jeg vet om. Er det noen som vet hvordan man gjør dette så hadde det vært herlig om dere/du deler det med oss andre.

8299320[/snapback]

 

NYTTIG SIDE Se under service menu og tror det du er ute etter er å skru av dynamic dimming.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann. Jeg har nå fått et merkelig problem med tven. Byttet over til Movie-mode etter å ha sett at den da skrudde av DNIe. Vet ikke hva jeg syns var best, men det er forsåvidt irrelevant. Når jeg nå skulle bytte tilbake igjen, så er alle de andre modusene "ødelagt". Bildet flimrer fra svart hvitt, til rare farger, til andre rare farger, til normalt, til svart hvitt osv.

 

Virker som om det er DNIe som går _fullstendig_ amok. Noen hørt noe om dette?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 7 måneder senere...
Noen som har som har denne nye firmwaren?

 

Her er firmware og her er oppskriften på hvordan den utføres.

 

Kilronan: Jeg ser at den firmware linken er død. Har du peiling på hvor jeg kan finne en levende link? Jeg har akkurat koblet en Mac Mini til via DVI-HDMI, og sliter med enten for lite eller for stort bilde, og Samsung vil jo selvsagt ikke hjelpe pga paralellimporten. SHG er vanskelig å snakke med pga dansken, bare problemer ;) Så må ta sakene i egne hender.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Flott at noen har bumpet denne tråden da jeg har noen spørsmål :)

 

Kjøpte denne TVen for ca et år siden, har til nå brukt 360 over komponent men tenkte jeg skulle gå over til HDMI siden jeg skal ha Wii på komponent. Burde jeg oppgradere Firmwaren for dette formålet? I såfall hvordan gjør jeg det, leser at folk har problemer pga parallell import, men jeg kjøpte TVen på expert, gjelder samme problemet for meg?

Lenke til kommentar
Noen som har som har denne nye firmwaren?

 

Her er firmware og her er oppskriften på hvordan den utføres.

 

Kilronan: Jeg ser at den firmware linken er død. Har du peiling på hvor jeg kan finne en levende link?

Hvis du fortsatt trenger denne oppdateringen så har jeg programvaren liggende på en CD jeg fikk tilsendt fra Samsung. Kan i så fall sikkert legge den ut en plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...