Gå til innhold

Nokia N80 vs N95


mortent69

Anbefalte innlegg

Hva synes dere? Er det verdt å vente på N95, eller duger N80 lenge ennå....? Det er vel begrenset hvor mye antallet megapixler betyr når det allerede har passert 3-tallet.

Kan noen forresten forklare med den STORE forskjellen på "vanlig" N80 og N80 internet edition?

Endret av mortent69
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er vel at den tar automatisk på wlan når den er i nærheten tror jeg det var,  og nyere software og litt annen farge.. kamera er ikke så bra på n80, n73 har bedre kamera.

7529063[/snapback]

 

 

N80 begynner å bli overkommelig i pris, og har alle funksjoner jeg trenger/har lyst på(kr.3699 u/abb). N95 vil vel ligge på 6-7000 et sted...

N73 er ikke aktuell uten WLAN, desverre.

Lenke til kommentar
for man den for 3699 kr u/ abn=P?? :dribble:

EDIT: NOKIA N93 har wlan, skal kanskje kjøpe meg den til jul, men den er litt tjukk da :p

7529193[/snapback]

 

På GSM.no ligger den på 3999.-, men 3699,- for Chess kunder (og dem er det jo en del av.....)

Vurderer en N93, selv. Men synes den er i ovekant klumpete! men der skal visstnok videobiten være overraskende bra...

Lenke til kommentar
for man den for 3699 kr u/ abn=P?? :dribble:

EDIT: NOKIA N93 har wlan, skal kanskje kjøpe meg den til jul, men den er litt tjukk da :p

7529193[/snapback]

 

På GSM.no ligger den på 3999.-, men 3699,- for Chess kunder (og dem er det jo en del av.....)

Vurderer en N93, selv. Men synes den er i ovekant klumpete! men der skal visstnok videobiten være overraskende bra...

7529318[/snapback]

 

Video delen er overlegen ;)

http://kirkedam.mine.nu/kwk/B%c3%a5ter/Video019.mp4

Tokk opp den her om dagen.

 

Har lagt filmer in på N93en min også. Bare kjører dem ned i ønsket oppløsning osv. Hele HP 1 ble 355MB og jeg hadde ikke noe problemer med hverken lyd eller bilde. Og det er faktisk godt nokk for og se på ;)

 

Nå på nyåret så får du Mini SD med 4GB plass fra komplett for 1000kr.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
for man den for 3699 kr u/ abn=P?? :dribble:

EDIT: NOKIA N93 har wlan, skal kanskje kjøpe meg den til jul, men den er litt tjukk da :p

7529193[/snapback]

 

På GSM.no ligger den på 3999.-, men 3699,- for Chess kunder (og dem er det jo en del av.....)

Vurderer en N93, selv. Men synes den er i ovekant klumpete! men der skal visstnok videobiten være overraskende bra...

7529318[/snapback]

 

Video delen er overlegen ;)

http://kirkedam.mine.nu/kwk/B%c3%a5ter/Video019.mp4

Tokk opp den her om dagen.

 

Har lagt filmer in på N93en min også. Bare kjører dem ned i ønsket oppløsning osv. Hele HP 1 ble 355MB og jeg hadde ikke noe problemer med hverken lyd eller bilde. Og det er faktisk godt nokk for og se på ;)

 

Nå på nyåret så får du Mini SD med 4GB plass fra komplett for 1000kr.

7530040[/snapback]

Har store problemer med å bestemme meg! Tre valg:

1. N80

2. N93

3. Vente på N95

Hjeeeeeelp!

Lenke til kommentar

Jammen rart hvordan man kan forandre mening i løpet av relativt kort tid... Da jeg logget på forumet her, var jeg bare noen timer unna å kjøpe en N80-skulle bare kikke innom her litt for siste nytt og tips og sånt. Så blir man altså snudd langsomt i en eller annen retning mot sin vilje. For det skal være sagt; det er mange på dette forumet som er glade i sin N80! Nå helles det allikevel mot en N93, for å vente på N95 er nok uaktuelt.....

Takk(tror jeg..) for gode råd.

Lenke til kommentar

Hadde N80 ca 3 mnd. Det var så mye slark på den telefonen at jeg byttet den inn i en ny N80, den var like slarkete. Da ga jeg opp og byttet inn i N93.

Den er STOR, men det er desidert den BESTE telefonen jeg til dags dato har hatt!

 

N80

+ Nett størrelse

+ Wifi

+ Kjempegod oppløsning på skjerm

 

- Batteri! (måtte ofte lade 2 ganger på en dag med tøft bruk)

- Mangel på autofokus

- Slark, slark slark... (skal ikke være slark på en telefon til 6.000,-!)

 

N93

+ Wifi

+ Kamera

+ Talelyd

+ Snarveisknapper

+ Batteri (lader ca en gang i døgnet med tøff bruk)

+ TV-utgang

+ Klappskjerm til fremvisning av bilder

+ Video mulighet (som faktisk funker!)

 

- Størrelse

- 180 g!

- Av/på knapp (knotete plassering)

- Kant der øret er når en snakker i tlf (bruker stort sett bluetooth allikevel)

Lenke til kommentar

De eneste tingene som er negativt med n93 fra min side.

 

Hardware:

Bygge kvaliteten, mobilen knirker...

Den vridbare skjermen skrangler litt. Jepp det har begynt og bli slark.

Størrelsen var jeg helt klar over før jeg kjøpte den så jeg kan ikke klage på det.

Spille av musikk på et headsett, lyd kvaliteten er ikke god nokk. (Prøvde med et sennheiser PX200)

Av og på knappen hender det at blir trygt in når du setter deg ned eller putter mobilen ned i lomma.

Wlan antenna kunne verdt bedre.

Mono høyttaler, dette er ikke så skuffende men med tanke på de fleste SE mobilene overkjører denne høytalern veldig. Så burde det rettes på.

Mangler Minijack, ikke noe stort problem men hadde verdt kult og ha (Kjøpte den overgang dingsen jeg).

 

Software:

Hvem fant på at vibratoren for klokke og alarm, meldinger og anrop skulle være en global instilling?

Automatisk tilpassing til Wlan nettwerk som er noe mer kompliserte.

 

Litt av en liste ^^

Meste av dette har N95 allerede ryddet opp i.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

jeg hadde også akkurat samme problemet som deg med å velge mobil og stod også mellom de nevnte modellene. Jeg har nå (trur jeg) kommet fram til at jeg vil vente til n95 har vært på markedet en stund og synket litt i pris. Den er jo bedre enn både n80 og n93, og den har gps :p

Dette er hva jeg nok kommer til å gjøre, men det er seff ikke noe dårlig valg å gå for n80 eller n93, men om du er som meg så vil du angre på at du ikke kjøpte n95 når den først kommer ut ;)

Lenke til kommentar

Men husk: Du sier du vil vente til N95 har vært på markedet en liten stund, så skal du kjøpe den. Men det er jo nettopp en slik situasjon vi er i idag med hensyn til N80. Den har vært på markedet en liten stund, og har falt litt i pris.

 

Det jeg sier er at det vil bli annonsert en telefon som er BEDRE enn N95, etter at den har vært på markedet en liten stund, og den onde spiralen vil fortsette.

 

Hvis du hele tiden skal vente, så vil det alltid bli annonsert noe bedre.

Lenke til kommentar

stemmer det. Men N95 har det som jeg syns N80 mangler. så kommer til å vente til den er blitt billigere ;) For det er som du sier at det hele tiden kommer nye og bedre modeller. Så man må rett og slett bestemme seg for en modell som man vil ha. Nå skal det jo bli 5 års garanti på mobiler også :) håper jeg hvis ikke mobilprodusentene anker....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...