Gå til innhold

Erfaringer med Asus hovedkort


RC1

Anbefalte innlegg

Noen som har gode/dårlige erfaringer med Asus hovedkort?

Jeg tenker på å kjøpe:

Asus P4S533L Socket478/533Mhz P4 Hovedk.SIS645DX,ATA/133,Audio,LAN, ATX, DDR RAM

+

Intel Pentium4 - 2.4Ghz Socket PGA478

PC533, 512KB cache, Boxed inkl. vifte

 

Er dette en bra kombinasjon?

Ønsker nemlig et mest mulig stabilt system, men nå kommer vel Linux folka å sier at jeg må kjøre Linux får å få et stabilt system :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er korrekt at Asus hovedkort basert på SIS645 og SIS645DX har vært svært stabile. SIS har vært noe uheldig med 648 brikkesettet i den forstand at det ikke er like stabilt på høye minnehastigheter som f.eks. SIS645 og 645DX.

 

I grunnen tror jeg at SIS648 brikkesettet har fått litt ufortjent pepper fordi de foregående brikkesettene hadde så bra ytelse, og at forventningene til 648 brikkesettet var skyhøye. Dessuten har det vært noen problemer med innføring av AGP 8X standarden.

 

Totalt sett heller jeg nok mot Intel brikkesettene i disse dager. Med de nye 845Pe brikkesettene ser det ut til at de fleste hovedkortene basert på dette er et bra valg. Alle de store produsentene lager kort basert på dette brikkesettet. MSI ser ut til å ha fått til en bra pakke med sine 845PE MAX2 hovedkort.

Lenke til kommentar

Jeg har bygd utallige maskiner med Asus HK og har aldri hatt problemer med noen av dem.

Stabilitetsproblemer er for det første ikke nødvendigvis HK sin skyld, men jeg vet at folk har en tendens til å tenke.. "oi , blåskjerm.. dårlig hovedkort må det være da.. = skal aldri kjøpe Asus mer"...

 

Asus er absolutt et merke jeg stoler på.

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke at Ausus hovedkort er ustabile eller at det er bare hovedkortet sin skyld i ustabilitet.

Jeg lurte på om noen hadde bra/dårlige erfaringer og det virker som om de fleste har gode erfaringer med Asus hovedkort med forskjellig typer brikkesett så jeg kommer til å gå for et Asus hovedkort i hvertfall :wink:

 

Takk for alle svarene

 

Mvh.

RC1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...