Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

kjerring råd for neseblod


goliatmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
takk for all hjelp og støtte...

7519680[/snapback]

Et lite tips kan du jo få. Kjerringråd skrives som alle andre norske sammensatte ord; i ETT ord.

 

Lykke til.

7519727[/snapback]

Slutt å besudle tråden min med totalt uviktige detaljer som det der.

Som vi alle hvet står det i rettnings linjene at man skal hålde slikt for segselv.

Jeg håper en mode rator kan stenge denne tråden før denne gale kvinnen ødeleger mer en hun alerede har gjort!

*raportert*

 

Takk for alle andre tips :)

Endret av goliatmo
Lenke til kommentar

Rådet til Vegis funker definitivt.

Men jeg har alltid latt det blø ferdig enten over vasken slik at det får renne ut eller på ryggen og bare svelge unna til det gir seg, for koagulerer blodet ditt normalt så gir det seg til slutt.

 

Og til slutt vær litt forsiktig når du piller nese.

Og ja det er en helt vanlig foreteelse for mange.

Lenke til kommentar

Blør du ofte neseblod kan du prøve en c-vitaminkur - C-vitaminer styrker slim hinnene og det er ofte det som skal til for å hindre hyppige nese blødninger. Ta 2 C-vitamintabletter hver morgen og kveld i 1 uke, og deretter 1 tablett morgen og kveld i to uker. Du kan evt ta 2 tabletter gjennom hele kuren, men pass på at doseringen ikke er høyere enn 1000mn per dag.

 

Hvis du allerede blør neseblod: stikk bomullsdott fruktet med frisk sitronsaft eller hvit eddik i nesen.

 

 

Merker at jeg lagde en egen tråd om dette i helse

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=683150

Endret av xDraLLx
Lenke til kommentar

ooh, og du har til og med stavet kjerring råd riktig^^

Jeg skal på en kur hvor jeg skal justere kostholdet mitt for å få bort allergien etter jul så jeg får nok ikke gjort noe med dette på en stund... men takk for tipset(ene)

Desuten føler jeg meg litt kul og nerdete når jeg sitter oppe hele natten og jobber med silkebøker og blør neseblod^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...