Gå til innhold

Levering av P4 3,06 Ghz


Ronnie

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet leveringssituasjonen for denne CPU'en. Er det mange av denne prossessoren på markedet i januar 2003 tror dere.

Sitter i et Pc-utvalg som skal bestille relativt mange maskiner i desember med levering i månedskiftet jan/feb 2003. En del produsenter hevder at CPU'en ikke vil leveres i store kvanta før i Q2 2003. Er det noen som vet.

 

Ronnie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPU'en skal inn i et Hjemme-PC konsept som skal vare i 3 år, vi ønsker da å bruke det beste som er på markedet idag, samtidig som denne CPU'en introduserer den nye Hyper Treading teknologien som jeg syns det ville være viktig å få med i en maskin som skal vare i 3 år.

 

Ronnie

 

[ Denne Melding var redigert av: Ronnie på 2002-11-20 21:26 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-20 21:30, skrev Ronnie:

Til Triger

Ja denne informasjonen var ikke godt nytt, da ser det ut som produsentene kanskje har rett og at Intel som AMD og mange andre innenfor PC bransjen, papir lanserer produkter lenge før de kan starte levering i store kvanta.

Ronnie


 

Ja, AMD har blitt kritisert for papirlanseringene sine, men nå virker det nesten som Intel gjør det samme med 3.06 utgaven sin. Det hjelper jo lite med lansering i november når CPU'en ikke er å få tak før i februar 2003. Litt ergelig egentlig, jeg har hatt en slik CPU i bestilling siden 081102 for antatt levering 221102 og så endrer de det til antatt 310103 :sad:

Lenke til kommentar

Om dere ikke har travelt ville jeg i det minste ventet til Q1/Q2 2003 for å se hva Hammer kan tilby. Da vil nok Intel også svare med langt bedre priser og nye hastigheter. Personlig tror jeg også at Prescott kommer til å komme i Q1/Q2. Uten Prescott vil Intel har store problemer med å måle seg på ytelse.

Lenke til kommentar

Nå drar vi vel oss litt utenom det jeg spurte om men inntressant er det likevel å høre litt om hva som kommer framover. Men vi sitter nå da og skal ta en beslutning i desember med levering i jan/feb og vi håpet at vi kunne tilby 3,06 prosessoren. Er det ikke noen som jobber i datablader eller hos produsenter som har sett roadmappen til Intel og vet når 3,06 kan leveres i store kvanta.

En kunne jo ønsket seg at hardware industrien kunne skjele litt til bilindistrien som når de lanserer en ny modell har produksjonslinjene klare og kan tilfredstille markedet med det antallet de ønsker.

Det er vel kun MS som når de lanserer et nytt produkt såsom MS XP os'et hadde produksjonslinjene klare og kunne levere i store antall etter lansering X-box er vel også et godt eksempel.

Ronnie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...