Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp med Bluecom ADSL


Anbefalte innlegg

Hei, endelig kom pakka på døra. Pakka ut ADSL modemet, koplet splitter, kabler osv. Dsl lys på modem lyser og iht. dokumentasjon er enheten i drift. Jeg så på Bluecom sine sider at det ikke er behov for noe software installasjon, kun restart Pc etter at alt er koplet opp.

Soo, here i am - men fortsatt via dial up. Jeg får ingen IP adresse, har prøvd med ipconfig /relase og /renew uten hell.

Eneste jeg ser dukker opp etter en stund er følgende:

 

Ethernet adapter Local Area Connection:

 

Connection-specific DNS Suffix . :

Autoconfiguration IP Address. . . : 169.254.98.152

Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0

Default Gateway . . . . . . . . . :

 

Og for meg ser det ikke helt korrekt ut.

 

Det at DSL lyser tyder vel på at linja er ok?

 

Noen som har vært der jeg er og har forslag, mottas de med takknemlighet.

 

Pål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-20 20:58, skrev pser:

Det at DSL lyser tyder vel på at linja er ok?


Noen som har vært der jeg er og har forslag, mottas de med takknemlighet.



 

Fysisk så er linja di oppe, når dette skjer er det vanligvis to ting som gjør det hvis nettkort, modem og maskin er OK, Nr 1 og vanligste feil at TN har glemt og gi deg tilgang igjenom sitt system, Nr 2 at Bluecom ikke har lagt deg til på sine routere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...