Gå til innhold

Overklokking - E6600, 8800GTS og 2 Gb OCZ DDR2-800


Reeve

Anbefalte innlegg

Ja, da har jeg og fått meg ny pc, som så mange andre her på forumet ;) Denne gangen ble det en ganske stor oppgradering (ca. 14000kr) men selv syntes jeg det var verdt det, kanskje med unntak av to skjermkort, ettersom et holder lenge, spesiellt med overklokking ;) Som sagt, så hadde jeg ingen spesielle kjølemåter, eneste er at jeg har alle viftene på fullt, men har allikevel bare en standard vifte på E6600 og standard på skjermkortet. Tror den CPUen jeg fikk er en ganske god overklokker. Nå kjører den dual CPU Burn-in i 3 timer (har ikke prøvd mer) på 1.3 volt. Skjermkortet er dønn stabilt på 640 Mhz på kjernen, og 950 på minnet, men skal overklokker mer i dag.

 

Her er oppsettet mitt:

 

CPU: Intel C2D E6600 2.40 Ghz (3Ghz atm)

Skjermkort: Point Of View 8800GTS (660/1950) (har to, men bruker ett pga svak PSU)

Hovedkort: EVGA nForce 680i SLI

Minne: OCZ DDR2-800 5-4-5-15 (kjører på 4-4-4-12-2T på 910 Mhz)

 

Og her er noen screenshots fra 3DMark05 og 3DMark06, med standard speeds og overklokket.

 

Si hva dere syntes om resultatet da ;)

 

Her er alt på standard innstillinger, CPU, minne opg skjermkort:

 

 

 

 

 

 

Her er det overklokket (langt i fra maks, ettersom standard CPU kjøler, og skjermkortet kan gå lenge):

 

 

 

 

 

Og her er pcen min ATM:

 

 

 

 

Og den skal være sånn når jeg får ny PSU

 

 

 

 

 

EDIT: Skal bestille meg en ny PSU på mandag. Tenkte meg en MIST 600 watter. Men pcen startet fint og alt med SLI, men scoren falt dramatisk i 3DMarkene (snakker om 4000-5000 i 3DMark05, og testet ikke engang 3DMark06... Men får se. Har de nyeste driverene og.

 

EDIT: Bilder oppe nå

 

Stay tuned for mer overklokking ;)

Endret av christopher909
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...