Lafficus Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Hei! Har planer om å formattere HD og legge in XP på nytt hos en kompis, da maskina hans er full av virus ol..Når jeg starter maskina går den i "blue screen" etter relativt kort tid. Det hjelper ikke å starte maskina i "sikkerhetsmodus". Planen var da å starte fra scratch, men problemet er at jeg da helst skulle ha boota fra cd. Dette kan vel settes opp i BIOS men der kommer jeg ikke inn pga. passordbeskyttelse. Han kompisen min mener at han ikke vet hva BIOS er en gang, så han har ikke satt noe passord. Dette betyr vel at dette må være et "default" passord? Noen som vet hva "default" passord for "AWARD MODULAR BIOS V.6.00PG" er? Har vært inne på tanken ved å fjerne batteriet, eller lete opp den jumperen som er en eller annen plass på hovekortet for resetting av BIOS, men hvis det er ett "default" passord, så hjelper vel ikke det?
L O G I M A N Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Vil ikke tro det er noe default passord. Det er svært sjelden. Ellers kan du jo slette CMOS med jumpern.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå