proidus Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Jeg er av typen som ikke gidder vente på 3 minutter lange oppstarter, så jeg har sverget til dvalemodus i lengre tid. (Selvfølgelig har jeg startet på nytt ved oppdateringer og sånt) M en da jeg skulle ta den ukentlige restarten før jeg la meg for noen dager siden, skjedde det noe mystisk... Under oppstarten fikk jeg en feilmelding som sa noe sånn som at: "C:\windows\system\config\ er skadet", og pc-en foreslo at jeg skulle kjøre reparasjonsmodus med windows-cd-en. Jeg prøvde meg fram med de forskjellige kommandoene der, men verken chkdsk eller fixboot gjorde noen forskjell. Også lyden er blitt forskjellig... Hver gang noe prøver å lese inn noe (eller Windows prøver å starte opp) gjentar den samme lyden seg.. Vanskelig å forklare, men takten er noe sånt som: klikklikk, klikk, klikklikk, klikk, klikklikk osv. Jeg har prøvd en live linux cd, men fikk det samme lyden da... Ble litt langt og komplisert her, men jeg håper på svar for det Harddisken er en billig 120-gig samsung-disk som sitter i en Packard Bell-maskin...
Bruker-33331 Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Kanskje det er harddisken som lager klikkelyder..
proidus Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Skrevet 15. desember 2006 Ja, jeg burde kanskje sagt det tydeligere.. Det er harddisken som lager lydene, men de er ikke bare klikkelyder; mer som veldig kort "lese-knasing"...
Bruker-33331 Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Da er vel harddisken skadet, prøvd å formatere? Eller gjennoprette windows først.
proidus Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Skrevet 15. desember 2006 Jeg kunnet prøvd å formatere, men i tillegg til at jeg garantert hindrer meg selv i å skaffe tilbake de dokumentene og lignende jeg vil beholde på en billig måte, så må jeg slite med drivere i tillegg... Så det blir siste utvei, hvis ingenting annet virker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå