Gå til innhold

Harddisken sluttet plutselig å fungere...

proidus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er av typen som ikke gidder vente på 3 minutter lange oppstarter, så jeg har sverget til dvalemodus i lengre tid. (Selvfølgelig har jeg startet på nytt ved oppdateringer og sånt)

M

en da jeg skulle ta den ukentlige restarten før jeg la meg for noen dager siden, skjedde det noe mystisk... Under oppstarten fikk jeg en feilmelding som sa noe sånn som at: "C:\windows\system\config\ er skadet", og pc-en foreslo at jeg skulle kjøre reparasjonsmodus med windows-cd-en. Jeg prøvde meg fram med de forskjellige kommandoene der, men verken chkdsk eller fixboot gjorde noen forskjell.

Også lyden er blitt forskjellig... Hver gang noe prøver å lese inn noe (eller Windows prøver å starte opp) gjentar den samme lyden seg.. Vanskelig å forklare, men takten er noe sånt som: klikklikk, klikk, klikklikk, klikk, klikklikk osv.

Jeg har prøvd en live linux cd, men fikk det samme lyden da...

Ble litt langt og komplisert her, men jeg håper på svar for det :)

Harddisken er en billig 120-gig samsung-disk som sitter i en Packard Bell-maskin...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg burde kanskje sagt det tydeligere.. Det er harddisken som lager lydene, men de er ikke bare klikkelyder; mer som veldig kort "lese-knasing"...

Skrevet

Jeg kunnet prøvd å formatere, men i tillegg til at jeg garantert hindrer meg selv i å skaffe tilbake de dokumentene og lignende jeg vil beholde på en billig måte, så må jeg slite med drivere i tillegg... Så det blir siste utvei, hvis ingenting annet virker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...