Gå til innhold

Bluecom-Dårlig!?!?


Anbefalte innlegg

I dette øyeblikk vil jeg si at Telenor er hundre ganger bedre enn bluecom!!!!

 

1måned siden, bestilte jeg adsl fra bluecom.. byttet fra telenor.

Det var det dummeste jeg noen gang har gjort!

etter en uke mistet jeg hele nettet i en Hel Uke!!

nettet gikk selvfølgelig ned på fredag kveld!! Da kan jeg ikke ringe dem før på mandagen etterosm det forbanna kundeservice ikke er oppe i helgene!!!!

jeg måtte vente helt til neste freag for at det var fikset. Og da viste det seg, at de hadde med en feil kansellert abonementet..!!

Så neste uke, gikk alt greit.. lå på 130kb/sek (nedlasting) Alt var greit.. Men så, Denne fredagen(forrige uke) Gikk det selvfølgelig noe galt!! OG selvføgelig på fredag etter kl. 20:00!!

Da jeg endelig fikk ringt dem på mandag, måtte jeg bruk en tp test iis.se og da var visst alt greit.-. Tull.. De tp testene beviser ikke en dritt.

Da jeg viste dem at testen min på itavisen bare fikk 300kbps sjekket dem det opp.. Da sa dem at det ville bli fikset denne uka elelr enste uke!!

Jeg ligger faktisk nå på mellom 20k og 50k/sek fra meget raske server.. hva i *******..

 

Dette kan da dem ikke gjøre uten at jeg får en eller annen kompensasjon!! Min far er også avhengig av kjapt og stabilt nett ettersom må ha det til bruk ved jobben-

Jeg har sendt en Fornuftig og ordentlig mail til bluecom. men første gang så svarte de bare ved å si: Det blir fikset så kajpt som mulig.

Neste dag sendte jeg enda en mail og spurte hvorfor dem ikke svarte på mine spørsmål...

har ennå ikke fått svar fra dem..

Ringte kundeservice igjen og Spurte hvorfor det skulle ta så forbanna lang tid or og kompensasjon.

De sa: Det er ikke vår feil at nettet går tregt for deg. Det er du selv skyld i ved dårlig oppsett av win2k..

Fy ****. Da hadde jeg hørt nOk..

 

Derfor så legger jeg inn en post her på forumet!

Velg for guds skyld Ikke Bluecom fremfor Telenor!!!

Bluecom kan dra t h****** for min skyld!!

 

Noen som har lignende erfaringer???

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Neo_mandal på 2002-11-20 18:27 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå god erfaring med mitt Bluecom abbonnement. Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd de andre adsl-abonnementene, så jeg har ingenting å sammenlikne med.

 

Eneste jeg kan klage på er at de "glemte" å aktivere abbonnementet etter at installatøren hadde vært her. Etter en kjapp telefon var alt i orden.

Lenke til kommentar

Jeg har skifta fra Telenor, og er nå en fornøyd kunde hos Bluecom.

 

Det var en periode for en ca. seks uker siden det var problemer med treghet, men etter 3-4 dager var alt ok.

Siden da har det ikke vært et feilslag i det hele tatt.

Så jeg er svært fornøyd med Bluecom, kan trygt anbefale dem.

Lenke til kommentar

en kamerat av meg i ålesund ligger faktisk på isdn-nivå med sin bluecom-linje.

 

han har visst ringt og greier, men de sier at alt er i orden, så han må gjøre noe feil. Virker litt rart må jeg si. Det er jo "plug-and-play" med bluecom, er det ikke? sette nettverkspluggen i nettverkskortet?

 

har Telenor 704/128 sjøl, og jeg kan ikke si annet enn at det er dønn stabilt hvertfall

 

bertie

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-20 17:21, skrev Neo_mandal:

...........

Jeg har sendt en Fornuftig og ordentlig mail til bluecom. men første gang så svarte de bare ved å si: Det blir fikset så kajpt som mulig.

Neste dag sendte jeg enda en mail og spurte hvorfor dem ikke svarte på mine spørsmål...

har ennå ikke fått svar fra dem..

Ringte kundeservice igjen og Spurte hvorfor det skulle ta så forbanna lang tid or og kompensasjon.

De sa: Det er ikke vår feil at nettet går tregt for deg. Det er du selv skyld i ved dårlig oppsett av win2k..

Fy ****. Da hadde jeg hørt nOk..


Selvsagt bør Bluecom gi kompensasjon for nedetid og redusert ytelse. Det vil de sikkert gjøre også.

 

Hvis du hadde roet ned blodpompa litt og vist litt tålmodighet og vennlighet mot de som sitter på kundeservice hos Bluecom så ville de kanskje svart høfligere på spørsmålet ditt, ref. det de sa om dårlig oppsett av win2k. Jeg har selv hatt redusert hastighet i en periode (Bluecom, 1Mbit). Jeg sendte to små og hyggelige mailer før det ordnet seg. Uten å mase.

 

Jeg syns du er vel kravstor når du forlanger at mail skal besvares innen ett døgn. Kanskje du burde la far din ta telefonene til Bluecom neste gang. De får sikkert nok av telefoner fra irritable og sutrende tenåringssønner.

 

PS. Mot formodning så var du kanskje høflig mot Bluecom i alle dine henvendelser pr. mali og telefon, men det var ikke det inntrykket jeg satt igjen med etter å ha lest innlegget ditt.

 

[ Denne Melding var redigert av: durabit på 2002-11-20 18:08 ]

Lenke til kommentar

Har også bluecom, og en av de tingene jeg ikke liker med dem , er at det iblant mister kontakt, altså, i ca 15 sekunder er det ikke forbindelse, og det skjer titt og ofte, fire, fem ganger om dagen.

ellers synes jeg det suger med uthastighet på bare 128 kb. det skulle vært en definert nedre grense på 256 kb for å få lov til å kalle det bredband, skal jeg sende en mail på noen mb må jeg vente, og vente, og venteeeeeeee.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-20 17:44, skrev bertie:

en kamerat av meg i ålesund ligger faktisk på isdn-nivå med sin bluecom-linje.


han har visst ringt og greier, men de sier at alt er i orden, så han må gjøre noe feil. Virker litt rart må jeg si. Det er jo "plug-and-play" med bluecom, er det ikke? sette nettverkspluggen i nettverkskortet?


har Telenor 704/128 sjøl, og jeg kan ikke si annet enn at det er dønn stabilt hvertfall


bertie


 

----------------------------------------

selvfølgelig har han ikke gjort noe feil!

men det er bluecom som er like kyndige...

jeg lå også på isdn far en god stund..

oh jeg har 1024/256 linje..

men neida..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-20 18:03, skrev durabit:

Quote:


Den 2002-11-20 17:21, skrev Neo_mandal:

...........

Jeg har sendt en Fornuftig og ordentlig mail til bluecom. men første gang så svarte de bare ved å si: Det blir fikset så kajpt som mulig.

Neste dag sendte jeg enda en mail og spurte hvorfor dem ikke svarte på mine spørsmål...

har ennå ikke fått svar fra dem..

Ringte kundeservice igjen og Spurte hvorfor det skulle ta så forbanna lang tid or og kompensasjon.

De sa: Det er ikke vår feil at nettet går tregt for deg. Det er du selv skyld i ved dårlig oppsett av win2k..

Fy ****. Da hadde jeg hørt nOk..


Selvsagt bør Bluecom gi kompensasjon for nedetid og redusert ytelse. Det vil de sikkert gjøre også.

 

Hvis du hadde roet ned blodpompa litt og vist litt tålmodighet og vennlighet mot de som sitter på kundeservice hos Bluecom så ville de kanskje svart høfligere på spørsmålet ditt, ref. det de sa om dårlig oppsett av win2k. Jeg har selv hatt redusert hastighet i en periode (Bluecom, 1Mbit). Jeg sendte to små og hyggelige mailer før det ordnet seg. Uten å mase.

 

Jeg syns du er vel kravstor når du forlanger at mail skal besvares innen ett døgn. Kanskje du burde la far din ta telefonene til Bluecom neste gang. De får sikkert nok av telefoner fra irritable og sutrende tenåringssønner.

 

PS. Mot formodning så var du kanskje høflig mot Bluecom i alle dine henvendelser pr. mali og telefon, men det var ikke det inntrykket jeg satt igjen med etter å ha lest innlegget ditt.

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: durabit på 2002-11-20 18:08 ]</font>

 

1. jeg sendte høflige mail.. 2 høflige mail..

jeg fikk ikke svar på mine spørsmål..

3. jeg er ikke tenåring. er en del år siden det ja.

men nå har det seg slik, at det er altfor dårlig av bluecom og ikke ville svare på spørsmål enten via tlf eller mail.

det ene spørsmålet var faktisk hvor når jeg fikk vite om den nye e-post adressen min vfar i orden..!!!

snakket med en kamerat av av meg i oslo. han hade samme problem og han fikk akkurat samme svar av dem.

de sender faktisk ut autoreply!! med engang de ser det gjelder nedstatt hastighet smekker de inn en autoreply og så var de ferdig med problemet.

 

dessuten så bør man kunne forlange et svar dagen etterpå! la oss si.. du sitter der. fredag kveld. sender en e-mail men de får ikke lest den før på mandagen ettersom de har stengt i helga. så leser de den på mandagen, men du får ikke svar før på onsdagen!

dette er jo ikke særlig bra!!

Lenke til kommentar

Quote:


1. jeg sendte høflige mail.. 2 høflige mail..

jeg fikk ikke svar på mine spørsmål..

3. jeg er ikke tenåring. er en del år siden det ja.

men nå har det seg slik, at det er altfor dårlig av bluecom og ikke ville svare på spørsmål enten via tlf eller mail.

det ene spørsmålet var faktisk hvor når jeg fikk vite om den nye e-post adressen min vfar i orden..!!!

snakket med en kamerat av av meg i oslo. han hade samme problem og han fikk akkurat samme svar av dem.

de sender faktisk ut autoreply!! med engang de ser det gjelder nedstatt hastighet smekker de inn en autoreply og så var de ferdig med problemet.


dessuten så bør man kunne forlange et svar dagen etterpå! la oss si.. du sitter der. fredag kveld. sender en e-mail men de får ikke lest den før på mandagen ettersom de har stengt i helga. så leser de den på mandagen, men du får ikke svar før på onsdagen!

dette er jo ikke særlig bra!!


OK. Det høres jo tilforlatelig ut. Kanskje det er slik at Bluecom har fått problmer med kapasiteten og ikke klarer å besvare alle kundene sine på en riktig måte. Lykke til.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...