Republic3D Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 (endret) Jeg fikk denne meldingen da jeg skulle legge inn mine Steam applikasjoner på min nye pc: Jeg har en Core 2 Duo E6600 prosessor, skjønner ikke Steam at den er dual core? Den burde da holde i massevis til å kjøre Lost Coast demo brettet? Endret 15. desember 2006 av Wildbill
Mit Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Haha du har ikke sprek nok pc neida, E6600 skulle da holdt i massevis, Steam vet tydligvis ikke hva det snakker om Litt ''rare'' systemkrav foresten, ikke mange CPUer som er på over 2.9GHz, da blir jo nesten hele rekka til AMD utelukka
Republic3D Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Skrevet 15. desember 2006 Sant nok det. Lastet ned og oppdaterte alle Steam spillene mine på den nye pcn over natta, men nå får jeg ikke koblet til Steam. Sukk.
RamGuy Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 (endret) Nei, nei og atter nei.. Anbefalte systemkravet er 2.9Ghz, da tenker de på Intel Pentium 4.. Klokkefrekvensen variere jo stort fra prosessor arkitektur til arkitektur.. Selv om du har en Intel Pentium 4 530 med 3.0GHz, så er jo den vesentlig mye dårligere enn en blant annet E6300 med bare 1.83GHz, eller en AMD Athlon 64 3800+ med 2.4GHz.. Man må vite, at de fleste spill tar utgangspunkt i systemkravene som om du har Intel Pentium 2/3/4 .. På de prosessorene så var det for det meste "høyere frekvens, bedre ytelse" osv.. Men idag er situasjonen helt annerledes.. Og klokkefrekvensen indikerer bare en generell forskjell på de forskjellige prosessorene som benytter seg av samme arkitektur og teknologi i kjernen.. Du kan ikke sammenligne frekvensen på AMD Athlon 64 med Intel Pentium 4.. Fordi de har strengt tatt ikke noe tilfelles.. Derfor har AMD Athlon 64 prosessorene en "ytelsesindex" i prosessor navnet nå.. Fks "3800+", som skal liksom si at i generell gaming så tilsvarer den en Intel Pentium 3.8GHz osv.. Og dobbel kjerne eller ikke, hvis spillet bare benytter seg av en kjerne, så vil ikke for eksempel E6600 med bare en enkel kjerne, være noe dårligere enn en med dobbel.. Når det gjelder selve spill ytelsen.. Bare hvis du gjør noe annet på PC-en (som og brenne en plate osv..) samtidig som du spiller, så vil du merke forskjell.. Kjører du kun spillet, og den ikke er optimalisert for benyttelse av to kjerner, så vil ikke en dobbel kjerne yte noe bedre enn en enkel på grunn av den ekstra kjernen.. Bare så det er sagt.. Bare å slappe av, en E6600 yter langt over hva noen spill krever.. Faktum er at spill krever ikke noe allverdens til prosessor disse dager.. En E6300 kjører Half Life 2 Lost Coast på max den uten problemer, avhenger mest av RAM og skjermkort.. Ikke prosessor disse dager.. Og bare sånn for å ha nevnt det, Intel Pentium var aldri spillernes bestevenn, så se bort ifra klokkefrekvensen, Intel Core 2 Duo kan ikke sammenlignes når det gjelder ytelse i spill. når det gjelder Pentium 4.. Pentium 4 er mer eller mindre ubrukelig til spill, hvert fall sammenlignet med prisen.. AMD prosessorer til lavere pris (når Pentium 4 og Athlon 64 var det heteste på markedet) ytet vesentlig bedre enn Pentium 4 i spill.. Tiltross for store prisforskjeller.. I dag har Intel Core 2 Duo tatt over tronen totalt på så godt som samtlige områder.. Før var AMD spillerens bestevenn, nå er Intel Core 2 Duo det.. Per dags dato, og en god stund fremover i tid, så vil det neppe være noen spill som E6600 ikke klarer med lekende letthet.. Endret 15. desember 2006 av RamGuy
Republic3D Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Skrevet 15. desember 2006 RamGuy; takk for oppklaringen. Forstår litt bedre sammenhengen nå.
cyberPanda Skrevet 17. desember 2006 Skrevet 17. desember 2006 den advarslen betyr ikke noe da. det er egentlig ikke systemkrav, bare anbefalinger. jeg kjører alle source spillene helt fint med min 1.9Ghz prossesor. også lost coast.
Republic3D Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Skrevet 17. desember 2006 (endret) Testa det i sted, med E6600, og XFX 7950 GT 512 Extreme kort... det så nydelig ut. Tok video stress testen på max settings i CS:S, fikk 219 fps. Gikk ganske så glatt ja. Endret 17. desember 2006 av Wildbill
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå