Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm pga IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL


Anbefalte innlegg

Hei der!

 

Ser ut til å være mye god kompetanse her.

Har nyoppsatt PC med ASUS P5W DH Deluxe hovedkort, XFX GeForce 7950 GT skjermkort, Creative X-Fi Fatality Lydkort samt 2 stk NEC 5170A.

 

Har problemer med at jeg får følgende feilmelding ved avspilling av DVD plater gjennom Windows mediaplayer: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Stop: 0X0000000A (0X7346743E,0X00000002, 0X00000000, 0X8051C340)

 

Feilen skjer KUN under avspilling av DVD.

Føler jeg kan "provosere" den frem, med å spole, gå inn i menyen og lignende.

 

Mistenker at dette har med en av driverne som benyttes under avspillingen. Madiaplayeren bruker Inter video (som fulgte med hovedkortet).

 

Men klarer ikke å finne ut av dette sånn på egenhånd.

 

Noen som kan hjelpe??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som kan hjelpe??

7503149[/snapback]

Vet ikke om dette hjelper, men...

 

Jeg fikk en gang samme feilmelding. Det viste seg at det rett og slett var overoppheting i kabinettet. Tror ikke dette kan være tilfelle her, da feilen kun dukker opp ved DVD bruk, men man kunne kanskje gjette på at det er en hardware-feil?

Lenke til kommentar

Har nå prøvd det meste, men får DVD kjøring ikke til å bli stabil.

 

Systemet er dønn stabilt når jeg gjør allt anned med driven, men den liker ikke når jeg går inn i menyen til DVD filmen som kjører på Windows mediaplayer.

 

Har oppdatert med alle pakkene til XP, Creative sine drivere, siste versjon av BIOS til hovedkortet, jeg harprøvd å oppdatere fra 91.47 til 93.81 - Betaversjon av Geforce. Har prøvd med bare en DVD.

 

Kan ikke gi opp!!

Endret av LessIsMore
Lenke til kommentar
Hei der!

 

Ser ut til å være mye god kompetanse her.

Har nyoppsatt PC med ASUS P5W DH Deluxe hovedkort, XFX GeForce 7950 GT skjermkort, Creative X-Fi Fatality Lydkort samt 2 stk NEC 5170A.

 

Har problemer med at jeg får følgende feilmelding ved avspilling av DVD plater gjennom Windows mediaplayer: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Stop: 0X0000000A (0X7346743E,0X00000002, 0X00000000, 0X8051C340)

 

Feilen skjer KUN under avspilling av DVD.

Føler jeg kan "provosere" den frem, med å spole, gå inn i menyen og lignende.

 

Mistenker at dette har med en av driverne som benyttes under avspillingen. Madiaplayeren bruker Inter video (som fulgte med hovedkortet).

 

Men klarer ikke å finne ut av dette sånn på egenhånd.

 

Noen som kan hjelpe??

7503149[/snapback]

 

Har sett det problemet før, og da var det feil i minnene...(defekt minner)

Hva er spec til dataen din? Har du 2 DVD/CD spiller eller DVD/Harddisk på samme IDE kabel?

Kan også være skjermkort drive/ Ustabilt skjermkort.

Hvor kraftig er PSUen din?

 

 

 

Vaio ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Har to NEC AD-5170A på samme kabel. Kjøre nå kable select, men har prøvd med master/slave.

 

Strømforsyningen er MIST 500 W, med løse kabler.

 

Har lest meg frem til at det er en leseoperasjon som feiler - ref artikler i referanse fra Ghostride. Det rimer jo forsåvidt - jeg kjørte DVD filmen av ISTID 2. Og hvis jeg skal inn i menyen og skifte språk foreksempel - ja så gar det i blått....

Lenke til kommentar
Har to NEC AD-5170A på samme kabel. Kjøre nå kable select, men har prøvd med master/slave.

 

Strømforsyningen er MIST 500 W, med løse kabler.

 

Har lest meg frem til at det er en leseoperasjon som feiler - ref artikler i referanse fra Ghostride. Det rimer jo forsåvidt - jeg kjørte DVD filmen av ISTID 2. Og hvis jeg skal inn i menyen og skifte språk foreksempel - ja så gar det i blått....

7504845[/snapback]

 

mmm..Problem løst..

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Prøv heller med en annen mediaplayer da, slik som VLC, og se om det fortsetter.

7504508[/snapback]

 

 

Har nå lasta ned VLC - Og jeg klarer ikke å provosere frem en crasj!!

 

 

Takk for hjelpa så langt.

 

Må finne ut om det er intervideo som er syndebukken - men det blir ikke nå. Skal på jobb i morra tidlig, så da er devel på tide å ta kveld. :D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Har to NEC AD-5170A på samme kabel. Kjøre nå kable select, men har prøvd med master/slave.

 

Strømforsyningen er MIST 500 W, med løse kabler.

 

Har lest meg frem til at det er en leseoperasjon som feiler - ref artikler i referanse fra Ghostride. Det rimer jo forsåvidt - jeg kjørte DVD filmen av ISTID 2. Og hvis jeg skal inn i menyen og skifte språk foreksempel - ja så gar det i blått....

7504845[/snapback]

Vet ikke om dette er noen universell regel, men selv har jeg alltid hatt problemer med å kjøre en CD/DVD som master for en slave. Jeg har derfor alltid satt opp optiske drev som Master/Single eller som slave til en HD, for å unngå problemer.

 

Visjoner

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

hei... har det samme problemet jeg også... har prøvd å bytte ut RAM, men det gjorde ingen forskjell. Eller... nå kom ikke "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL", men det nå er det bare blåskjerm hvor det står at jeg må scanne hdd`n for virus, og "CHKDSK F/... er ikke sikker på om det er ekstern hdd`n jeg har eller omk det er SATA hdd`n min, men har prøvd å koble ut alle hdd`ne og prøvd med bare System-disken. Ingen forskjell... Kommer meg altså ikke inn på Windows i det hele tatt... med en gang pc`n begynner å laste windows så blir det blåskjerm... :cry: tror ikke det er CPU heller, ivertfall ikke overhetet, pga at CPU ligger på 20 grader nå... Men lurer også på om hvor mye spenning det egentlig skal være på "CPU Vcore"...? spenningen hos meg ligger på 1.48 ca... rundt dær...

 

Takker for alle svar...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...