Gå til innhold

15 åring søker jobb inni programmering (php)


cDavid

Anbefalte innlegg

Jeg søker etter små/store utfordringer innefor PHP - MySQL . Er det noen som trenger hjelp og billig :w00t: arveidskraft? Vet noen om noe slik som kan interessere meg?

 

Jeg har drivet med PHP i 2 og halvt år. Til nå har jeg holdt på med en forum, topp 10 liste, irc - bot og en rekke mindre programmer jeg ikke har særlig ovesikt over, akkurat nå driver jeg med å mekke en "chatbot" men som hobby. Derfor søker jeg etter flere utfordringer. :thumbup:

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NTNU driver for tiden og legger om hele websystemet, både eksternt og internt. De har allerede lagt 10 mill inn i systemet, men det blir sikkert ikke noe særlig da de skal basere seg på it's:learning. Du får ta kontakt med de og høre om du heller skal mekke noe.

7501185[/snapback]

Takk, jeg skal se på det. :)

Lenke til kommentar
Hehe, det var ment som en spøk.. Du bør kanskje se på litt mindre ambisiøse prosjekter i begynnelsen. Hør om skolen din trenger en oppfriskning på websidene?

7502181[/snapback]

:hmm: Det kan jeg gjøre men, er 99,9% for at de ikke vil ha noe slik. Jeg fant ut av at det bare var kødd etter 5 min da, 5 min du brukte av tiden min :w00t: flere forslag

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

OK, første forslag er å redusere antall smileys hvis du ønsker å fremtre som seriøs. I tillegg hadde det vært fint om du hadde noe tidligere arbeid å vise til, ettersom du sannsynligvis ikke har noen utdanning innen emnet du kan bruke for å få deg jobb.

 

Ville hørt med bedrifter i nærmiljøet, familie og venner. Kjenner du noen som er leder i en småbedrift som kan trenge å komme på web for eksempel?

Lenke til kommentar
Har du mekket et eget forum, en egen topp 10 liste, og en egen chatteboks?

ELLER har du lastet ned ferdige scripts og konfigurert dem?

 

Veldig stor forskjell på dette ;)

7502618[/snapback]

Nei, jeg har ikke lastet ned ferdige scripts og konfigurert dem. Jeg har heller ikke mekket noen "chattebokst". Hvis du prøver å finne flere som har gjort det samma som deg så ikke spør meg. :whistle:

Endret av cDavid
Lenke til kommentar
hvis du har lagd nettsider for noen, gjerne bedrifter før, så nevn det.

7502621[/snapback]

Okei, men jeg har ikke noen nettsider. Skal gjøre det senere, må skaffe meg en shell konto først. Alt jeg har gjort er for meg selv, og kompiser.. Det fleste jeg har gjort er lokale programmer. Jeg har heller ikke gjort noe for noen bedrifter, er det jeg ønker å gjøre nå.

Endret av cDavid
Lenke til kommentar
OK, første forslag er å redusere antall smileys hvis du ønsker å fremtre som seriøs. I tillegg hadde det vært fint om du hadde noe tidligere arbeid å vise til, ettersom du sannsynligvis ikke har noen utdanning innen emnet du kan bruke for å få deg jobb.

 

Ville hørt med bedrifter i nærmiljøet, familie og venner. Kjenner du noen som er leder i en småbedrift som kan trenge å komme på web for eksempel?

7502498[/snapback]

Joa, jeg skal se hva jeg kan gjøre med det. :thumbup: Skal snart skaffe meg shell konto så jeg kan legge mine prosjekter der.

Lenke til kommentar

Okei, men jeg har ikke noen nettsider. Skal gjøre det senere, må skaffe meg en shell konto først. Alt jeg har gjort er for meg selv, og kompiser.. Det fleste jeg har gjort er lokale programmer. Jeg har heller ikke gjort noe for noen bedrifter, er det jeg ønker å gjøre nå.

Endret av cDavid
Lenke til kommentar

På tide med en klebrig til kanskje?

 

Et raskt kikk igjennom her viser det er mange som

- vil gjerne ha små webprogrammeringsoppdrag

- lurer på hva de får betalt for jobben.

 

Mitt sett forslag for dere som spør:

- registrer dere med CV i databasen her

- ha en liste over oppdrag/eksempler dere har laget

- sørg for at CVen viser tydelig hva dere kan ( Javascript, PHP, .ASP, Plone, AJAX osv.)

- sjekk utlyste jobber på karrieresidene her

 

Andre forslag? Jeg tror en slik klebrig en vil gjøre det enklere for alle.

Lenke til kommentar

Du må vise til erfaringer du har fra før, er du 15 år?

I så fall tror jeg ikke du har programmert så alt for lenge, om jeg ba deg om å lage en webside for meg, der folk f.eks kunne bestille seg hotell / hytterom, vet du hvordan du ville gått frem.

 

Er vel ikke så mange jeg vet om i 15 års alderen som har programmert noe særlig mye, eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Uten at jeg påstår jeg er representativ, så vet jeg om ganske mange som var igang med programmering da de var 14. Jeg vil derfor gå ut fra at de finnes også nå til dags.

7537588[/snapback]

Alle som er over 20 som har forsøkt å kommunisere med en 14-15-åring har grunnlag for å forstå at man ikke uten videre ansetter de, uansett programmeringskunnskap ...

 

Selvsagt kan man lage en webside for noen man kjenner, og deretter skape seg et nettverk av kunder, men det finnes neppe noe sted som ansetter deg på noen måte.

Lenke til kommentar

Jeg ser poenget ditt, og kunne ha kommentert trådstarters grep om gramatikk med mer, men for å ikke dra tråden helt ut på viddene, la jeg an på noe mer konstruktivt. Jeg er jo snill.

 

Ellers er modenhet svært variabel, og fjortiss er mer en tilstand enn bare en alder. I tillegg kommer kulturelle momenter inn, det finnes mange land der en er forventet å være voksen når en blir 13, men det er langt herfra. Nettopp derfor foreslo jeg å legge ut eksempler på egen produksjon, slik at en kan vise til hva en kan, og heller dekke over hvordan en fremstår ansikt-til-ansikt.

 

Jeg er også enig i viktigheten av nettverk, derfor er det viktig med referanser fra fornøyde kunder, helst fornøyde betalende kunder.

Endret av Codename_Paragon
Lenke til kommentar

Hei trådstarter! Vet ikke om du fortsatt er ute etter svar.

 

Saken er at bedrifter vil ha referanser :) dvs. de må jo se hva du har gjort for noen andre store bedrifter før de skal ansette en 15-åring som ikke kan få dom hvis personen gjør noe ilegal for bedriften.

 

Har du gode referanser, så har du stor mulighet.

 

Jeg kjenner en 16-åring, 17-åring og 2 18-åringer (ja) som jobber hos store bedrifter. Med billig arbeidskraft, flere bedrifter er keen på dette. Som sagt:) Prøv å skaffe deg referanser. Lykke til videre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...