Gå til innhold

Star Wars Galaxies - NGE diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Akkurat det med amerikanske servere er jeg enig med Amored. Ja, selvsagt er det ikke like mange online på ettermiddagen. Men det er langt ifra tomt på serveren. Jeg har aldri hatt noe problem med det, siden jeg forsåvidt spiller mest på kvelden.

 

Angående delay har jeg heller aldri hatt noe problem med det. Jeg synes det er absolutt ikke noe som gjør spillet dårligere. Det går like fint som på europeiske servere.

 

Så har vi NGE, da. Hvis du har spilt et par MMO's før, kan du med hånden på hjerte si at SWG-NGE er en fiasko av et MMO. Jeg kan lett si at WoW er et bedre gjennomført spill og har en mye større underholdningsverdi enn det NGE noensinne vil ha. Uten at jeg har noen stor kjærlighet for WoW.

 

Forskjellen mellom Pre-CU og NGE er at NGE mangler sjel. Ta f.eks Expertise systemet.  Hva er unikt med dette? Absolutt ingen ting. Det er lett å gjennomskue at dette er en ren kopi av World of Warcraft's Talent System. Med andre ord har jeg sett det før, MYE bedre gjennomført. Med Pre-CU hadde vi et utrolig skillsystem ingen av oss hadde sett før. Det var ingen levels som avgrenset de gode spillerene og de dårlige. Det handlet om hvordan du brukte ditt yrke. Hvis du tar en level 50 mot en level 90 nå, så har den førstnevnte absolutt ingen sjanse mot level 90-fyren, selvom han kanskje er en totalt idiot til å spille.

 

Bare for å ha sagt det så var ikke CU i nærheten ved å være Pre-Cu. I CU ble levels introdusert, som ødela spillet til de grader at det var vondt å spille.

7513784[/snapback]

 

Det der kan jeg si meg ganske enig i :) Det var et litt mer objektivt syn på NGE, i stedet for å skylde på drittunger og sånne ting. Bra sagt, Soth :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

NGE = Stormtrooper RP guild på over 100 troopere + ca 50 unguildet fans/supportere borte vekk. Kun 2 av trooperne blei igjen i spillet etter å ha prøvd NGE. 1 av dem blei fordi kjæresten hans hardnakket fortsatte som entertainer heh.

 

Jeg brukte å spille på de amerikanske serverne, og jeg opplevde aldri at de var døde "europeisk tid"...Men etter NGE, var de til og med døde amerikansk tid. Med unntak av Mos Eisley som har noen AFK'ere og noobies(alts av veteraner som prøver å finne en server med folk på) og Restuss som har et titalls PvP fanatics(brukte å være hundrevis av dem som sloss over alt..Nå greier dem baresåvidt å samle 20-30 stykker i et lite område) så er det dødt.

 

Før de gjorde om rutinene med launchpad'en(for å gjemme antall spillere), kunne en ved å decode launchpad data'en finne ut at SWG på en fredag "primetime US" hadde ca 1500-2000 spillere spredt over 25 servere. Normalen er primetime = 10-20% av betalende spillere online. Do the math.

 

John Smedley (President SOE) har uttalt i mail at han ønsket at det aldri var gjort.

Visepresidenten i SOE i en "game developer konferanse" utalte "Ikke gjør samme feil som oss".

ChrisCao sa at kun 20% av spillerne brukte SWG's forum. Unike brukere den måneden var i underkant av 2500...Og noen av dem var dobbeltlistet. do the math.

 

Kanskje du liker NGE, men det er jo mulig at du er en av veldig få av SWG's spillere som gjør det.

Lenke til kommentar

Jeg kommer med en fin liten konspirasjonsteori her nå.

 

SOE hadde ingenting med NGE å gjøre. Dette ble styrt av LA etter at WoW kom og de fikk panikk for at deres spill ble for avansert.

 

Nei SWG var ikke et spill for alle, og skulle heller aldri blitt det. NGE var etter min mening en stor tabbe som ble rusha ut alt for fort. (Announcement om NGE kom vel ca 1 uke før release)

 

Dere vet at utviklerne av NGE var LA sitt eget team som satt i hemmelighet og koda....

 

Kan desverre ikke linke til der jeg har lest det da jeg ikke har interresert meg for SWG på en stund og ikke husker hvor. (Tror det var et intverju på gamespot eller noe omtrent en uke etter at NGE ble sluppet)

 

Noen av dere husker sikkert hvor mange som slutta/fikk sparken i SOE da NGE kom ut...

Og mange av disse jobber nå i et lite selskap som heter Sigil Games, som forresten slipper et nytt MMORPG i slutten av mnd.

 

Vanguard SOE

Vanguard Sigil

 

Når det gjelder CU var den ihvertfall til en hvis grad spiselig.

 

BTW: Det jobbes med en SWG emulator som snart er ferdig. Les litt her:

True Star Wars Galaxies (SWG the way it should be)

Lenke til kommentar

Heisann.. Endeleg fant ej SWG tråden :blush: Eg har no spillt SWG sidan det kom ut i 2003, selfølgelig har eg hatt mange månader med pause. Men har no spillt nesten kvar dag sidan mai 2005, uansett.... NGE har ødelagt mykje av SWG som det en gong va :mad:

Har no spillt heile tida på Europa Chimaera, men eg ser no at guildet som eg er medlem i D-S (Dark Stance) har mista mange folk pga NGE.. Oss er eit Roleplay Guild, men ikkje Harcore og eg ser no at nesten all RP som en gong va er nesten forsvunnet :cry:

Så no når mange av dei nye MMO'a kjem, så vil nok SWG slite med folk.

 

Og når det kjem til PvP så er ALLE i restuss, og du treng ikkje mykje skills får å klare deg, finn deg eit mål hold inne skyteknappen, heal når du e lav på helse, og spring i runding til du spyr! Jepp slik er PvP i SWG no :/ Ein commando kan banke 10 spillere uten problemer.. vel det er alt eg gidd å skrive om dette.. AoC bør komme snart, for no treng eg eit nytt MMO!

beklager så mykje det va litt for mykje off topic.... :whistle:

Lenke til kommentar

En stund siden jeg spilte SWG nå. var vel en av de som slutta etter at NGE annkom, slutta vel ikke pga av NGE, men mest pga hadde det spilt det lenge nok som det var. Anyway, det jeg syntes var morsomst med det gamle SWG var det du måtte gjøre for og skaffe det beste. Husker godt alt det arbeidet jeg gikk igjenom for å skaffe meg et komplett RIS utstyr som første person på Infinity. Da var det ikke snakk om store drops som det ble etterpå. Jakta som en tulling etter de monstrene på Nym planeten (husker ikke navnet), var skjeldne dyr, skjeldne drop og skulle ha 10 stk. :) Det var også utrolig morsomt og leke med builds, jeg var en typsik PvE spiller og utforske builds og kombinasjoner som kunne solo ting som Elders, Krayts, Axiva, Dark Jedis og Acklay (da den kom) var det morsomste med spillet. Da Mandolarian grotta kom på Endor var det 100% fokus på og lære seg den og bruke kveld etter kveld på og raide stedet. Det tok nesten 2 uker før første Backpack ble lagd samt 1 måned før 1 Mando eq kunne bli lagd.

Det kjipeste jeg opplevde var da CU kom, Hadde en Legendary Powerhammer som ble brukt til Jedi slaying, gav en haug med skade (2000+) med etter CU ble den ikke lenger noe spes.

Ah det var virkelig tider da det gikk ann og gjøre litt efford for å bli best, finne one of a cind våpen, samle skill tapes og deler til armour ingen andre hadde.

Nå virker alt så enkelt, de beste våpnene er quest awards, Mando armour er lett og oppdrive, drops er mange og penger har alle.. Det var engang 200 mill var uendlig mye.

 

Hadde vert kjempe gøy om de hadde sett litt på det å lage en oppfølger, kanskje proppe inn litt av måten og kjempe på som Age of conan kommer med. Combat que gjør det virkelig enkelt. Hadde jo skripts som slo igjenom Acklay dungeon, og levla Jedi et sted i Wookie land. Uten at du selv trengte og sitte foran dataen engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...