Gå til innhold

Får ikke bilde med DVI lenger


Frank Stokke

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg og en kamerat har akkurat samme problemet med skjermene våre. Vi har begge 19" BenQ-skjermer (forskjellige modeller), og nVidia grafikkort (6800GS og 7600 GT). Første gangen vi koblet til skjermen med DVI-kabel fungerte alt knirkefritt, bildet kom med en gang. Når vi startet pc-ene på nytt derimot fikk vi "No signal detected", og skjermene gikk i Standby. Siden har vi kun fått liv i dem med D-Sub-kabel.

 

Noen som har noen anelse hva som er feil? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvd reinnstall av skjermkortdrivere?

7500532[/snapback]

 

Har ikke prøvd dette, men kan det virkelig være noe sånt, da det funket fint første oppstart? Det skjedde jo nøyaktig det samme på begge skjermene/pc-ene..

 

Men kan alltids prøve :)

 

Inne på skjermen kan du sette "default inngang", står denne rett?

7500580[/snapback]

 

Har skiftet frem og tilbake flere ganger uten nytte.. "No signal detected"

 

Når jeg skifter til D-sub-kabel kommer bildet med en gang, uten at jeg endrer noe som helst på skjermen.

Lenke til kommentar

Testet skjermen på en annen pc men fikk ikke bilde på den heller. Den pc-en bruker en lcd-skjerm med dvi til vanlig. Koblet tilbake til den "vanlige" skjermen, og fikk bilde med en gang.

 

Så da går jeg ut fra at dvi-inngangen min er defekt?

 

Bare så rart at det virket helt fint første gangen den ble koblet til. Helt til jeg restartet maskinen.. :ermm:

Lenke til kommentar

To forslag:

- sjekke at DVI-kabelen står rett/ordentlig i bak på skjermen. Litt Googling viser at flere har hatt problemer med det.

- forsøke med 60Hz refresh ? Hvis skjermkortet ditt står til (mye) mer, kan det være at elektronikken i skjermen ikke klarer å detektere signalet, 60Hz er standard på (alle?) LSD-skjermer.

 

|2mmy|

Lenke til kommentar

Hvis en får bilde under BIOS/når maskinen starter Windows over DVI, sjekk på skjermen via knappene hvilken oppløsning den kjører. Hvis det er bilde her før Windows kommer opp, er det mulig at du sliter med et software problem, og ikke hardware. Har f.eks. problemer med begge LaCie skjermene mine på to forskjellige ATi kort jeg har hatt (får et 1604x1200 istedenfor 1600x1200 som ser HELT 1"#@££@£ ut pga skalering), problemet ligger i driverene til ATi. Framdeles den dag idag ;) Inne på kontrollpanelet blir skjermen gjenkjent som "n2", som jo er veldig lovende.

 

nVidia kortet mitt derimot har null problemer, og svinger innom 1600x1200 på DVI med en gang. Faktisk før Windows starter (BIOS, loading OS etc).

Lenke til kommentar

Har et tilsvarende problem selv. Hos meg er det ca 50-50 om den virker eller ei med DVI signal. Når jeg slår av skjermen etter en vellykket varmstart, kan jeg bare glemme å få bildet på plass igjen.

 

Min plan er å flashe skjermkortet (radeon 9600pro), men velger å vente til en dag jeg gidder å åpne pcen for å sjekke hvilket merke jeg har :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...