Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med router/telefonadapter (SIP)


Anbefalte innlegg

God morgen!

 

Sitter her med en Asus 802.11 a/b/g og en Vood 322 fra Tele2. Kjørte igang med bredbåndstelefoni for et par dager siden. IP-telefonien funker fint etter oppgradering av firmware i Vood-boksen. P

 

Utstyret settes opp på følgende måte: modem (speedtouch) kobles mot WAN porten på Vood-boksen. Vood-boksen videre fra sin LAN port til Asus'n sin WAN port. I følge Tele2 var det ikke ønskelig å sette Vood boksen bakerst.

 

Konsekvensen av dette er at jeg ikke får internettaksessen til å fungere. Tar jeg vekk Vood boksen og kobler opp som "vanlig" funker alt fint.

 

Er det noen der ute som har vært borti lignende/har forslag til løsning så tar jeg imot med glede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, jeg har også opplevd akkurat det samme problemet som deg.

 

Riktignok på et par D-Link routere. Det som er problemet jeg opplever er at routeren ikke mottar noen IP adresse fra IP telefoni adapteret.

 

Håper noen finner en løsning på dette

7499008[/snapback]

 

Eneste "gode" svaret de hadde fra Tele2 var at "Vi har ikke support på Asus :mad: "... er jo ikke det som er problemet.... problemet er at Vood boksen kanskje (har ikke test LAN-porten enda)... ikke henger helt med. Har også hatt endel D-Link.... aldri mer....

Lenke til kommentar
Montert et par ev disse vood boksene. Merket meg at de er utrolig trege til å starte opp. (Opp til flere minutter.) Så plagdes veldig mye på den første jeg satte opp da jeg trodde det var noe feil i det jeg hadde gjort.

 

Prøv å gi vood boksen god tid før du kobler til noe etter den.

7499150[/snapback]

 

 

Hvor lang tid tenker du på da....? La den stå et kvarter så man er sikker på at alt er ok?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har også problemer med dette! Btw, hvor fant du firmware til Vood 322?

 

Her funker faktisk internett og ip telefonen, problemet mitt er et internett faller ut for 5-10 sekunder hvert 5-10 minutt, døds irriterende når jeg spiller online games eller laster ned store filer.

 

Har en Netgear RP614 og en Netgear WPN824 konfigurert som Access point.. Vood boksen er koblet i rett etter modemet, deretter til RP614 rutern..

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...