Northland Skrevet 13. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2006 Jeg vet ikke helt hvordan jeg kan formulere meg i topicen. Men her situasjonen.. Jeg leverte inn min Honda til et autorisert Honda verksted for service.. Jeg ba dem ha et øye oppe for noen klakke lyder som kommer i fra motorrommet/rundt motorrommet. Jeg hadde mine anelser om at det kun er det ene motorfeste som var gåent. Siden bilen først skulle være i hendene til en fagmann, så kunne de like godt prøve å finne feilen. Når jeg fikk bilen tilbake hadde de funnet følgene som måtte byttes.. Øvre og nedre opphengskule, øvre venstre bærearm og nedre bærekule (ja, bilen er litt senket ) På grunn av dårlig tid og "grei" pris fra verkstedet, ble vi enige om at de skulle fikse dette. Men da jeg fikk bilen igjen, så var samme lyden der enda. Akkuratt samme klakke lyden så da jeg leverte den inn. Og her er spørmålet.. Kan jeg på noen måte klage? Kan jeg være sikker på at det var absolutt nødvendig og skifte det de skiftet, siden "klakke" lyden er der enda? Noen som har vert i en lignene situasjon, og gjort noe med det? Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 13. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2006 Dette er bare min mening,men har du pratet med verkstedet og sagt du er skuffet over at det er ulyd enda og at de må finne ut hva det er?Det første en må gjøre hvis en er missfornøyd med et handtverk er å alltid konferere handtverkeren før en klager til andre som forbrukerrådet forum mm.Jeg tror ikke de skiftet noe det ikke var slakk i og mener det er riktig å skifte deler det er slakk i hvis det er dunkelyd.De er nok like fortvilet som deg hvis ikke lydene er vekke siden de ikke har funnet all slakk/ulyd første gang.Be de ta den inn kostnadfritt for en ny sjekk for å finne feilen og bli enig med dem hvordan dere skal gjøre det videre.Har sett så mange tilfeller hvor det har vært mye feil på biler,så fikser et verksted 80% av de så blir kunden forbannet på verkstedet fordi det er mere galt.Verkstedet kan ikke noe for hvis vi har mye galt med bilene.Det eneste vi kan klandre de for er at de ikke har klart å finne alle feilene første gang.Synes det er latterlig å høre alle de tilfellene hvor folk mener at verkstedet skal betale/klandres for reprasjonen på ting de ikke oppdaget ved første kontroll.(Missforstå meg ikke,Mener ikke du er sånn) Lenke til kommentar
illest Skrevet 13. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2006 Er vel noe som heter "reklamasjonsrett", men det blir vel kanskje feil å bruke det i denne sammenhengen? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 13. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2006 ein har nokre retter iforhold til loven om handverkstjeners meiner eg http://www.lovdata.no/all/hl-19890616-063.html Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2006 Om du bad dem spesifikt å kjøre en normal service, og samtidig fikse den klakkelyden, og de byttet andre deler for å fjerne lyden uten at den forsvant, har de plikt til å prøve å rette opp den feilen gratis. Hvorvidt de foringene/kulene trengte å byttes uansett vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Northland Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. desember 2006 Som sagt, jeg leverte bilen inn for service. De skulle da også finne ut hva som var årsaken til klakke lyden. Når jeg hentet bilen min, fikk jeg beskjed om hva som var galt og det ble satt opp ny tid ei uke etterpå da de skulle fikse det. Når jeg igjen da hentet bilen min, så var den som den var før jeg leverte den inn, altså med de samme lydene. Jeg tror ikke at de er så sleipe at de delene de skiftet, egentlig ikke trengte og byttes, men litt ergelig er det at jeg betalte en del tusen lapper for at de skulle fikse et problem, som enda er der. Jeg er ikke personen som bare går inn og lager krig og oppstandelse for slike ting, men jeg får ta en tur innom snarest og høre hva dem har og si. Jeg forventer ikke ny time der de bytter det som må til gratis, men de må da ha noe å si til en slik situasjon.. Men jeg har mine anelser om at det er en dødfødt ide, og at det ender med enda mer utgifter vis jeg vil det skal forsvinne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå