Gå til innhold

Svart/hvit s-video til tv


Messias^

Anbefalte innlegg

Jeg kjører PC-signal til TV (billedrørsTV) via S-video og det funker fint. MEN jeg har svart/hvittbilde på TV'n når jeg har bilde av skrivebordet på PC'n, men setter jeg på en film/musikkvideo på WMP/VLC så har jeg fargebilde.

 

Noen som har noen forklaring på dette?

 

PS til trådstarter! Ikke meningen å "kuppe" tråden. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, jeg vet at man ikke kan sende RGB signaler via TV ut på skjermkort. Grunn til at jeg spurte om ikke alle TV'r kunne motta RGB signaler var fordi jeg har lurt litt på dette. Men en annen ting jeg lurer på, er det noe metode for å kjøre Komponent signal inn på Scart, via en omformer? Lurer veldig på dette fordi jeg helst vil kjøre best mulig signal fra DVD spiller til Tv'n, men jeg har ikke Komponent inngang på Tv'n. Og jeg snakker om Komponent signal, ikke Kompositt. Så du ikke tror jeg tar feil :p

 

Edit: Da mener jeg om Tv'n i tilfelle kan ta imot RGB signaler via Scart.

7494194[/snapback]

 

 

SCART standarden inkluderer ikke støtte for komponent. Har sett en rekke kabler for å feks. koble en DVD spiller med RGB SCART utgang til en TV med komponent inngang, men har ikke sett kabler for motsatt vei. Men det kan jo godt hende det finnes.

 

Mange TVer kan ta imot RGB via SCART (RGB via SCART er endel av den originale SCART standarden).

 

Har du en vanlig TV uten komponent (eller VGA/DVI/HDMI for den saks skyld), er RGB over SCART den beste måten å overføre bilde fra feks. en DVD spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...