Gå til innhold

Hvilken tilkoblingsmetode skal jeg bruke?


_coldfusion_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En god tilkobling i ditt tilfelle kan faktisk være DVI hvis du ikke har HDMI utgang på DVD/PC etc. Har du DVI utgang på skjermkortet, kan du forsøke med en DVI kabel sammen med en DVI->HDMI adapter (Clas Ohlson, diverse webshopper etc).

 

Forsøkte dette på en projektor som manglet DVI men hadde HDMI inngang, fungerte ypperlig. Men, på grunn av overscan problemer med HDMI valgte jeg likevel å kjøre VGA.

 

Ellers er component veldig bra (3 kabler), takler fint ~1280x720 progressivt 60Hz og du kan selv mekke kablene ved å:

- kjøpe noen meter med TV antenne kabel/coax, gange dette med 3

- klippe til 3 kabler så like lange som mulig, 5m+ går veldig bra

- kjøpe 6 phonoplugger, en i hver ende på hver kabel (hanner, gjerne i parvis forskjellige farger)

- lodde på koblingene

 

EDIT: Har forsøkt 1920x1080 gjennom Xbox via component, men er usikker på om dette er interlaced eller progressivt.

Endret av Boye
Lenke til kommentar

S-video gjer betre bilete enn composite, delvis på grunn av at det blir brukt fleire linjer til å overføre signala (samanlikne gjerne s-videopluggen med composite-pluggen, så ser du kva eg meiner).

 

Har sjølv erfart litt trøbbel med å kople datamaskin til TV via s-videokabel, problemet er ofte at ein berre får bilete i svart/kvitt. Mange eldre TV-apparater (bilderøyr) kan ofte ikkje tolke s-videosignaler, og då er composite einaste utveg. Med nye TV-apparat (flatskjerm som bilderøyr) skal det funke greit, ein må kanskje trykkje nokre ekstra gonger på "AV"-knappen. (I dei tilfella eg har vært borti kan ein kan velgje AV3 og AV3S blandt scartinngongane, S-en indikerar her at TV-en skal "tolke" signalene som s-videosignaler og ikkje composite/RGB. AV3 vil då gje bilete i svart/kvitt, medan AV3S visar fargar).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...