Gå til innhold

anbefalinger av kabinett // CM Stacker ?


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter et nytt kabinett. Poenget med kabinettet er at jeg skal kunne gjøre dette meget lydløst. Det skal fortsatt dreie seg om luftkjøling, men jeg vil styre disse viftene med programvare og BIOS.

 

Videre skal jeg bruke o-ringer for å henge opp diskene mine i det. Planene videre fremover er at kabinettet skal kunne huse de fremtidige diskene mine, fungere som en filserver, arbeidstasjon og gaming PC.

 

Jeg skal heller ikke ha noen problemer med lange skjermkort. Akkurat nå har jeg 7900GTO, hvilket er forholdsvis langt nok, men en liten "pingle" i forhold til 8800 serien i størrelse.

 

Det er også støtte for 2 stk PSU, hvilket er veldig fint hvis jeg ønsker å kjøre f.eks disker på den ene PSU'en og skjermkort, CPU og hovedkort på den andre. Det er sikkert rom for andre tilkoblinger.

 

Vil legge til at jeg har vært borti flere Lian Li kabinetter og kan skryte av disse, såfremt de er av øvre klasse med litt tykkere alu enn de billigste variantene. Så det er dette kabinettet jeg ønsker, men vil gjerne få vite mer om dette fra brukere generelt.

 

Min HW finnes i signatur, det er også 2* seagate disker og en Samsung Sata dvd-brenner.

 

For dere som lurer på hvordan en SATA brenner fungerer, kan gjerne poste denne i en annen tråd :)

 

Takk for svar..

 

EDIT:

Teit av meg å utelukke andre som ønsker å dele tanker og spørsmål rundt dette kabinettet. Jeg ønsker selvfølgelig andre meninger om mitt valg, og kanskje flere kan dra nytte av denne tråden.

 

link til produsent

 

finn beste pris

 

link til tråden om Samsung SATA dvd-r

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har hørt en del skryt av det kabinettet.

se på denne workloggen:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=646106

7482174[/snapback]

 

Jeg har kikka litt på den tråden der. Nå skal ikke jeg vannkjøle maskinvaren min, men derimot ha luftkjøling.

 

Modifikasjoner som den tråden du viser til, har ikke jeg tenkt til gjøre, men derimot vil jeg nok tenke veldig på luftstrømmen og hvordan jeg kan få kabinettet lydisolert. Det skal da la seg gjøre.

 

Andre erfaringer rundt dette kabinettet?

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Tungt å flytte på, men det blir man vandt til.

 

God plass!  :w00t:

7482236[/snapback]

 

Det skal nok gå bra. Flytter ikke så ofte på maskina at det gjør noe. Den skal vel heller ta seg pent ut og ikke være til sjenanse for madamen.. Hehe.

 

Så det er jo desto viktigere at hun ikke finner ankepunkter mot en stor maskin. Er dette et monsterkabinett? Er jo under en halv meter høyt, så voldsomt burde det ikke være. Noen formeninger om dette?

 

:)

Lenke til kommentar
skal du ha veldig mye hardware?

om du ikke skal ha det kan kanskje denne bli litt stor, siden du skal ha luftkjøling  :hmm: denne er jo noe mindre, og har vel grei konefaktor : http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...ANDV2&mcat=c432

7482294[/snapback]

 

Det kabinettet du anbefaler har jeg kikka på og er helt klart altfor tynt og skrøpelig. Takk for tipset forsåvidt, men det er ikke hva jeg ser etter :)

 

Selv om Lian Li har kjempeflotte kabinetter.

 

Det er ikke så voldsomt med HW akkurat nå, men det vil komme flere disker, og poenget er at jeg ikke skal trenge å bytte det om jeg velger å oppgradere eller om jeg må ha plass til flere disker. Dessuten er det en fin fordel at det er rom for modifikasjoner.

Lenke til kommentar
Jeg er storfornøyd med Cooler Master Stacker kabinettet mitt :)

Kan anbefale det veldig. Eneste minus med kabinettet er at dekslene i fronten sitter unødvendig hardt fast.

 

Lagde en liten worklog for en stund sia.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=456804&hl=

Er heldigvis mindre farger nå, og mer organisert/stilrent.

7482324[/snapback]

 

Det så veldig bra ut. Har du mulighet for å poste et bilde av maskina slik den ser ut nå. Har lurt litt på vindu, men det er strengt tatt bare "sminke" for mitt vedkommende. Viktigste er at jeg kan få dette stille og rolig.

 

Og at kabinettet ikke har noe sperrer for stooore skjermkort type 8800 serien..

Lenke til kommentar

Her har du noen bilder av hvordan det ser ut i skrivende stund.

 

DSCN0778.jpg

 

DSCN0763.jpg

 

DSCN0765.jpg

 

DSCN0767.jpg

 

DSCN0774.jpg

 

DSCN0775.jpg

 

Maskinvare, i tilfelle du lurer:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

•CPU - Amd Athlon X2 4200+ AM2

•RAM: - Corsair 2048MB DDR2, PC-6400

•GRAFFIKKORT - Asus Extreme N7900GTX

•HOVEDKORT - Asus M2N32SLI Deluxe

•PSU - Hiper 580w

 

G80 passer nok i dette kabinettet. Om G80 i sli passer er jeg ikke sikker på, men vil nok tippe det.

 

Scott. :)

Lenke til kommentar

En ting du bør tenke på ang stacker som du også ser på bildene er at hele fronten kun har metallgitter (pluss støvfilter) som demper lyd. Nå vil ikke vifter som går på lav hastighet støye så voldsomt, men harddisker lager som oftest litt lyd de også.

 

I tillegg er det faktisk mye mer omfattende å feks skifte disker enn man vil ha det til. Moduler er fint det, men når man må ta av begge sidedørene pluss diverse frontdeksel for å få dem ut begynner man å bli litt lei.

Lenke til kommentar
En ting du bør tenke på ang stacker som du også ser på bildene er at hele fronten kun har metallgitter (pluss støvfilter) som demper lyd. Nå vil ikke vifter som går på lav hastighet støye så voldsomt, men harddisker lager som oftest litt lyd de også.

 

I tillegg er det faktisk mye mer omfattende å feks skifte disker enn man vil ha det til. Moduler er fint det, men når man må ta av begge sidedørene pluss diverse frontdeksel for å få dem ut begynner man å bli litt lei.

7482804[/snapback]

 

jo takk, akkurat det svaret jeg var på utkikk etter! :D

 

Men nå har det seg slik at jeg skal bruke o-ringer for å henge diskene opp i, slik at de blir svært så støydempet. At kabinettet har filter og åpninger for luft, er egentlig veldig bra, og viftene styrer jeg med programvare. Men som jeg leste av testenpå HW, så er det et lite problem med undertrykk i kabinettet ved alle viftene i bruk, så enkelte av disse kommer jeg til å blåse i å bruke. Mest sannsynlig havner MIST500w min i bunnen av kabinettet. Logisk sett burde den vært øverst pga av varme som stiger. Vi får se hva som yter best.

Lenke til kommentar
G80 passer nok i dette kabinettet. Om G80 i sli passer er jeg ikke sikker på, men vil nok tippe det.

 

Om ikke et SLI passer, så skal jeg spise korta.. Hehe.. Finner det i allefall veldig merkelig, siden kabinettet er så pass stort. Tror nok det skal gå bra. Ikke det at jeg har tenkt å klaske til med SLI, men er jo en ting å vurdere. Det blir i allefall et 8800 til å begynne med.

 

Takk for bildene, perfekt!! :thumbup:

Lenke til kommentar
Stacker er et bra kabinett til sitt bruk,men særlig stille er det ikke. Ikke vil du få en filserver til å være "meget lydløs" heller. Har du bare tenkt til å bruke de to nevnte diskene dine? I såfall tror jeg antec p180 er et bedre valg. Gjerne koblet med en seasonic eller corsair PSU.

 

AtW

7482831[/snapback]

 

Ja, det er litt av tanken min også. Men som du sikkert ser av svare mitt i posten over, så kommer disken inn i o-ringer. Det demper ganske så bra av støy og vibrasjoner. Jge har også en MIST500W PSU. Den er så lydløs som det kan få blitt.

 

Antec har en del morsomme løsninger som jeg ikke liker.. Og jeg ble veldig fristet av størrelsen. Det må være kompatibelt med et 8800 kort.

 

EDIT:

Kikka på det kabinettet i går når jeg tenker meg om. Netshop Oslo hadde et stående ute i sjappa. Døra som antec bruker er av plast. Den var ikke veldig flott. Kabinettet jeg skal ha må være av kvalitet.

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Med gode vifter som yter/er stillegående, viftestyring og O-ringer på hardiskene så er du veldig godt i gang.

Da har du en ganske så stille pc, men hvis du skal ha O-ringer på hardiskene, så kan du ikke bruke modulen.

Så du må evt lage feste selv til vifte som skal være foran hardiskene.

Strømforsyningen(Mist 500w) er meget stillegående, har den selv i andre pcen.

Så det eneste som blir igjen da er CPU vifta, å ha en stillegående en.

 

Hvis du får fullført det, så har du en meget stille pc! :)

 

(oh husk at du kan ha flere quotes i en post, så slipper du å quote alle)

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar
Stacker er et bra kabinett til sitt bruk,men særlig stille er det ikke. Ikke vil du få en filserver til å være "meget lydløs" heller. Har du bare tenkt til å bruke de to nevnte diskene dine? I såfall tror jeg antec p180 er et bedre valg. Gjerne koblet med en seasonic eller corsair PSU.

 

AtW

7482831[/snapback]

 

Ja, det er litt av tanken min også. Men som du sikkert ser av svare mitt i posten over, så kommer disken inn i o-ringer. Det demper ganske så bra av støy og vibrasjoner. Jge har også en MIST500W PSU. Den er så lydløs som det kan få blitt.

 

Antec har en del morsomme løsninger som jeg ikke liker.. Og jeg ble veldig fristet av størrelsen. Det må være kompatibelt med et 8800 kort.

 

EDIT:

Kikka på det kabinettet i går når jeg tenker meg om. Netshop Oslo hadde et stående ute i sjappa. Døra som antec bruker er av plast. Den var ikke veldig flott. Kabinettet jeg skal ha må være av kvalitet.

7482842[/snapback]

 

O-ringer demper vibrasjonssstøy ja,men ikke suse-støy. Fordelen med p180 er at PSU og harddisker har sitt eget lille rom på bunnen noe som gir mindre støy. Stacker har tynn alu med masse grids,og demper så og si ingen støy. Evt kan kanskje P150 være et alternativ?

 

Og hva mener du med "kvalitet", at det er lagd av alu? Om man er mer opptattav det visuelle en faktisk funksjonalitet,så kan man vel kanksje si at alu er "kvalitet". For lydformål er det ikke et bra materiale.

 

AtW

Lenke til kommentar

AtW:

Du har nok helt rett i det du sier der. Visuelt er veldig viktig denne gangen. Jeg vil ha et pent og kult kabinett. Jeg skal ta en kikk på Antec kabinettene. Takk for tipsene.

 

Eneste som trekker ned for Antec er at de har egne rom for hdd, hvilket betyr at jeg ikke får brukt o-ringer til å henge disse opp med. At det ikke demper susingen er vel noe jeg burde ha tenkt på...

 

Med gode vifter som yter/er stillegående, viftestyring og O-ringer på hardiskene så er du veldig godt i gang.

Da har du en ganske så stille pc, men hvis du skal ha O-ringer på hardiskene, så kan du ikke bruke modulen.

Så du må evt lage feste selv til vifte som skal være foran hardiskene.

Strømforsyningen(Mist 500w) er meget stillegående, har den selv i andre pcen.

Så det eneste som blir igjen da er CPU vifta, å ha en stillegående en.

 

Hvis du får fullført det, så har du en meget stille pc! smile.gif

 

(oh husk at du kan ha flere quotes i en post, så slipper du å quote alle)

 

Takk for tipset :p

 

Jeg har Big Typhoon som jeg har skrudd ned viftehastigheten på. Det funker veldig bra. Ellers har jeg et 7900GTO med stock kjøling. Denne er imponerende stillegående. Modulen som holder på diskene er ikke nødvendig, da jeg stripser o-ringene i kabinettet.

 

Jeg er kanskje litt ekstrem og har sære krav, men utseende på kabinettet er viktig, likeså er støy. Varme er også noe man må ta hensyn til. Problemet med o-ringer er at diskene ikke får videreført varme i kabinettet siden disse henger løst og ikke oppnår kontakt. En vifte løser noe av problemet her.

 

Andre ting jeg burde tenke over?

Endret av andylove
Lenke til kommentar
AtW:

Du har nok helt rett i det du sier der. Visuelt er veldig viktig denne gangen. Jeg vil ha et pent og kult kabinett. Jeg skal ta en kikk på Antec kabinettene. Takk for tipsene.

 

Eneste som trekker ned for Antec er at de har egne rom for hdd, hvilket betyr at jeg ikke får brukt o-ringer til å henge disse opp med. At det ikke demper susingen er vel noe jeg burde ha tenkt på...

 

Tror det går fint åha o-ring i antecen,nå har jeg ikke prøvd akkurato-ring,men har prøvdstrikkoppheng uten problemer i det kabinettet.

 

Men om du ikke liker looken,så er det greit nok. Stacker er et OKkabinett,jeg har det selv.(men som sagt,det er ikke spesielt stille).

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...