Goliath Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 (endret) Nå har det blitt bekreftet: Windows Vista har blitt cracked allerede før kommersiell salg. Hva er egentlig nytt her? Alt crackes innen kort tid, uansett hvor mye penger man har saster på sperrer. Lønner det virkelig seg å beskytte data software-messig? Går det ikke an å komme på en hardware-messig kopisperre? Endret 11. desember 2006 av überGoliath
morra Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Med kopisperre i hardwaren; ville ikke dette støtt på kompabilitetsproblemer med eldre DVD-lesere? Jeg ville jo ha trodd at det måtte utskiftning av den optiske leseren for å få dette til å virke... Og nei: Jeg har ikke peiling Jeg tviler på at det kommer til å lønne seg med å bruke penger på kopisperrer, for som du sier så er det alltid noen som venter på å knekke dem...
Pingla Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Finnes mange programmer som har hardware-sperrer i form av en 'dongle' som settes i USB-porten eller printerporten, så muligheten er der. Mulig noe tungvint for ett operativsystem, bl.a på bærbare PC'er.
whom Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Og tilbake til det viktigste argumentet mot sperring; - Du gjør det normale bruket innviklet for folket, mens du bare gjør det litt vanskeligere for crackerne. ALDRI har noe annet vært tilfelle! Råd: Lær av mistag
aeinstein Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 Kopisperren er for så vidt brutt, men det innebærer vistnok noe sånn som at man må aktivere vistaen hver 180'ende dag! Så vista er på ingen måter cracket helt enda. Det ser ikke ut som man kan få ultimate hvertfall. (Dermed kan det bare være for min del )
remmm Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 Er nok ikke cracked nei. Bytter visst bare ut noen filer slik at du kan aktivere med rc1 key. Og såvidt jeg vet så går rc1 kodene ut til sommeren, sånn at det vil slutte og fungere. Men får følge litt med, så får vi se hvor flink Microsoft har vært denne gangen.
GeirGrusom Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Eneste måten å hindre noen i å cracke det, eller drøye det, er å gjøre jobben med å cracke det så vanskelig som mulig, men det blir aldri umulig, for det er umulig.
LateEntry Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Microsoft har som mål å i større grad bevisstgjøre brukere som bryter loven med å bruke ulovlig programvare, det ser for meg ut til at de lyktes med det. De klarer nok aldri å helt bli kvitt problemet med bruk av ulovlig programvare.
lassaron-jon Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Kopisperren er for så vidt brutt, men det innebærer vistnok noe sånn som at man må aktivere vistaen hver 180'ende dag! Så vista er på ingen måter cracket helt enda. Det ser ikke ut som man kan få ultimate hvertfall. (Dermed kan det bare være for min del ) 7482334[/snapback] tror nok det skal funke ganske bra, kan sette aktiveringsdagen til den tid du vil, foreksempel 09.09.2099
aeinstein Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Hvis MS hadde vært litt lure så hadde de floodet nettet med falske cracks som så ut til å virke helt til den låser alt helt og krypterer harddisken så ingenting virker, eller noe lignende. Hørte om et annet program som gjorde noe lignende. Men de er jo ikke tjent med at folk begynner å hate windows heller da.
covah Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Det er bare Vista Enterprise som virker med denne hacken. Og man må autentisere mot det VMWare imaget minst hver 180 dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå