turpin Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Hva gjør jeg nå? Min ca 2 år gamle eksterne harddisk Maxtor One Touch II 300 GB brukes jevnlig mellom ulike laptoper og stasjonære PCer. Da jeg koblet den til en laptop nylig, gnistret det litt i stikkontakten og Maxtoren sto bare og blinka raskt. Fikk ikke kontakt med den verken på laptopen eller den stasjonære. Er det overspenning som har ødelagt den, og er det i så fall noe jeg kan gjøre? Kan det være noe annet som har skjedd? Er alvorlig bekymret for at jeg nå har mista mange tusen bilder og videosnutter, siden jeg, (dumme, dumme meg!), ikke har fått tatt backup på mer enn ca 30 % av dem. Krise! Men, nå som uhellet kanskje er ute; kan filene likevel reddes ut? Har hørt nyss om et program fra USA kalt Stellar Phoenix, men vet noen hvordan dette fungerer i praksis? Er det andre ting jeg kan gjøre? Håper på positive svar. På forhånd takk for tips!
Hårek Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Hvis problemet bare er i den eksterne kontrolleren så skal det være relativt enkelt. Det går an å plukke ut selve disken og montere den internt i en PC.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå