Gå til innhold

Flight Simulator X requires XP SP2 - NEI!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det later til at Flight Simulator X trenger Service Pack 2 for å i det hele tatt ville prøve på å installere. Feilmeldingen i topic kommer opp. Er det noen måte å omgå dette på?

Jeg vil ikke installere SP2!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Steike! Finnes det fortsatt noen uten SP2?  :ohmy:

7472514[/snapback]

Dette er i såfall mangelvare....

Å installere "halve" windows betyr jo alltid at noe ikke fungerer som det skal.

Ser ting som krever SP2 hele tiden, og det skal virkelig være en god unnskyldning for ikke å bruke det. :whistle:

Skrevet
Fordi jeg syns Microsoft misbruker sitt tilnærmede monopol på OS til å manipulere og styre brukerne til å gjøre som Microsoft selv vil.

7472599[/snapback]

Øøøø, ok....

Nå har jeg ikke lyst til å diskutee med en MS hater, men SP2 vil ikke gjøre noe dritt med verken deg eller PCen din.

Om du liker å ha Windows "halveis installert", og mener at det forbedrer situasjonen. SP2 vil ikke manipulere deg, og vil heller ikke styre deg. :roll:

Har du noen gang prøvd SP2? Jeg merket ivhertfall ingen manipulasjon....

Eller er jeg kanskje manipulert, og ser ikke at SP2 EGENTLIG har styrt meg til å gjøre ting jeg egentlig ikke vil.... :ph34r:

Men når jeg tenker meg om, så vil jeg jo ha en kompatibel PC....

Så om MS har styrt meg, så har de ivhertfall styrt meg på rett spor.

Selv om jeg kanskje ikke har helt gyldig nøkkel. :innocent:

Du kan vel si det på denne måten:

"Det er for ditt eget beste" :roll:

Skrevet

Er ingen stor MS hater, selvom jeg syns de misbruker markedsposisjonen sin så til de grader på flere områder. Gjerne fordi de er trangsynte. (IE, anyone?)

Ved å kreve at man han SP2 installert tvinger de brukerne til å gjøre store grep de kanskje ville unnvært. Microsoft i et nøtteskall.

Er det noen som har en workaround eller?

Skrevet
Er ingen stor MS hater, selvom jeg syns de misbruker markedsposisjonen sin så til de grader på flere områder. Gjerne fordi de er trangsynte. (IE, anyone?)

Ved å kreve at man han SP2 installert tvinger de brukerne til å gjøre store grep de kanskje ville unnvært.  Microsoft i et nøtteskall.

7472883[/snapback]

:hmm:

Hvem bryr seg vell om EI, er bare å nedlaste opera eller FF. No big deal.

For dem som bryr seg om slikt, så er det bare å laste ned en annen.

(bruker selv opera)

Men uansett. Hva er det SP2 tvinger deg til å gjøre, som du ikke ønsker?

(er jo som i alle spill og programmer, at de "presser" deg over på en ny patch, oppdatering osv..)

Skrevet

Greit nok at man hater Microdaft, men har man valgt å bruke et visst operativsystem sier det seg vel nesten selv at man bør holde det oppdatert? :hmm: Jeg ser ærlig talt ikke problemet her.

Du sitter vel ikke der med BF2 1.0 og banner over at du ikke finner servere som ikke krever "den der j#&!... 1.41-patchen" og nekter å oppdatere fordi du føler at EA hundser deg? :dontgetit:

SP2 er som alle andre programvareoppdateringer gitt ut for å øke ting som kompatibilitet, stabilitet, brukervennlighet og sikkerhet.

Jeg tror det er lettest å bare installere SP2 og heller finne workarounds/fixes på alle småtingene du ikke liker i operativsystemet, enn å prøve å kjøre FSX i et OS det ikke er designet for å kjøre på.

:thumbup:

Skrevet

Nå skal det sies at jeg hater EA og deres patcher og jeg. De har stort sett bare forverret BF2 fra patch 1.02. :)

Kommer nok til å installere SP2, men jeg har ingen annen grunn til det enn å få FSX til å virke. Jeg har kjørt SP1 i flere år, uten noen problemer. "Don't fix what's not broken" osv.

Skrevet
Nå skal det sies at jeg hater EA og deres patcher og jeg. De har stort sett bare forverret BF2 fra patch 1.02. :)

7473251[/snapback]

Sant sant, dårlig eksempel der :p

SP2 har ikke skaffet meg noe trøbbel i hvertfall, alt jeg har måttet ordne på er den tåpelige grensa på 10 TCP-tilkoblinger. Dårlig nytt for bitTorrent med andre ord. Det fikser man på 10 sekunder med lvllord-patchen :)

Gjest Slettet+130498
Skrevet

men hvis du misliker ms så mye, hvorfor kjøpe spillene demes?

Skrevet (endret)

Jeg kjører Flight Simulator X UTEN SP2 uten problemer.

Grunnen til at jeg ikke har installert SP2 er fordi da må jeg først installere Windows Genuine Validation Check.. :whistle:

Mulig det finnes (gratis) måter å unngå denne på, men jeg har ikke brydd meg.

EDIT : men -teddy-, du har jo muligens en bedre flysimulator i x-plane, som også kan kjøres på linuxsystemer i tillegg til win32/64-systemer

Endret av dga01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...