Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[LØST]Nettverkskort Disabled (Connection Failed)


Anbefalte innlegg

*fikset* det med å bytte tilbake til den andre PCen. Så det er ikke noe gale med SMC kortet, mest sannsynlig HK på den andre PCen.. :'(

 

 

 

 

 

 

Har et relativt ukjent PCI nettverks kort. SMC greier.

Har installert de nyeste driverene fra smc.com

 

Jeg installerte windows 2003 server enterprise R2 og hadde NICet i PCen fra første stund. Windows ballongen som om. Funnet ny hardware, SMC nettverkskort. Og installerte dette med de nye driverne fra smc.com

 

 

 

Oppdatert!

Nå har jeg avinstallert alt som har med nettverkskortet å gjøre. Så tok jeg ut nettverkskortet og installerte programmer før jeg satt nettverkskortet tilbake.

Men det virker fremdeles ikke. Når får jeg ihvertfall ikke Code 10, men etter 1 minutt så står det "Disabled" på nettverkskoblingen. Jeg prøver å høyreklikk -> Enable, men da får jeg bare "Connection failed!"

=/

 

Jeg har reinsallert, oppdatert og avinstallert driveren flere ganger, prøvd å bytte PCI spor.

Endret av Stale2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva kan jeg gjøre med det? eller sjekke det?

 

Jeg har bare 3 harddisker, AGP og DVDrom.

Ingen andre PCI kort.

 

Jeg installerte programmet som fulgte med nettverkskortet, men det vinduet bare "blinker" plutesilig er det der, plutselig er det ikke.

Og windows nettverksgreiene er ingensteder.

 

 

Nå så jeg i enhetsbehandling, at det ikke var noe code 10, eller enhetskonfliker eller noe problemer i det hele tatt. Men når jeg prøver å enable nettverkskoblingen i Kontrollpanel --> nettverkskoblinger så får jeg "Connection failed!"

 

Og det er ingenting nede i oppgavelinjen.

Endret av Stale2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...