Gå til innhold

OneCall: superbillig men bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette her er flotte priser indeed. Skulle ønske jeg visste litt mer om hva jeg trenger annet enn lave priser for SMS, så jeg får heller bare avvente frem mot påske (da mitt Tele2 Mobil Pluss-abbonnement går ut) og se an prisene da.

 

Hadde aldri hørt om OneCall før jeg leste om det i tråden her, så jeg måtte jo se på nettsidene - og man kan si at jeg ble lett imponert.

Lenke til kommentar
Ser at konkuransen mellom OneCall og Nutel forsetter. Nå gir OneCall faktura 65 gratis ringeminutter og SMS hver måned. Fint at priskrigen forsetter, men nå tror jeg OneCall har strekt strikken veldig langt, og dette har de brent seg på tidligere med ip-telefonien også.

7481015[/snapback]

Men hvis de får nok kunder så klarer de seg kanskje. Lurer på om ikke gode, gamle Talkmore må vike nå gitt... :hmm:

Lenke til kommentar

Har brukt onecall ip-telefon i over ett år nå, og må si meg fornøyd. Hadde en del innkjøringsproblemer, men etter at de ansatte en ny tekniker, ble alle mine problemer løst. Nå er telefonen dønn stabil. Hadde også Onecall faktura til mobil i ca ett år, og der opplevde jeg aldri problemer. Da jeg byttet til djuice allstar, var det like mye dekningen her jeg bor, som pris som avgjorde.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer virkelig faktura abonnementet der, men skjønner ikke helt en ting. Kan man sjekke hvor mange av ringeminuttene/meldingene man har brukt? Og noen som vet hvordan dette abonnementet i forhold til nutel? Disse kriger jo om førsteplasen på telepriser.no... Billig altså, til og med i forhold til min noextras ;)

Lenke til kommentar
Kan man sjekke hvor mange av ringeminuttene/meldingene man har brukt?

7502869[/snapback]

 

Ja. :) Du kan logge inn på noe som heter 'Mine sider' og der skal du kunne få full oversikt. Hvis du har kontnant abbonemanget kan du trykke 'stjerne' 150 'firkant' på telefonen din fra standby, og trykke 'send' så får du salgen din i vinduet på telefonen. :)

Lenke til kommentar
Har valgt et land og her er priser:

 

OneCall - 29.38 kr/min

Tele2 - 6,5 kr/min

7477428[/snapback]

Du har sikkert valgt Fuji eller noe. For meg er det mest i Norden og Vest-Europa jeg reiser, og da er ringe prisene henholdsvis 6 kr og 8,50 kr. Det er ikke ille. SMS koster 1 krone å sende i motsetning til NetCom jeg har nå hvor det vel koster 4 kroner.

7479492[/snapback]

 

Nei, egentlig ikke. Det var et europeisk land. *Fuji er et fjell, Fiji er et land* :)

Endret av jokab
Lenke til kommentar
Med 20 kroner i månedsavgift for mobilsvar så blir det dyrere den veldig mange andre. Tele2, Talkmore mf. har ingen månedsavgift for å ha mobilsvarer.

For de som velger å avbestille svarer fra Onecall så kan det nok kanskje lønne seg :ermm:

7501089[/snapback]

 

Hva gjør vel det? Du blir jo uansett fakturert for 35 kroner måneden, så hvis du bruker mobilen minimalt klarer du i det minste å "bruke" de 20 kronene :)

Lenke til kommentar
Med 20 kroner i månedsavgift for mobilsvar så blir det dyrere den veldig mange andre. Tele2, Talkmore mf. har ingen månedsavgift for å ha mobilsvarer.

For de som velger å avbestille svarer fra Onecall så kan det nok kanskje lønne seg :ermm:

7501089[/snapback]

 

Hva gjør vel det? Du blir jo uansett fakturert for 35 kroner måneden, så hvis du bruker mobilen minimalt klarer du i det minste å "bruke" de 20 kronene :)

7506805[/snapback]

 

Vel 20 er en ren avgift og har ingen ting med minimumsdebitering å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt å gå over fra Mobyson Noextras til Nutel KillBill nå. 90min ringetid og 80 sms for 39kr frister veldig! Har også lagt merke til at KillBill (og One Call) har lave roamingpriser, i hvert fall i forhold til Noextras.

 

Jeg har bare ventet litt for å se om Noextras også ville senke prisene, men det ser dårlig ut..

Endret av Flanger
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg er ikke fornøyd med OneCall. Mulig at det er jeg som har hatt uflaks, men det har aldri tatt mindre enn 3 dager før jeg har fått svar fra kundeservice. Opplever også at mms er upålitelig. Påfylling med VISA er en slitsom affære. Relativt ofte oppnår ikke OneCall kontakt med banken, og jeg må vente noen timer før jeg får fylt på kortet. Det er ikke pc'en eller visakortet det er noe feil med, da jeg har prøvd opptil flere av hver type.

Mitt forhold til OneCall startet med at de ikke sendte meg sim-kortet jeg hadde bestilt, så når min gamle leverandør avsluttet abonnementet der, sto jeg i praksis uten telefonnummer frem til OneCall endelig sendte kortet.

 

Noe dyrere hos NoExtras, men jeg byttet til de for noen dager siden.

Lenke til kommentar
Påfylling med VISA er en slitsom affære. Relativt ofte oppnår ikke OneCall kontakt med banken, og jeg må vente noen timer før jeg får fylt på kortet. Det er ikke pc'en eller visakortet det er noe feil med, da jeg har prøvd opptil flere av hver type.

7846932[/snapback]

Jeg har fylt på flere ganger med VISA, og har aldri hatt dette problemet. Betalingen gikk raskt, og pengene var straks på kortet.

Lenke til kommentar
Påfylling med VISA er en slitsom affære. Relativt ofte oppnår ikke OneCall kontakt med banken, og jeg må vente noen timer før jeg får fylt på kortet. Det er ikke pc'en eller visakortet det er noe feil med, da jeg har prøvd opptil flere av hver type.

7846932[/snapback]

Jeg har fylt på flere ganger med VISA, og har aldri hatt dette problemet. Betalingen gikk raskt, og pengene var straks på kortet.

7852217[/snapback]

 

Tror det er flere enn One Call der det går litt småtregt med Visa påfylling av og til. Chess med kontakt kort har også en del tregheter.

Lenke til kommentar

Har hatt OneCall siden i sommer, kan si at jeg er strålende fornøyd. Høyeste regningen jeg har hatt var på drøyt 177kr, og da følte jeg at jeg hadde brukt mobilen ganske mye. Eneste jeg ikke helt liker er at regningen kommer på mail, skjedde en gang at regningen nesten gikk til inkasso pga. jeg hadde lest mailen på skolen og så glemt den helt.

Lenke til kommentar

Liker at selv som kontantkortkunde hos OneCall, så kan man gå inn og få oversikt over forbruket. Man får opp en komplett liste over telefonnumre ringt, varighet, pris og tidspunkt for sist påfylling. Dette mener jeg er virkelig bra, og noe jeg ikke har sett hos f.eks. NetCom. Videre kan jeg bekrefte at påfyllingsløsningen til NetCom er betydelig tregere enn den som OneCall benytter seg av.

 

Alt i alt er jeg veldig fornøyd så langt, og jeg kommer nok til å bli værende som kunde en god stund. Når det er sagt, så har jeg aldri vært i kontakt med kundeservice så jeg skal ikke utale meg noe om deres kvalitet på den fronten.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Hos NetCom får du opp ale telefonnummerene du har ringt til, samt alle smsene du har sendt når du mottar e-faktura i nettbanken din. De har også tilbud om egen spesifisert faktura der man kan gå inn på Mine Sider å sjekke selv. Så de har også denne muligheten de også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...