Gå til innhold

Overklokke 1557 m/ 9600 Mobility...


Bornslip

Anbefalte innlegg

Har litt lyst til å prøve å overklokke 1557 laptopen min. Det er en av de første 1557 modellene som kom, kjøpt fra Whitebox. Den har en 1.6Ghz Centrino Pentium M prosessor, Ati Radeon 9600 Mobility, 1 GB pc3200 DDR, Intel i855 chipset...

 

Maskinen kjører stabilt på 47-49c ved idle og ca 70c ved load, men føler at jeg har en del å gå på, og siden jeg snart skal skaffe meg en ny maskin snart uansett, så hvorfor ikke bare leke seg litt med laptopen... :)

 

Noen som vet hvordan jeg går fram her? Trenger en del tips og instruksjoner på dette her... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får klokket GPU en 3-40MHz dersom du bruker overklokkings programmet som følger med hos www.omegadrivers.net.

 

Klokker du mer enn det ender det med artifacts i spill og at maskinen henger seg (blir for varm). Har selv prøvd å klokke den og det er en dårlige ide.. ^^,

 

Edit: Bedre å selge en 1557 som funker, istedenfor en som er ødelagt pga overklokk :p

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Men hvorfor i all verden skal man bruke BIOS for å klokke? :)

Nå vet jeg ikke helt hvordan det blir hos deg, men jeg brukte Clockgen for å kjøre opp fsb, og kjørte min Pentium M 1.7 til over 2 GHz... Kun av nysgjerrighet, og for å få bedre SuperPI-resultat, såklart...

 

Clockgen finner du HER, og om du leser litt omkring der finner du sikkert hva du må gjøre for å få klokka...

 

Hos meg funka det med ICS 952618, og jeg ser ikke bort fra at det funker hos deg også... ;)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...