Gå til innhold

Dreambox med Canal digital


Anbefalte innlegg

hei, har kjøpt en dreambox 7020-s her, og har canal digital fra dør av, dreamboxen finner det gamle kortet og jeg får inn kanaler lovlig, men det hakker skurrer og hakker,

virker som om det er noe feil et eller annet sted, har lest på mange forum osv, men finner ikke ut hva som er feilen,

 

er det noen her med noen erfaringer eller vet noe som kan hjelpe meg?

 

takker for svar

 

Mvh m-momr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei, har kjøpt en dreambox 7020-s her, og har canal digital fra dør av, dreamboxen finner det gamle kortet og jeg får inn kanaler lovlig, men det hakker skurrer og hakker,

virker som om det er noe feil et eller annet sted, har lest på mange forum osv, men finner ikke ut hva som er feilen,

 

er det noen her med noen erfaringer eller vet noe som kan hjelpe meg?

 

takker for svar

 

Mvh m-momr

7461125[/snapback]

 

 

Hvordan er signal-styrken da? Virker heller som det er der problemet ligger...

Lenke til kommentar
hei, har kjøpt en dreambox 7020-s her, og har canal digital fra dør av, dreamboxen finner det gamle kortet og jeg får inn kanaler lovlig, men det hakker skurrer og hakker,

virker som om det er noe feil et eller annet sted, har lest på mange forum osv, men finner ikke ut hva som er feilen,

 

er det noen her med noen erfaringer eller vet noe som kan hjelpe meg?

 

takker for svar

 

Mvh m-momr

7461125[/snapback]

 

 

Hvordan er signal-styrken da? Virker heller som det er der problemet ligger...

7461182[/snapback]

 

SNR er på 94%

AGC er på 90%

BER er på 0

 

og jeg har lock og sync hake

 

jeg har også lovlig kort, og jeg får inn kanalene, men de skurrer, hva kan være feil?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg har også samme problem. DreamBox 7025, Canal Digital, of bildet fryser/stillbilde inntreffer hvert 5. minutt.

 

Kan noen hjelpe meg ?

 

 

 

 

hei, har kjøpt en dreambox 7020-s her, og har canal digital fra dør av, dreamboxen finner det gamle kortet og jeg får inn kanaler lovlig, men det hakker skurrer og hakker,

virker som om det er noe feil et eller annet sted, har lest på mange forum osv, men finner ikke ut hva som er feilen,

 

er det noen her med noen erfaringer eller vet noe som kan hjelpe meg?

 

takker for svar

 

Mvh m-momr

7461125[/snapback]

 

 

Hvordan er signal-styrken da? Virker heller som det er der problemet ligger...

7461182[/snapback]

 

SNR er på 94%

AGC er på 90%

BER er på 0

 

og jeg har lock og sync hake

 

jeg har også lovlig kort, og jeg får inn kanalene, men de skurrer, hva kan være feil?

7468392[/snapback]

Lenke til kommentar

Hvilke image kjører dere på? Og hvilken CAM?

Personlig bruker jeg Gemini 3.30 med MGcam/NewCS og har ingen problemer what so ever (hvis vi ser bort fra at 2 tonn snø ramlet på antennen her om dagen og krøllet den :cry: ) Kjører cardsharing med et par kompiser og selv de har ikke problemer med at hverken Canal Digital eller Viasat fryser. Vi har alle DM7000

Angående DM7025 så er det vistnok et kjent problem at den fryser selv med orginal kort, men såvidt jeg har forstått det så er det kun et problem med Viasat.

Lenke til kommentar
Hvilke image kjører dere på? Og hvilken CAM?

Personlig bruker jeg Gemini 3.30 med MGcam/NewCS og har ingen problemer what so ever (hvis vi ser bort fra at 2 tonn snø ramlet på antennen her om dagen og krøllet den  :cry: ) Kjører cardsharing med et par kompiser og selv de har ikke problemer med at hverken Canal Digital eller Viasat fryser. Vi har alle DM7000

Angående DM7025 så er det vistnok et kjent problem at den fryser selv med orginal kort, men såvidt jeg har forstått det så er det kun et problem med Viasat.

8184261[/snapback]

 

 

 

Jeg har har: MGcamd-1.22 / NewCS-1.20.

 

Jeg finner ikke ut hva slags image jeg har, men tror jeg har Gemeini 2.20.

 

 

Ellers: SNR: 97 %

AGC: 40%

BeR: 0

 

Er dette informasjon som gjør at du kan hjelpe meg ?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

DB-7020S her også..

Husker ikke hvilket image jeg brukte før.. men det hadde jeg no problemer med.

Byttet til Gemini 2.80 for rundt 1 år siden, kjører med MGcam/NewCS.. litt usikker på hvilken versjon.

Og i stua har vi en DB 500C og begge disse leser kortet uten problemer.. ikke noe hakking osv.

Men jeg har dårlig parabol, så om det regner eller er overskya så mister jeg litt signal, og dette kan være nok til at kanalene detter ut/bryter opp i firkanter.

 

DB7020S er ganske kresen på signaler har jeg hørt.

 

Vet ikke hvordan den er på viasat, da jeg aldri har fått testet det :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...