Gå til innhold

Hvilken Disk til OS?


eminate

Anbefalte innlegg

Sitter å grubler på hvilken disk jeg skal benytte til systemet(C:) og tenkte at det kanskje finnes noen gode forslag her..

 

Har valget mellom:

WD 40GB IDE eller WD 320GB SE16 SATA(som jeg får i posten i morgen)

 

kjører jeg 40gig disken vil den være upartisjonert.(kjører sånn i dag)

kjører jeg 320gig disken må jeg dele den opp i 2 eller flere partisjoner.

 

satser på å kjøre C: så clean som mulig.

 

Spørsmålet er om det går kjappere å bruke den nye disken til systemet.

 

Kom gjerne med innspill

 

 

(er ikke åpen for andre løsninger for øyeblikket ;))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den med raskest søke tid (ms)..

 

Går ut i fra at 40GB er en eldre og dårligere HD, der den nye både har raskere søketid, og bedre data tethet på platene..

 

Sp jeg vill ha brukt den nye te alt, (Med en egen partisjon for OS, osv..) og eventuelt brukt den gamle 40GB som en backup disk, av viktige elementer.. :cool:

 

(Har selv x3 av din nye, i et raid 5 system.. Å ja.. noen litt "dyrere" som system disk løsningn :whistle: System os løsningen, med HD bur, kosta tesammen nesten 4.000,-, å det "bare" for 150GB.. ;) )

 

 

.:CyberMan:.

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar

var inne på den samme tanken.. hvis jeg kjører den nye som system + en partisjon, så kan jeg bruke den gamle til backup. dette er en løsning jeg allerede kjører i dag. har 2-3 40gig disker som jeg kjører backup inn på i ny og ne, så kobler jeg de fra.

 

Til data har jeg en 200GB IDE og en 500GB ekstern.

 

Har ikke til hensikt å få et ultrakjapt system. Da ville jeg heller gått for Raptor disker eller SCSI med RAID.

 

tro hvor stor partisjon jeg skal bruke til windows.. hmmm

Lenke til kommentar
tro hvor stor partisjon jeg skal bruke til windows.. hmmm
Jeg ville ikke brukt mer enn 5 GB. Selv har jeg en 3 GB stor C: partisjon, og har omtrent 2 GB ledig til enhver tid.

Legger du midlertidige filer, pagefile, \program files \documents and settings etc. til andre partisjoner/disker holder windows-installasjonen mye lenger, pluss at PC'n (kanskje) blir litt raskere også.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...