Gå til innhold

Hvorfor kan ikke flere spill bli som Deus Ex?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kjenner svært mange, alle sammen mellom 20 og 40 som setter voldsom pris på FF-serien. I alle fall det syvende. Flere av disse spillene (i alle fall opp til dette) er fenomenale, og det er litt trist at en lukker øynene for det på bakgrunn av uvesentlige ting som stiliserte våpen og karakterer.

7473915[/snapback]

 

Det er jo ikke trist for noen andre enn han som lukker øynene sine.

Lenke til kommentar
Phantasy star kom ut på samma tid som FF 1, så det du sier er bare tøv.

 

Enix' Dragon Quest kom ut et år før det igjen, og var inspirasjonen til samtlige østlige rollespill etter det igjen. Som jeg skrev. Square og Enix ble etterhvert trendsettere når det gjaldt kampsystem og utforming av østlige RPG.

 

Hvis du ikke tror FF er en pengeku, så tenk litt på dette: Final fantasy fikk navnet sitt siden Square gikk i dass og FF reddet kompaniet fra å gå bankrupt. Tydelgvis har de funnet ut at det er mye penger å tjene...

 

Square holdt på å gå konkurs nettopp på grunn av Final Fantasy. Jeg har aldri sagt at spillet ikke er en melkeku, slutt å tillegg meg stråmenn og kommenter heller det jeg har sagt. Det jeg har uttalt er at FF12 gjør mer for den østlige RPG-sjangeren ved å revolusjonere måten du spiller et østlig RPG på enn noe annet rollespill fra østen. Aldri har jeg nevnt ordet melkeku. Er du Dragon Hunter/Superseven sin nye forumbruker? Han var ekstremt glad i å mase om melkekuer og tillegge andre meninger de ikke hadde ytret i det hele tatt.

Lenke til kommentar
WoW er et dritt spill, så case closed angående det. Hvis målgruppen er 6 millioner småunger med fritids, så skal det ikke mye til for å tilfredsstille dem.

7469332[/snapback]

 

De 6 millionene som spiller wow er en sterkere indikator enn meningen til ett bittert forumtroll. Jeg spiller ikke wow, men det skal ikke mye til for å innse at spillet må ha gjort noe riktig i forhold til sine forgjengere.

7473619[/snapback]

 

Enig der.Jeg spilte wow før, og må inrømme at spillet er genialt laget. For avhengighetsskapende for min del men :)

 

Camper_killer virker utrolig bitter av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Square holdt på å gå konkurs nettopp på grunn av Final Fantasy. Jeg har aldri sagt at spillet ikke er en melkeku, slutt å tillegg meg stråmenn og kommenter heller det jeg har sagt. Det jeg har uttalt er at FF12 gjør mer for den østlige RPG-sjangeren ved å revolusjonere måten du spiller et østlig RPG på enn noe annet rollespill fra østen. Aldri har jeg nevnt ordet melkeku. Er du Dragon Hunter/Superseven sin nye forumbruker? Han var ekstremt glad i å mase om melkekuer og tillegge andre meninger de ikke hadde ytret i det hele tatt.

 

Det er HELT feil, FF redda Square, navnet Final Fantasy betydde egentlig Square sin "siste fantasi" grunnet av at Square trodde dette ville bli dems siste spill. Og nei, du har ikke nenvt melkeku, men du framhever spillet slik at man ikke skulle trodd det, så slutt å skriv påstander om meg!

 

Når det gjelder trendsetter, så kan vi i samme sleng gå tilbake i D&D, systemet var turbasert på samme måte som FF ved untak av valgri "tidsstur". Square gikk ikke regelvis, men idevis. Så da kan vi like godt si "all hail D&D"

 

Ææææsj, bare fjortisser som spiller det, jo - har jo kommet en toer.

 

- Dagens.

....Du spiller vel ikke FF og WoW også?

 

Angående WoW, jeg har blitt "tvunget" til å ha foredrag om det, grunnet av at jeg ikke trengte å gjøre en dritt så lenge WoW skulle være temeat. Kanskje jeg skulle slenge ut en sann røverhistorie i samme sleng, som den gang jeg sovna når jeg så på noen spille det.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Det er HELT feil, FF redda Square, navnet Final Fantasy betydde egentlig Square sin "siste fantasi" grunnet av at Square trodde dette ville bli dems siste spill. Og nei, du har ikke nenvt melkeku, men du framhever spillet slik at man ikke skulle trodd det, så slutt å skriv påstander om meg!

 

Du har rett i det, men Square holdt allikevel på å gå under på grunn av Final Fantasy. De investerte en haug med penger i en CGI-film basert på Final Fantasy, som de tapte over 120 millioner dollar på, førte til at haugevis av ansatte ble oppsagt, et helt studio ble lagt ned, og gjorde at firmaet levde farlig lenge og måtte fusjonere med Enix for å sikre sin overlevelse.

 

Når det gjelder trendsetter, så kan vi i samme sleng gå tilbake i D&D, systemet var turbasert på samme måte som FF ved untak av valgri "tidsstur". Square gikk ikke regelvis, men idevis. Så da kan vi like godt si "all hail D&D"

 

Hva har dette med det nye spillsystemet i Final Fantasy 12 å gjøre? Du har ikke spilt spillet, og har erklært at du aldri kommer til å gjøre det. Hvordan kan du da trekke slike infantile konklusjoner?

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar

Gidder ikke å lese krangelen her. Final Fantasy har mange bra spill. Alle MGS spillene har vært strålende og originale. Samme med en haug med andre serier.

 

Men det forandrer ikke det faktum at Deus Ex er ett av mine yndlingspill. Herlig spill. :love:

 

Men la oss ikke glemme System Shock 2! :love:

 

Og System Shock 1! :love:

 

Og Ultima Underworld! :love:

 

(Og Thief serien!) :love:

 

(Og snart Bioshock!) :love:

 

Og alle de fantastiske spillene som har kommet ut av Looking Glass, tidligere Looking Glass ansatte, og folk inspirert av Looking Glass!

 

Som konklusjon:

 

Looking Glass!

:w00t::love::w00t::love::w00t::love:

 

R.I.P.

:cry:

Lenke til kommentar
Hva har dette med det nye spillsystemet i Final Fantasy 12 å gjøre? Du har ikke spilt spillet, og har erklært at du aldri kommer til å gjøre det. Hvordan kan du da trekke slike infantile konklusjoner?

 

Så har vi jo de 200 spilla før FF 12 da, og så og si alle dem var bygd opp på D&D sin grunnide. Hvis jeg har forstått deg riktig, så er det du prøver å si at Square har gjort det helt fantastiske med å lage digitale D&D spill og brukt 20 år på å faktisk finne en NY ide?

 

Tviler på at FF 12 er stort forskjellig fra de forrige, har faktisk lest flere anmeldelser og det var ikke større forskjell der utifra det det stod, enn det var fra FM 06 til FM 07.

Lenke til kommentar
Hva har dette med det nye spillsystemet i Final Fantasy 12 å gjøre? Du har ikke spilt spillet, og har erklært at du aldri kommer til å gjøre det. Hvordan kan du da trekke slike infantile konklusjoner?

 

Så har vi jo de 200 spilla før FF 12 da, og så og si alle dem var bygd opp på D&D sin grunnide. Hvis jeg har forstått deg riktig, så er det du prøver å si at Square har gjort det helt fantastiske med å lage digitale D&D spill og brukt 20 år på å faktisk finne en NY ide?

 

Tviler på at FF 12 er stort forskjellig fra de forrige, har faktisk lest flere anmeldelser og det var ikke større forskjell der utifra det det stod, enn det var fra FM 06 til FM 07.

7485937[/snapback]

 

Du hater et spill såpass mye, likevel sitter du og bruker tid på å lese FLERE anmeldelser?

 

Du er verre enn angry nintendo nerd :!: Hva er det du vil fram til i denne tråden egentlig? At 90% av alle spill suger? Ok. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hva har dette med det nye spillsystemet i Final Fantasy 12 å gjøre? Du har ikke spilt spillet, og har erklært at du aldri kommer til å gjøre det. Hvordan kan du da trekke slike infantile konklusjoner?

 

Så har vi jo de 200 spilla før FF 12 da, og så og si alle dem var bygd opp på D&D sin grunnide. Hvis jeg har forstått deg riktig, så er det du prøver å si at Square har gjort det helt fantastiske med å lage digitale D&D spill og brukt 20 år på å faktisk finne en NY ide?

 

Tviler på at FF 12 er stort forskjellig fra de forrige, har faktisk lest flere anmeldelser og det var ikke større forskjell der utifra det det stod, enn det var fra FM 06 til FM 07.

7485937[/snapback]

Ion Storm hadde nok også laget 12 Deus Ex om de hadde solgt godt nok til det. Men det gjorde de dessverre ikke.

 

Og hvis du snakker om originalitet, så er ikke Deus Ex det beste eksempelet. Det er svært lite i det spillet som ikke er "rappet" fra Looking Glass sine spill(Som forsåvidt store deler av teamet var med å lage).

 

Fantastisk bra spill, men i bunn og grunn en kommersialisering av designfilosofien fra Looking Glass.

Lenke til kommentar
Hva har dette med det nye spillsystemet i Final Fantasy 12 å gjøre? Du har ikke spilt spillet, og har erklært at du aldri kommer til å gjøre det. Hvordan kan du da trekke slike infantile konklusjoner?

 

Så har vi jo de 200 spilla før FF 12 da, og så og si alle dem var bygd opp på D&D sin grunnide. Hvis jeg har forstått deg riktig, så er det du prøver å si at Square har gjort det helt fantastiske med å lage digitale D&D spill og brukt 20 år på å faktisk finne en NY ide?

 

Jeg har ikke uttalt meg om Square. Jeg har ikke uttalt meg om Final Fantasy-serien generelt. Jeg har sagt at FF12 er et revolusjonerende spill for den østlige RPG-sjangeren. Slutt å let etter en krangel, du får den ikke fra meg.

 

Tviler på at FF 12 er stort forskjellig fra de forrige, har faktisk lest flere anmeldelser og det var ikke større forskjell der utifra det det stod, enn det var fra FM 06 til FM 07.

7485937[/snapback]

 

Jepp. Viktigste er å stå på sine meninger, ikke ta til seg nye synspunkter, ser jeg. Du må gjerne gi oss en link til den anmeldelsen som sier at det er like mye forskjell fra FF10 til FF12 som det er fra FM06 til FM07. Tviler på at den eksisterer, med mindre du har skrevet den selv.

 

Forøvrig, beklager at jeg forsøkte å fortelle deg om en potensielt god spillopplevelse. Tydelig at du er mer opptatt av å krangle og formidle dine forutinntatte meninger enn å faktisk ta til deg andres meninger og synspunkter. Greit å vite, så slipper jeg å kaste bort tiden på deg i fremtiden.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke uttalt meg om Square. Jeg har ikke uttalt meg om Final Fantasy-serien generelt. Jeg har sagt at FF12 er et revolusjonerende spill for den østlige RPG-sjangeren. Slutt å let etter en krangel, du får den ikke fra meg.

 

La meg sitere:

 

"I motsetning til spillserier som Breath of Fire, Suikoden og Lufia som bare har kopiert Square og Enix' sine rollespillsystemer ned til milimeteren og ikke våget å gjøre noe for å fornye spillsystemet."

 

Slutt å leke arrogant du.

 

Jepp. Viktigste er å stå på sine meninger, ikke ta til seg nye synspunkter, ser jeg. Du må gjerne gi oss en link til den anmeldelsen som sier at det er like mye forskjell fra FF10 til FF12 som det er fra FM06 til FM07. Tviler på at den eksisterer, med mindre du har skrevet den selv.

 

http://ps2.ign.com/articles/741/741991p1.html

 

Vel, det "helt nye slossystemet" kom faktisk for flere år siden i ett internett basert Digimon spill, som forøvrig sugde. Utenom det så er macroene forstørret(ojojoj, dette må bare være en KJEMPENYHET!).

 

....clever use of time bars and simultaneous character movement.

 

Det med at folk beveger seg likt i kamp så man allered tilbake i Suikoden. Etter dette så står det også at det er sjansje for å møte "supermonstre" midt i en kamp. Det har seg slik at det finnes IKKE NOE MER IRRITIRENDE enn du er midt i en vanskelig kamp og så plutselig så blir du eid av noe F som kommer opp fra ingensteds.

 

Ved untak av dette, så er det skryt av "god voiceacting" og "bra storyline", som "bare" varer i hundre "spennende" timer. Det blir som LOTR 100 hour special edition, der man kan se mens frodo og sam går 4 timer i strekk uten at noe skjer.

 

Forøvrig så spilte jeg Planescape: Torment nesten uten lyd pga. feil, så i samme tilfelle ville jeg da bare sitti igjen med det samme gamle FF rælet og en "god storyline" samt grafikk litt dårligere enn på de mest herpa 360 spilla.

 

Revolusjonerende!

Lenke til kommentar

Skal jeg si det rett ut, så syntes jeg at Camper_killer's innlegg er bullshit ;) Å legge hat på både MGS-serien og FF-serien er jo bare utrolig trist. MGS-serien/FF-serien virket også ganske idiotisk for meg, men etter jeg runnet MGS2, så skjønte jeg hva jeg hadde gått glipp av, for å dømme noe må du virkelig sette deg inn i det!

FF-serien er ganske slowpaced for folk som deg Camper_killer du starter med en negative 'tude, og du hvis du skal prøve spillet, så holder du den negative holdningen, mens du kommer med sarkastiske bemerkninger.

Poenget mitt er, at du liker å starte en krangel, og at du har fått Pastor Lorentzen og TCi til svare saklig burde du være glad for, i min mening er det disse to personene som kan svare mest saklig og subjektivt(Vet ikke om det er subjektivt eller objektivt, er veldig trøtt ;)) her på gaming forumet, burde være svar nok.

 

 

 

PS; Skrev masse usaklige ting her selv, men ville bare si noe, og jeg er trøtt, så pardon my french and spelling :p

Lenke til kommentar
La meg sitere:

 

"I motsetning til spillserier som Breath of Fire, Suikoden og Lufia som bare har kopiert Square og Enix' sine rollespillsystemer ned til milimeteren og ikke våget å gjøre noe for å fornye spillsystemet."

 

Slutt å leke arrogant du.

 

Snakk for deg selv. Jeg påpekte bare at så og si alt som har kommet av rollespill fra Japan har vært kopier av Square og Enix sine spill, som har vært trendsettere. Og derfor er Final Fantasy XII et friskt pust i sjangeren som faktisk forsøker å forbedre den, istedet for å spinne videre på samme system.

 

 

Hvor i denne omtalen står det referert til Football Manager 2006 og 2007, som du påpekte at en omtale hadde sammenliknet det med? Det var denne jeg ba om link til.

 

Vel, det "helt nye slossystemet" kom faktisk for flere år siden i ett internett basert Digimon spill, som forøvrig sugde. Utenom det så er macroene forstørret(ojojoj, dette må bare være en KJEMPENYHET!).

 

Det nye slåssesystemet er en videreutvikling av systemet i Final Fantasy XI, men er satt i en annen sammenheng enn har vært brukt tidligere i slike spill. Man har også kvittet seg med random encounters, egen skjerm for kamper, osv.

 

Det med at folk beveger seg likt i kamp så man allered tilbake i Suikoden. Etter dette så står det også at det er sjansje for å møte "supermonstre" midt i en kamp. Det har seg slik at det finnes IKKE NOE MER IRRITIRENDE enn du er midt i en vanskelig kamp og så plutselig så blir du eid av noe F som kommer opp fra ingensteds.

 

Beveger seg likt i kamp? Dukker opp fra ingensteds? Helt tydelig at du ikke har spilt spillet i det hele tatt, disse uttalelsene gir ingen mening.

 

Forøvrig så spilte jeg Planescape: Torment nesten uten lyd pga. feil, så i samme tilfelle ville jeg da bare sitti igjen med det samme gamle FF rælet og en "god storyline" samt grafikk litt dårligere enn på de mest herpa 360 spilla.

 

Har du drukket? Du skriver helt uforståelige setninger plutselig. Jeg har ikke peiling på hva de vil frem til her. Du spilte Planescape Torment uten lyd, og satt dermed igjen med Final Fantasy med dårlig 360-grafikk?

 

Revolusjonerende!

7488265[/snapback]

 

Jeg, som faktisk har spilt spillet (og en del andre japanske rollespill) vil påstå det. Spill gjerne spillet, slik at du har et grunnlag for å argumentere mot at spillet løfter den japanske RPG-sjangeren til nye høyder. Sånn som det er nå sitter du bare og bjeffer masse uforståelig vås som du har misforstått fra omtaler, og refererer til Football Manager 07 av en eller annen grunn. Mest sannsynlig er grunnen at du synes det er gøy å provosere folk med uvitenhet anonymt på internett.

Lenke til kommentar
La meg sitere:

 

"I motsetning til spillserier som Breath of Fire, Suikoden og Lufia som bare har kopiert Square og Enix' sine rollespillsystemer ned til milimeteren og ikke våget å gjøre noe for å fornye spillsystemet."

 

Slutt å leke arrogant du.

 

Snakk for deg selv. Jeg påpekte bare at så og si alt som har kommet av rollespill fra Japan har vært kopier av Square og Enix sine spill, som har vært trendsettere. Og derfor er Final Fantasy XII et friskt pust i sjangeren som faktisk forsøker å forbedre den, istedet for å spinne videre på samme system.

 

 

Hvor i denne omtalen står det referert til Football Manager 2006 og 2007, som du påpekte at en omtale hadde sammenliknet det med? Det var denne jeg ba om link til.

 

Vel, det "helt nye slossystemet" kom faktisk for flere år siden i ett internett basert Digimon spill, som forøvrig sugde. Utenom det så er macroene forstørret(ojojoj, dette må bare være en KJEMPENYHET!).

 

Det nye slåssesystemet er en videreutvikling av systemet i Final Fantasy XI, men er satt i en annen sammenheng enn har vært brukt tidligere i slike spill. Man har også kvittet seg med random encounters, egen skjerm for kamper, osv.

 

Det med at folk beveger seg likt i kamp så man allered tilbake i Suikoden. Etter dette så står det også at det er sjansje for å møte "supermonstre" midt i en kamp. Det har seg slik at det finnes IKKE NOE MER IRRITIRENDE enn du er midt i en vanskelig kamp og så plutselig så blir du eid av noe F som kommer opp fra ingensteds.

 

Beveger seg likt i kamp? Dukker opp fra ingensteds? Helt tydelig at du ikke har spilt spillet i det hele tatt, disse uttalelsene gir ingen mening.

 

Forøvrig så spilte jeg Planescape: Torment nesten uten lyd pga. feil, så i samme tilfelle ville jeg da bare sitti igjen med det samme gamle FF rælet og en "god storyline" samt grafikk litt dårligere enn på de mest herpa 360 spilla.

 

Har du drukket? Du skriver helt uforståelige setninger plutselig. Jeg har ikke peiling på hva de vil frem til her. Du spilte Planescape Torment uten lyd, og satt dermed igjen med Final Fantasy med dårlig 360-grafikk?

 

Revolusjonerende!

7488265[/snapback]

 

Jeg, som faktisk har spilt spillet (og en del andre japanske rollespill) vil påstå det. Spill gjerne spillet, slik at du har et grunnlag for å argumentere mot at spillet løfter den japanske RPG-sjangeren til nye høyder. Sånn som det er nå sitter du bare og bjeffer masse uforståelig vås som du har misforstått fra omtaler, og refererer til Football Manager 07 av en eller annen grunn. Mest sannsynlig er grunnen at du synes det er gøy å provosere folk med uvitenhet anonymt på internett.

7489394[/snapback]

 

Vel talt. Lurer på om du klarer å finne et motargument nå Camper_killer . DU BLIR SÅ EID! :!: :!: :!: :!: :!:

 

PS: siden når gikk denne tråden fra Deus ex til ff?

 

PSS: Siden du hater FF-serien så inni hel****, hvorfor har du spilt alle i serien da? (får i allefall inntrykk av det...)

Endret av Comprade
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Camper_Killer hadde jo noen morsome innlegg her da. Det skal sies. Bare synd at han mistet all kredibilitet samtidig.

7490087[/snapback]

pysj da, er jo bare å lage en ny konto, det er jo vanlig på forumet her :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...