loathsome Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 Når du trykker WIN + R eller går til startmenyen og velger "Run..."/"Kjør...", så får du opp en fin liten boks. Denne kan brukes til mye mer en du tror! Jeg har i det siste begynt å bruke denne i det uendelige. F. eks, WIN + R "nwf" åpner min nettleser og sender meg direkte til Norsk Webforum! Her er hvordan du går fram for å konfigurere: (en takk til Hellkeepa som satte meg på sporet) - Opprett en ny mappe under C: (c:\runfolder f. eks) - WIN + R / Start -> Run og skriv «sysdm.cpl» (der sparte du plutselig 5 sek.) - Velg «advanced»-fanen, og klikk på «Environment Variables»-knappen - Under «System Variables» skal du finne en variabel som heter «Path». Rediger denne ved å klikke på «Edit» - Legg til ;c:\runfolder (eller hva mappa di nå heter) helt på slutten, klikk OK tre ganger. Done!! Nå legger du til snarveier under c:\runfolder og kaller dem hva du vil. F. eks, opprett en snarvei til favorittbildet ditt og kall det «bestpic». For å åpne det, er det bare å WIN + R og skrive «bestpic!» Utrolig nyttig, faktisk!
CCola Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 (endret) Glem det. Så feil Endret 8. desember 2006 av Ilsaldur
Seian Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 - WIN + R / Start -> Run og skriv «sysdm.cpl» (der sparte du plutselig 5 sek.) 7455515[/snapback] WIN + Pause/Break-knappen (der sparte du nok et par sekunder).
qualbeen Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 fint at dere ser muligheten til å bruke run-boksen til å starte programmer med, men jeg vil nå heller anbefale programmer ala Lunchy til dette. Ta en titt på denne: http://www.launchy.net/index.html Etter at programmer er installert trykker man på alt+space for å få opp en boks. Der skriver man inn navnet på programmet man ønsker å åpne, og voila, det vises i en liste med ikon og beskrivelse. Det geniale er at man ikke trenger å skrive hele filnavnet - husker du kun en del av hva programmet heter, så forstår launchy hva du mener. Skrivefeil godtas også i en hviss grad.. Mest brukte programmer huskes, slik at hvis to programmer har nesten samme navn, vil det mest brukte dukke opp først i listen... En ting til: du velger selv hvilke mapper som skal indekseres i programmet: alt+space -> høyreklikk -> masse options å leke seg med! (NB: på min maskin måtte jeg lukke programmet for at endringene skulle lagres)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå