Gå til innhold

HP dv8336ea eller HP dv9060ea til spilling?


Umamit

Anbefalte innlegg

Trenger desperat en ny bærbar pc, hovedsaklig til spilling, men (forhåpentligvis) også til jobbing i photoshop, indesign, illustrator osv.

Har tenkt å bli hekta på WoW og andre spill og da hadde det vært gøy med en pc som takler maks innstillinger.

 

Aner ikke hva jeg skal se etter, er ikke spes datakyndig, men har søkt og søkt her inne på forum og sett masse anbefalinger på den HP dv8336ea-saken.

HP dv8336ea

 

Ringte til netshop og duden der anbefalte HP Pavilion dv9060ea (mistenker imidlertid at de ikke kunne skaffe den andre).

HP dv9060ea

Sistnevnte koster litt mer. Er det noe vits? Hva gir best spilleopplevelse?

 

Eller burde jeg rett og slett kjøpe noe helt annet? Vil helst ikke over 11.000 kr

 

Håper på en enstemmig jury, da jeg ikke er i stand til å vurdere alternativene på egen hånd.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare ett spørsmål:

Denne prosessoren er jo bare 1,66 Ghz...Er det nok Samt at det ikke er Duo 2

 

Ser at det har kommet duo2 prosessorer nå

 

Bare lurer, siden jeg ikke har så mye peil på prosessorer selv.

(skal kjøpe ny maskin selv også. lurer litt på denne, selv om jeg synest den er litt stor, sånn rent fysisk)

Lenke til kommentar

Ja, jeg har meditert litt rundt det samme (2300 vs. 5500) og kommet frem til at det er samme prosessoren. Vennligst correct me if I'm wrong... Ps. jeg har dv9060ea og inntrykket hittil er at den er knall. Du får den på bruktmarkedet til 9300kr. frakt inkludert splitter ny, og nei jeg er ikke selgeren :)

Lenke til kommentar
Gjest Svettie_INAKTIV

Core 2 Duo yter 10-15% mer enn en Core Duo som er lik...

 

Dessuten er Core2Duo 64bit prosessor..... De Core2Duo prosessorene som hete T7xxx har også 4MB cache, de yter enda litt bedre...

Lenke til kommentar
Tar jeg ikke helt feil så gir Core 2 Duo bedre ytelse per Hz.

Men uansett så er det ikke verdt 1,5k.

7455258[/snapback]

 

Påstanden er at core2 gir ca 10/15% bedre ytelse en core duo noe som igjen ikke vil merkes så sant man ikke kobler maskinen til et måleapperat...

 

Jeg fatter ikke hvorfor mange forsatt henger seg opp bare i Ghz men glemmer både Mhz og kjerne "dobbelkjerneteknologi.... Core duo T2300 vil yte bedre en feks en Pentium 4 på 2X 3,2Ghz hvis dette blir enklerer og forstå... "holder i massevis"

 

En annen ting 9060 VS 8336 er den store kvalitetsforskjellen og da spesielt på skjerm og chassie "megaforskjell" i favør DV8336....

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

"En annen ting 9060 VS 8336 er den store kvalitetsforskjellen og da spesielt på skjerm og chassie "megaforskjell" i favør DV8336...."

 

Kvalitets forskjell?

Oki, her tror jeg du må utdype litt. Jeg har sett flere maskiner både av DV8000 og DV9000 serien og ser disse daglig da jeg jobber med dem. Designet på DV9000 er mye penere enn på DV8000 og jeg har ikke hatt en klage på kvaliteten heller. Jeg vet noen ble levert med magnetisk "lås" istedet for en knapp å åpne den med men dette tror jeg det er slutt på.

 

Når du sier at det er stor forskjell på kvaliteten på skjermen så regner jeg med at du mener bildekvalitet ettersom DV9000 er litt i nyeste laget til å måle levetiden. Skjermene har akkurat samme spesifikasjoner så åssen de kan ha "megaforskjell" skjønner ikke jeg. Begge har samme oppløsning og begge er brightview skjermer. Eneste forskjellen jeg kan tenke meg er et skjermen på dv8000 serien er mere matt i utførslen mens dv9000 har en blank overflate på skjermen. Ellers er det samme skjermen.

Lenke til kommentar

Eneste jeg gidder å si i denne saken er at jeg jobbet med begge produktene samtidig og skjermen på DV9060 var veldig grumsete og uklar i forhold "stor forskjell" samt dv8336 har lcd med DualLamp som gjør skjermen skarpere og bedre

 

Gidder ikke å svare deg lenger i "døde tråder" der trådstarter har tatt sine valg..... (finn på noe bedre å gjøre)

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Jeg jobber for HP. Du har èn HP maskin og har sammenlignet den med èn annen 9000 serie maskin og tro du kan fortelle verden at den er dårligere? Den er IKKE dårligere, begge har to lamper, begge har brightview. Forskjellen om det er noen er minimal og de tekniske spesifikasjonene er identiske. Mulig at du hadde en skjerm som det var noe galt med, feil oppløsning eller andre innstillinger som ikke var som de skulle for disse er ikke dårligere. Fordi om valget er tatt betyr ikke det at jeg vil la feilinformasjon passere uten videre.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar
Jeg jobber for HP. Du har èn HP maskin og har sammenlignet den med èn annen 9000 serie maskin og tro du kan fortelle verden at den er dårligere? Den er IKKE dårligere, begge har to lamper, begge har brightview. Forskjellen om det er noen er minimal og de tekniske spesifikasjonene er identiske. Mulig at du hadde en skjerm som det var noe galt med, feil oppløsning eller andre innstillinger som ikke var som de skulle for disse er ikke dårligere. Fordi om valget er tatt betyr ikke det at jeg vil la feilinformasjon passere uten videre.

7470807[/snapback]

 

LCD panelet i 8000 serien er ikke det samme som sitter i 9000 serien som igjen gir svært forskjellige kvaliteter....

 

8000 serien er et kvalitesprodukt og 9000 serien et billigprodukt i følge HP suport selv...

 

9000 serien sliter med bios problemer-støy problemer-lydproblemer-mediaknapper som piper i hytt og pine bla annet men dette vet du sikkert da du plutselig jobber hos HP...

 

Da brukermoderator sletter det meste som skrives her så får det bli med dette...

 

Mer tull kan sendes via PM i stedet!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...