Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tilbringe mindre tid foran PC-en


flight_d

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg føler at PC-en stadig tar over mer og mer av fritiden min, og at dette nå har blitt et problem. Det blir mer og mer sitting, og mindre tid til andre ting.

 

Jeg lurer derfor på om noen hadde tips, slik at jeg gradvis kan venne meg til å sitte mindre på PC og Internett. Det har fått en merkelig effekt, for jeg fryser fast foran PC-en selv om jeg ikke har noe som helst å gjøre... det blir bare å surfe rundt til ingen nytte. Den ene kvelden etter den andre går bort til bare surfing og totalt bortkastet tid!

 

En ting er om dagen, slik 14:00-18:00, da er det lekser og trening. Dette får jeg gjort. Men om kvelden, hva kan jeg gjøre for å sitte mindre foran PC-en? Er medlem av en del klubber som jeg går til om dagen, men om kvelden ønsker jeg ikke å ha så veldig mange treninger/avtaler med klubber. Er altså ikke noen problemer med helsen, og er i ganske god form, men det blir for mye sitting i helgene/kveldene!

 

Håper noen har tips, slik at jeg kan kutte ned på PC bruken. Hvis jeg ikke har noe å gjøre i helgene, sitter jeg kanskje fra 13.00 helt til jeg legger meg 02.00 :nei:

 

Takker for hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les en bok, gå til venner.

Har selv det store problemet at jeg sitter ganske mye forran PCen, men det er fordi det er den eneste måten jeg kan få kontakt med venner på.

Flytta til en liten plass for å gå på skole, er rett å slett ingen ting å gjøre her, trener nesten hver dag, men etter det blir det kun at jeg sitter å roter rundt på PCen.

ER så sykt lei, men jeg veit ikke noe annet å gjøre.

Har selv ikke problemer med helgene, for da er jeg hjemme med kompiser på fest.

Men i ditt tilfelle, hvis du bor på en plass du har masse venner, gå på besøk finn på noe med dem.

Lenke til kommentar

Det er ikke negativt å "være på internett", internett er så lærerikt og alt det der. Man sosialiserer seg også på en måte gjennom internett. Man får så sinnsykt mye input derifra. Det negative begynner hvis man har en skjerm som konstant gir deg skallebank, reduserer synet ditt med tiden (mye stråling) og hvis du ikke får mosjon om dagene, samt. mister venner pga at du aldri er ute. Da begynner det å bli negativt. Men pc og internett skal ikke være negativt i seg selv, jeg vil ikke demonisere dét.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...