Gå til innhold

jeg er 60rogue klarer ikke å slå 60mage


Anbefalte innlegg

Å ta en mage kan være helt ekstremt lett uten å bruke cooldowns. Ambush og prøv å få inn en gouge før han blinker. Er du heldig så kan han bli gouget mens han blinker, og da vil han bare stå der 20 yards borte... Lad opp til max energy i forhold til tiden du har igjen på gougen og backstab han, når han kommer ut av gougen vil magen mest sannsynlig frost novae, så da tar du kidney shot. Iløpet av kidney shotten bør magen være død.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
om man bruker alle sine cds tar man frost mages, selvom jeg må innrømme at de er ganske hard. (Mot en frost mage ville jeg gått for en mer lignende cheap shot > blink > vanish > cheap cheat > kidney > 2x backstabs > gouge > cold blood evis etter det en blind så prep og gjøre akkuratt samma over igjen men starte med en ambush.

7442707[/snapback]

 

Først og fremst. Blinker ikke. Frostnova, cone of cold, fireblast, coldsnap, cone of cold, frostnova så blinker jeg (motsatt vei seff i og med at jeg fronter deg). Med min build skulle det tilsi rundt 2000-2500 dmg på veldig kort tid. Om jeg ikke blinker men kun løper rundt i sirkel og arc expl (instant spell) hele veien så ville jeg kunne klare å nuke deg ned hvis jeg er litt heldig. 4-5 arc expl skulle tilsvare rundt 1500-2000 dmg det også. Med andre ord, man trenger ikke nødvendigvis å være på ranged avstand for å kunne gjøre relativt mye skade på kort tid.

 

Ps:

 

Begynner å bli virkelig rusten hva pvp angår :-( Ble ambushet av en rogue mens jeg satt til hest i AV. Gikk ned for telling gitt, dog var roguen nede på rundt 15-20% health. Men likevel alt for dårlig.

7442887[/snapback]

 

Okay, du sier du ikke blinker når du blir cheap shotta? Neivel.

For det andre, med en gang du har brukt frostnova, roguen står der ca.5 yards unna deg og du har cripling poison på deg, så snur du deg direkte og begynner å bruke instant spells mot han? Den frostnovaen ryker temmelig fort, og du er død.

Du sier også at du trenger en 10 min cooldown for å ta en rogue?

Og når du er ferdig med den comboen blinker du vekk. Hvis roguen er over 10 år i huet sitt da, vil han sprinte mot deg, og hva har du igjen til å forsvare deg med da? Cooldown på blink OG frostnova.

Eller som du sier, hvis du ikke blinker, så løper du i ring rundt roguen? Igjen, hvis han bruker sprint knuser han deg.

 

 

L2p plz

Endret av Sindrelol
Lenke til kommentar

Okay, du sier du ikke blinker når du blir cheap shotta? Neivel.

For det andre, med en gang du har brukt frostnova, roguen står der ca.5 yards unna deg og du har cripling poison på deg, så snur du deg direkte og begynner å bruke instant spells mot han? Den frostnovaen ryker temmelig fort, og du er død.

Du sier også at du trenger en 10 min cooldown for å ta en rogue?

Og når du er ferdig med den comboen blinker du vekk. Hvis roguen er over 10 år i huet sitt da, vil han sprinte mot deg, og hva har du igjen til å forsvare deg med da? Cooldown på blink OG frostnova.

Eller som du sier, hvis du ikke blinker, så løper du i ring rundt roguen? Igjen, hvis han bruker sprint knuser han deg.

 

 

L2p plz

7443245[/snapback]

 

Nei tenk, jeg kaster ikke bort en blink på det. Står der heller dum som en sau i de 4 sekundene det tar før jeg kommer meg ut av cheapshotten. Selvfølgelig kan jeg risikere at jeg vandrer heden i løpet av den tiden men det får så være. Ikke ofte jeg ser roguer som har kapasitet til akkurat det, har hendt seg dog men heldigvis unntaktstilfellene. Nå som cd på blink har blitt redusert til 13 sekunder så er det ikke umulig at den blir tatt i bruk litt oftere når det kommer til slike tilfeller fremover.

 

Som jeg tidligere har sagt i et innlegg her, rogues er sjelden eller aldri et problem for min del. Tror faktisk jeg har majoriteten av frostmager med meg når jeg sier det. Taper kanskje 10-15% av de duellene som oppstår i BG, noe som er mer enn akseptabelt. Da ser jeg selvfølgelig bort ifra x antall ganger jeg dør mens jeg faktisk sitter og spiser/drikker for å få opp health/mana. Egentlig ikke noe nytt at rogues i hovedsak kun går etter easy targets. Hvordan roguer blir med nye talenter og spells har jeg rett og slett ikke peil på. Men for deres del så håper jeg at dere får en boost.

 

Hva cooldowns angår så er det vel heller en rogue som må brenne av absolutt alt for å ta en frostmage som er noelunde oppadgående. Ikke omvendt. Tar jeg ikke helt feil så er det vel også cd på sprint? 5 minutter eller noe slikt. Og vanish som du bruker for å komme ut av første novaen, ikke fullt så enkelt på den andre novaen men pytt pytt. Mulig det er andre rogues spells som også har cds som svir. Nå har jeg ingen rogue karakter, men jeg mener at f.eks. cone of cold reduserer farten på speed til under halvparten (54% movement reduskjon). Ikke fullt så kult å brenne av den spellen lengre?

 

Eksemplet jeg tok var en rimelig grei oversikt over hva en frostmage kan fyre løs på relativt kort tid dersom timingen er optimal. Sheeping er selvfølgelig også et alternativ dersom man får inn den. Relativt enkelt å komme på ranged for å fyre opp en frostbolt eller tre.

 

Om det skulle bli litt krise, så er det ikke verre enn at man reiser opp ice barrier (tar bort ca 1000 dmg umiddelbart), mana shield (tar bort rundt 900 dmg, men brenner også bort 1800 mana) eller i verste fall iceblock (tror jeg også fungerer fint når en har blitt cheap shotted, litt usikker her).

 

Når alt dette er sagt så synes jeg faktisk Potetfar i sitt innlegg har et vesentlig poeng i det han sier. Er ikke noe som er verre enn at du vet en liten luring lusker rundt deg når manaen ikke er på topp. Faktisk en lettelse når en først blir angrepet. Du burde muligens ta med deg det tipset videre i din karriere. No offence.

 

Ps:

 

Neste gang du skal uttale deg om cd på mage spells, pls L2P. Per i dag er cd på blink med hele 13 sekunder mens frostnovaen har ufattelige 21 sekunder før den er klar igjen. Hvor du har 10 minutters cooldown fra vet jeg ikke. Mulig du ser ting utifra en rogues perspektiv. Kun 2 spell som har tilnærmet 10 minutters cd for min del (cold snap og evocation med sine 8 min). Nest etter det er iceblock med sine 4 minutter.

Lenke til kommentar

Jeg er en sword rogue og min taktik mot mages er litt andledes....

Bruk den derre mind posionen og hvis magen får det...er han så godt som død....når det tar en evighet å kaste poly og frost novaen ikke alltids er det beste, må han bruke instant magic....som ikke alltid er no bra på rogue ( mot pyro bruk fire res......fros....hmmmm.....du dreper han før an rekker no med frost med mind poisonen...)

 

Detta fungerer ganske bra mot allys da.....i duel kan det være litt bortkasta å bruke fire res pots og sånt....

 

P.S

Frost nova har blitt renamed ``freeze``

Endret av Dracoknight
Lenke til kommentar

Det jeg gjør med roguen min for å drepe mages ( Den er ikke bra geara så må improvisere )

 

Om de ikke er frostmages ( har ikke iceblock ) kan jeg gjøre dette:

 

Sap(improved) + CS ( Untarget så sap ikke breaker ) + Restealth + CS ( står fortsatt i sap med 5 combo points pga initiative ) + CB + Eviscerate. ( Om han ikke er død vil han blinke. ) + Vanish + Sprint + Sap ( Gogue om han får meg ut av stealth ) + samme kombo.

 

 

Ganske død da :p

Lenke til kommentar
spilte en del dueller med en kompis. vi har begge blått utstyr samt litt epics. omtrent på samme nivå utstyrsmessig. men jeg klarer aldri å slå han. hva gjør jeg feil!?

 

om jeg stealther, sniker meg bak han. bruker jeg cheapshot. han blinker sheeper.

så bruker han en firespell tar halve livet. jeg løper mot han.fryser meg til bakken og fullfører med enda en spell. jeg har prøvd så mange kombinasjoner. uansett så klarer jeg det ikke :(

7441116[/snapback]

 

prøv dette

 

Ambush

Vanish

Ambush again

nå har du 4-5poeng med riktig build da evisirate han

ha trinket klar og speed klar

han sheeper + bandage gjerne da bruk trinket + Gouge Bakstabb vis han ikke er død nå har han brukt Mana shield noe sykt eller har du vært veldig uheldig med kills ^^

vis du enda ikke har drept han etter Bakstabben tar du blind+bandage+stealth+ambush igjen eller garrot :)

 

har mye og si på build også da dette funker best med imp alt som gir skadde til mages ^^

Lenke til kommentar

Okay, du sier du ikke blinker når du blir cheap shotta? Neivel.

For det andre, med en gang du har brukt frostnova, roguen står der ca.5 yards unna deg og du har cripling poison på deg, så snur du deg direkte og begynner å bruke instant spells mot han? Den frostnovaen ryker temmelig fort, og du er død.

Du sier også at du trenger en 10 min cooldown for å ta en rogue?

Og når du er ferdig med den comboen blinker du vekk. Hvis roguen er over 10 år i huet sitt da, vil han sprinte mot deg, og hva har du igjen til å forsvare deg med da? Cooldown på blink OG frostnova.

Eller som du sier, hvis du ikke blinker, så løper du i ring rundt roguen? Igjen, hvis han bruker sprint knuser han deg.

 

 

L2p plz

7443245[/snapback]

 

Nei tenk, jeg kaster ikke bort en blink på det. Står der heller dum som en sau i de 4 sekundene det tar før jeg kommer meg ut av cheapshotten. Selvfølgelig kan jeg risikere at jeg vandrer heden i løpet av den tiden men det får så være. Ikke ofte jeg ser roguer som har kapasitet til akkurat det, har hendt seg dog men heldigvis unntaktstilfellene. Nå som cd på blink har blitt redusert til 13 sekunder så er det ikke umulig at den blir tatt i bruk litt oftere når det kommer til slike tilfeller fremover.

 

Som jeg tidligere har sagt i et innlegg her, rogues er sjelden eller aldri et problem for min del. Tror faktisk jeg har majoriteten av frostmager med meg når jeg sier det. Taper kanskje 10-15% av de duellene som oppstår i BG, noe som er mer enn akseptabelt. Da ser jeg selvfølgelig bort ifra x antall ganger jeg dør mens jeg faktisk sitter og spiser/drikker for å få opp health/mana. Egentlig ikke noe nytt at rogues i hovedsak kun går etter easy targets. Hvordan roguer blir med nye talenter og spells har jeg rett og slett ikke peil på. Men for deres del så håper jeg at dere får en boost.

 

Hva cooldowns angår så er det vel heller en rogue som må brenne av absolutt alt for å ta en frostmage som er noelunde oppadgående. Ikke omvendt. Tar jeg ikke helt feil så er det vel også cd på sprint? 5 minutter eller noe slikt. Og vanish som du bruker for å komme ut av første novaen, ikke fullt så enkelt på den andre novaen men pytt pytt. Mulig det er andre rogues spells som også har cds som svir. Nå har jeg ingen rogue karakter, men jeg mener at f.eks. cone of cold reduserer farten på speed til under halvparten (54% movement reduskjon). Ikke fullt så kult å brenne av den spellen lengre?

 

Eksemplet jeg tok var en rimelig grei oversikt over hva en frostmage kan fyre løs på relativt kort tid dersom timingen er optimal. Sheeping er selvfølgelig også et alternativ dersom man får inn den. Relativt enkelt å komme på ranged for å fyre opp en frostbolt eller tre.

 

Om det skulle bli litt krise, så er det ikke verre enn at man reiser opp ice barrier (tar bort ca 1000 dmg umiddelbart), mana shield (tar bort rundt 900 dmg, men brenner også bort 1800 mana) eller i verste fall iceblock (tror jeg også fungerer fint når en har blitt cheap shotted, litt usikker her).

 

Når alt dette er sagt så synes jeg faktisk Potetfar i sitt innlegg har et vesentlig poeng i det han sier. Er ikke noe som er verre enn at du vet en liten luring lusker rundt deg når manaen ikke er på topp. Faktisk en lettelse når en først blir angrepet. Du burde muligens ta med deg det tipset videre i din karriere. No offence.

 

Ps:

 

Neste gang du skal uttale deg om cd på mage spells, pls L2P. Per i dag er cd på blink med hele 13 sekunder mens frostnovaen har ufattelige 21 sekunder før den er klar igjen. Hvor du har 10 minutters cooldown fra vet jeg ikke. Mulig du ser ting utifra en rogues perspektiv. Kun 2 spell som har tilnærmet 10 minutters cd for min del (cold snap og evocation med sine 8 min). Nest etter det er iceblock med sine 4 minutter.

7443950[/snapback]

Roguen cheapshotter deg, du bare står der i 5 sekunder? Jeg skjønner ikke hvor mye hp du har, men på magen min har jeg 3550, og jeg vet av erfaring at en rogue kan skade som bare faen på den tiden. Desuten, hva gjør du hvis roguen da tar kidney shot med en gang? Sparer du fortsatt blinken? En kidneyshot var i ca. 5 sekunder eller noe, da har du stått stille foran roguen i ca.10 sekunder, og da SKAL enhver mage være død, og så lenge roguen ikke en nydinga 60 med to grønne daggers vil han klare det.

 

Og du lurer på hvorfor jeg snakka om en 10min cooldown. Du sa du brukte cooldsnap.

Lenke til kommentar

Han har nok ice barrier oppe, men uansett en god rogue mot en fyr som deg vill gitt deg en CS > Backstab > Backstab > vanish > CB 5 point evis. (mao 1200 + 1200 + 2400 = 4800 damage) , med tanke på at du bruker mana shield og ice barrier tar man vekk gode 1300, men ender opp på 3500 damage, og det er få mages som har mer hp, og dessuten da har rogue fortsatt sprint, blind OG preparation som kan gi deg alle cooldownsa på nytt.

Lenke til kommentar
Han har nok ice barrier oppe, men uansett en god rogue mot en fyr som deg vill gitt deg en CS > Backstab > Backstab > vanish > CB 5 point evis. (mao 1200 + 1200 + 2400 = 4800 damage) , med tanke på at du bruker mana shield og ice barrier tar man vekk gode 1300, men ender opp på 3500 damage, og det er få mages som har mer hp, og dessuten da har rogue fortsatt sprint, blind OG preparation som kan gi deg alle cooldownsa på nytt.

7445257[/snapback]

 

Uten å føre diskusjonen videre så vil jeg påpeke et noen få ting.

 

1. Min mage har 4.1K med HP ubuffet med med enchants. Vil påstå at jeg er rimelig greitt gearet, rundt normalen. Ikke noe uberutstyr akkurat. At enkelte mager velger å være glasskanoner i pvp får være deres egen sak. Slik jeg ser det så gjelder 2 stats i pvp + stam og +dmg. I og med at jeg synes pvp handler om å overleve så er ice barrier og block en absolutt nødvendighet, derfor har jeg valgt bort en firebuild (selv om denne øker burst dmg betraktelig).

 

2. Ice barrier og manashield tar bort 1800 dmg, ikke 1300. Selv med ditt optimale angrep så vil jeg fortsatt være i live med rundt 1100HP. Ikke gærnt i seg selv det.

 

3. Per dags dato har jeg kun opplevd 1 eneste rogue som gjør så mye dmg på så kort tid som det hevdes i dette innlegget. Og han er nok godt over mange av dere i skills. Hadde jeg klart å gjøre så mye skade som rogue så hadde jeg hatt baller nok til å angripe andre enn kun clothies. Har ledd så mange ganger i AV når jeg ser roguer gang på gang på gang hamre løs på easy targets. Alt for 1 HK :-)

 

4. Roguer vil alltid være main targets for min del. Får en god følelse innvendig hver gang jeg får knekjørt en rogue. Og jeg hopper alltid av hesten når jeg ser en rogue hamre løs på en annen clothie. Selv om det ofte innebærer at jeg selv vandrer heden (horde er flinke til å stå samlet) så spiller det ingen rolle så lenge roguen ligger der død :-)

 

Og med dette avslutter jeg denne diskusjonen for min del. Til trådstarter så vil jeg kun si: Lykke til med forsøkene dine. Øvelse gjør alltid at en blir bedre. Du har fått en god del tips her inne så da er det bare å stå på. Selv prøver jeg å få tatt rotta på locks og shamans, noe jeg ikke har hatt så veldig mye flaks med så langt :-)

Lenke til kommentar

Jeg gjør 1200 backstabs på mages med blue gear lol. Dessuten 1800 ice barr + mana shield trenger du speccing + pvp sett for (vil gjerne se hvordan du fikk mana shield til 1000 dmg absorb med tanke med at ice barrier er 850, dessuten 1000dmg absorb med mana shield vil drepe rundt 3k mana)

Lenke til kommentar

Så det er en mulighet at man overlever 10 sekunder med stunlocking altså.

MEN, da vil jeg si at du er ganske fucked etter det uansett.

Funker så utrolig mye bedre å blinke på cheapshotten, ser absolut ingen grunn til å ikke gjøre det.

 

Det sekundet roguen er sheepa, og ikke kan brukte pvptrinketen mer, så har magen vunnet. Ingen grunn til å gjøre det vanskligere enn det er.

Lenke til kommentar
Så det er en mulighet at man overlever 10 sekunder med stunlocking altså.

MEN, da vil jeg si at du er ganske fucked etter det uansett.

 

7446401[/snapback]

 

Veldig fucked up egentlig :!: Er ikke akkurat det beste utgangspunktet med 600-1000HP igjen når man endelig får tatt opp kampen. Tror jeg må blinke dersom jeg ser at jeg blir cs'et. Litt vanskelig å se hvilken type angrep en blir utsatt for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...