Gå til innhold

jeg er 60rogue klarer ikke å slå 60mage

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet (endret)

spilte en del dueller med en kompis. vi har begge blått utstyr samt litt epics. omtrent på samme nivå utstyrsmessig. men jeg klarer aldri å slå han. hva gjør jeg feil!?

om jeg stealther, sniker meg bak han. bruker jeg cheapshot. han blinker sheeper.

så bruker han en firespell tar halve livet. jeg løper mot han.fryser meg til bakken og fullfører med enda en spell. jeg har prøvd så mange kombinasjoner. uansett så klarer jeg det ikke :(

Endret av KRAFortune
Videoannonse
Annonse
Skrevet
spilte en del dueller med en kompis. vi har begge blått utstyr samt litt epics. omtrent på samme nivå utstyrsmessig. men jeg klarer aldri å slå han. hva gjør jeg feil!?

om jeg stealther, sniker meg bak han. bruker jeg cheapshot. han blinker sheeper.

så bruker han en firespell tar halve livet. jeg løper mot han.fryser meg til bakken og fullfører med enda en spell. jeg har prøvd så mange kombinasjoner. uansett så klarer jeg det ikke :(

7441116[/snapback]

Cooldowns. Ja, de er nødvendige mot mages med litt skill.

Pvp Trinket er et MUST i pvp.

Prøv å gå out of combat hvis magen begynner å kite deg. :ph34r:

Skrevet

For at en rogue skal slå en mage må du være villig til å blowe alle cooldowns. Når du blir sheepa, bruk pvptrinketen din, sprint mot han. Skad så mye du klarer før han bruker frostnova, da skal du vanishe, cheapshotte på nytt. Nå burde duelen være mer eller mindre din. En blind er også veldig kjekt (så lenge han ikke har iceblock ^^)

Gjest Slettet+987123897
Skrevet

Jeg vil tro at blind, vanish og ambush er triksene her. Har du cold blood så bruk det på eviscerate. (Kanskje dette er helt på jordet, men det er i alle fall det jeg ville prøvd)

Skrevet

Når du cheapshoter så spring mot den retningen magen kommer til å blinke. Da bruker du gauge;) Bruk vanish og sprint om du føler du har behov for det^^

Skrevet

Sprint rett før du Cheapshot'er og Gouger. Han blinker og da rekker du kanskje akkurat frem i tide til å bruke Kick på Poly'en hans. Da bruker han FrostNova og løper vekk. Da kan du få inn en Backstab, dvs at du har 4-5 CP's. Vanish, Amubsh, Evis og håp han er død.

Har du camo kan du restealthe etter den første CS+Gouge'n for å fortsette med Ambush+Backstab+Evis.

Mages er en pine...

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet (endret)

takk til alle skal prøve noen nye tips som er skrevet her :) har dual dagger btw lobotomizer og glacial. AV rewards :)

Endret av KRAFortune
Skrevet

Tja, mage eier jo rogue så lenge dere ikke blåser alle cooldowns med en gang. Men et tips som er viktig.. IKKE Cheap shot! Ambush! Ja, du blir frost nova'd og nuka, men vanish ut av frostnova og kom deg bak han. Hvis han begynner å spamme arcane explotion, hold avstand og vent til han er tom for mana. :p Hvis han får deg ut av stealth med den, er du sannsynligvis såpass nær at du kan gouge han ganske fort (jeg har blitt gouget på litt for store avstander før :p Den kan heller ikke blinkes utav). Regain så mye energy du kan før du backstabber han.

Har han fortsatt mye hp? Da er jeg desverre redd du ikke har sjangs.

Skrevet
Tja, mage eier jo rogue så lenge dere ikke blåser alle cooldowns med en gang. Men et tips som er viktig.. IKKE Cheap shot! Ambush! Ja, du blir frost nova'd og nuka, men vanish ut av frostnova og kom deg  bak han. Hvis han begynner å spamme arcane explotion, hold avstand og vent til han er tom for mana. :p Hvis han får deg ut av stealth med den, er du sannsynligvis såpass nær at du kan gouge han ganske fort (jeg har blitt gouget på litt for store avstander før :p Den kan heller ikke blinkes utav). Regain så mye energy du kan før du backstabber han.

Har han fortsatt mye hp? Da er jeg desverre redd du ikke har sjangs.

7442275[/snapback]

Er du dagger speccet så funker det du sier susen :D Jeg er sword, så hvis trådstarter også er det kan du jo prøve min metode^^

Skrevet

Gotta love 21/8/22. Er så lett å ta mages med den.

Gå bak, ambush, de blinker, vanish, gå bak ambush > cold blood evis som gjør 2k.

Dette er sånn ca 4000-7000 dmg spørs på gear på clothies lol :p

Skrevet (endret)

Gå bak, ambush, de blinker, vanish, gå bak ambush > cold blood evis som gjør 2k.

7442559[/snapback]

Det funker bra i teorien :p

Endret av cve
Skrevet (endret)

7442559[/snapback]

Nå har jeg aldri møtt deg i en duell mage vs rogue, men erfaringene mine så langt i battlegrounds er at roguer sjelden eller aldri er noe problem for en frostmage. Sleit en del med de i starten men man lærer så lenge man lever. Nest etter warriors er rogues noe av det letteste jeg kan ta som frostmage.

Endret av Pingo68
Skrevet

om man bruker alle sine cds tar man frost mages, selvom jeg må innrømme at de er ganske hard. (Mot en frost mage ville jeg gått for en mer lignende cheap shot > blink > vanish > cheap cheat > kidney > 2x backstabs > gouge > cold blood evis etter det en blind så prep og gjøre akkuratt samma over igjen men starte med en ambush.

Skrevet (endret)
om man bruker alle sine cds tar man frost mages, selvom jeg må innrømme at de er ganske hard. (Mot en frost mage ville jeg gått for en mer lignende cheap shot > blink > vanish > cheap cheat > kidney > 2x backstabs > gouge > cold blood evis etter det en blind så prep og gjøre akkuratt samma over igjen men starte med en ambush.

7442707[/snapback]

Først og fremst. Blinker ikke. Frostnova, cone of cold, fireblast, coldsnap, cone of cold, frostnova så blinker jeg (motsatt vei seff i og med at jeg fronter deg). Med min build skulle det tilsi rundt 2000-2500 dmg på veldig kort tid. Om jeg ikke blinker men kun løper rundt i sirkel og arc expl (instant spell) hele veien så ville jeg kunne klare å nuke deg ned hvis jeg er litt heldig. 4-5 arc expl skulle tilsvare rundt 1500-2000 dmg det også. Med andre ord, man trenger ikke nødvendigvis å være på ranged avstand for å kunne gjøre relativt mye skade på kort tid.

Ps:

Begynner å bli virkelig rusten hva pvp angår :-( Ble ambushet av en rogue mens jeg satt til hest i AV. Gikk ned for telling gitt, dog var roguen nede på rundt 15-20% health. Men likevel alt for dårlig.

Endret av Pingo68
Skrevet

Du regner med at du bruker en 10min cd.

Dermed som en rogue kan jeg bruke 2x alle cdsa mine, med dual vanish, sprint, blind, cold blood er det EKSTREMT enktelt å ta en mage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...