Gå til innhold

Hvilken versjon av XP er lisenskoden min for?


Feh

Anbefalte innlegg

Finnes det noen måter, utifra å kun å ha keyen, å finne ut hvilken versjon av windows den gjelder for? Jeg har en key for windows xp pro corp som er legit, men jeg har mista cd'en. Jeg fant keyen ved å bruke en key finder på pcen jeg har hjemme, men når jeg skulle formatere laptopen og legge det inn der, måtte jeg laste ned en windows cd. Jeg lastet da ned en xp pro corp cd, men under install ville den ikke ha keyen min (jeg vet keyen funker og er lovlig, ettersom det funket fint med den gamle cden før jeg mista den).

 

En annen ting delvis relatert med topic: Under laptopen er det også en xp pro key. Kan jeg få installert xp pro, med denne keyen, uten å bruke recovery cden som fulgte med laptopen (den har jeg også mistet/finner den ikke)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Såvidt jeg har fått med meg så er det forskjellige nøkler på de første xp-cdene og xp+sp2-cdene. Det kan være årsaken.

 

Til det andre: Hvis du klarer å finne en XP-PRO-RTM uten SP2 iso, ja. Men disse er vanskelige å finne. Ring evt. laptopprodusent og hør om de har flere recoverycd'er.

 

-C-

7440329[/snapback]

 

Må jeg ikke ha en OEM cd for keyen som er under laptopen? Eller kan jeg bruke en vanlig, og hvorfor ikke sp2?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...