Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Systemkrav for DHCP-/DNS-server


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Sånn cirka, er det i det hele tatt noen krav for en DHCP/DNS-server, bortsett fra en fungerende linje?

 

Og om det skulle være så, hva kan jeg gjøre for å kun bruke en internett-kobling i et allerede eksisterende nettverk, men kjøre alt av server-tjenester selv på mitt separerte nettverk?

 

- Jonas

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Systemkrav er avhengig av hvor mange oppslag pr sek du forventer?

7436989[/snapback]

Jo da, men altså... Ærlig banna eller hva det nå heter, det er så vannvittig lite reell aktivitet og datamengde at (som andre nevner) det dårligste du klarer å oppdrive av PC bør fungere helt greit. Hvis linux fremdeles kjører på 386 PCer så burde selv de fungere med litt minne, evt 486 som nevnt her. Forøvrig så kan det nevnes at DHCP/DNS/AD er severe som egner seg ekstremt godt for virtualisering, nettopp på grunn av typisk liten last.

Lenke til kommentar
Forøvrig så kan det nevnes at DHCP/DNS/AD er severe som egner seg ekstremt godt for virtualisering, nettopp på grunn av typisk liten last.

7444812[/snapback]

Hva mener du med virtualisering?

7445175[/snapback]

Kjører virtuelt i en VmWare, Virtual Server eller tilsvarende. Altså ikke en fysisk PC, men en PC som kjører "inni en annen".

Lenke til kommentar
Nja, du skjønner - serverne er allerede satt opp (Uten at jeg har tilgang til dem på noen måte), men gikk ned et par ganger ved peak-load. Mistenkte at de var litt slappe hardware-messig, men da var det vel ikke derfor.

7437197[/snapback]

To DHCP-servere satt opp uavhengig av hverandre på samme segment kan fort være en VELDIG dårlig idé.

Lenke til kommentar
Nja, du skjønner - serverne er allerede satt opp (Uten at jeg har tilgang til dem på noen måte), men gikk ned et par ganger ved peak-load. Mistenkte at de var litt slappe hardware-messig, men da var det vel ikke derfor.

7437197[/snapback]

To DHCP-servere satt opp uavhengig av hverandre på samme segment kan fort være en VELDIG dårlig idé.

7447782[/snapback]

Nettop! :D

 

Derfor lurte jeg på, om jeg skulle sette opp egen, hvordan jeg kunne separere nettverkene. Dvs, kunne bruke internett-linja til det allerede eksisterende nettverket som finnes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...